بازدید 4282

ساماندهي دستفروشان و مشاغل کاذب

در 18 مرحله با همکاري اماکن وناجا اقدام به برخورد با مزاحمتهاي شغلي نمايشگاه داران نموديم ودراين روند 30 واحد صنفي را پلمب کرديم.
کد خبر: ۴۲۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۰ 14 August 2014
مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران گفت: هزارو 500 کيوسک در تهران وجود دارد ودر 15 سال اخير هيچ مجوز کيوسکي صادر نشده است.

به گزارش مهر، رضا قديمي، در برنامه شبگردي اين هفته با اشاره به مسوليت شرکت در ساماندهي صنايع ومشاغل شهر اظهارداشت: توسعه شهرنشيني و رشد بافت مسکوني در کنار واحدهاي توليدي وصنعتي از گذشته تا کنون موجب شده است تا ما امروزه شاهد فعاليت واحدهاي صنفي و صنعتي در کنار محل زندگي شهروندان باشيم.

وي با بيان اينکه يکي از اهداف شرکت ساماندهي صنايع ومشاغل شهر رونق اقتصادي شهر است تصريح کرد: اين درحالي است که مردم بيشتر اقدامات سلبي ساماندهي را مي‌بينند و کمتر فعاليتهايي را همچون ساخت مجتمع‌هاي صنفي –خدماتي جهت تمرکز واستقرار صنوف مشاهده مي‌کنند.

مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با بيان اينکه تا به امروز بخش عمده صنوف آلاينده از تهران منتقل ويا تغيير شغل داده اند و فقط تعداد محدودي از آنها در شهر فعاليت دارند خاطرنشان کرد: کليه کارگاه‌هاي آلاينده حداکثر تا شش ماه اول سال 94 ساماندهي خواهند شد.

قديمي با بيان اينکه عمده مزاحمتهاي صنفي مربوط به خدمات خودرويي است تصريح کرد:خدمات خودرويي شامل 15 رسته شغلي هستند که در اين راستا شرکت ساماندهي ضمن ارائه اخطارهاي متعدد از طريق بنر،ترکت وتذکر کتبي تا کنون در18مرحله اقدام به برخورد با مزاحمتهاي شغلي نمايشگاه داران اتومبيل نموده است.وي تصريح کرد:ما به کليه نمايشگاه داران اعلام نموديم که پياده رو محل رفت وآمد شهروندان است اين درحالي است که طي مستندات جمع آوري شده اين واحدها پياده رو را محل استقرار وپارک خودروهاي فروشي خود نموده بودند که بعضا هم فاقد پلاک بودند.

قديمي تصريح کرد: بدين منظور طي ماه‌هاي گذشته در 18 مرحله با همکاري اماکن وناجا اقدام به برخورد با مزاحمتهاي شغلي نمايشگاه داران نموديم ودراين روند 30 واحد صنفي را پلمب کرديم.
مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با بيان اينکه در 25 سال پيش تنها 350 واحد صنفي جواز کسب نمايشگاه اتومبيل را داشتند اظهار داشت:هم اکنون 1500واحد صنفي جواز دارند ومابقي بدون جواز وشرايط لازم در حال فعاليتند. وي در ادامه با اشاره به اينکه مسوليت کنترل ومبارزه با جانوران مضر شهري از بهمن 92 به شرکت ساماندهي واگذار شد اظهارداشت:آموزش صنوف زباله ساز،تهيه بهترين سم موجود در دنيا که کمترين آسيب را به محيط زيست وارد سازد وبهره گيري از نظرات اساتيد ونخبگان واستفاده از ابزارعلمي و فيزيکي از جمله اقدامات ما در اين بخش بوده است.

قديمي در خصوص رشد قارچ گونه مشاغل کاذب نيزگفت:در بحث ساماندهي دستفروشان ومشاغل کاذب سازمانها و نهادهاي بسياري مسئول هستند که بايد همه با هم با يک برنامه بلند مدت نسبت به ساماندهي آن اقدام نمايند.چرا که شهرداري تهران در راستاي ساماندهي دستفروشان روزبازارهاي متعددي را در گذشته در محلات راه اندازي نمود اما به دليل مشکلات اقتصادي در حاشيه شهرهاي بزرگ اين روند در درون شهرها در حال توسعه است.

وي در خصوص ساماندهي کيوسک‌هاي مطبوعاتي نيز اعلام داشت: درحال حاضر 1500 کيوسک در تهران وجود دارد ودر 15 سال اخير هيچ مجوز کيوسکي صادر نشده است.قديمي پيرامون نوسازي کيوسک‌هاي مطبوعاتي ادامه داد: در بحث کيوسک‌هاي مطبوعاتي ما شاهد تداخل صنفي هستيم که مانع انجام وبرنامه ريزي مناسب براي آنها مي‌شود.وي همچنين به افزايش ظرفيت سوختگيري در جايگاههاي سي ان جي اشاره کرد وگفت:در حال حاضر 120 دستگاه خودرو در روز سوختگيري مي‌کنند که نشان از افزايش دوبرابري ظرفيت سوختگيري نسبت به سال گذشته دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی