بازدید 15055

پاسخ همراه اول درخصوص اعتراض مشترک به صورتحساب

کد خبر: ۴۲۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ 13 August 2014
سرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:

احتراما اينجانب مشترك سيم كارت دائمي همراه اول  نسبت به صورتحساب دوره 12 خود اعتراض دارم.دراين صورتحساب هزينه رومينگ مكالمه اينجانب از دوبي به تركيه مبلغي حدود 5847210 ريال براي حدود 25 دقيقه محاسبه گرديده است.
اين در صورتي است كه همين ايميل در سايت مخابرات ايران جمله با اين مضمون وجود دارد كه "‌در صورت تماس با كشور ثالث تعرفه ها مطابق با تعرفه كشور ميزبان مي باشد.و از طرف ديگر در سايت مخابرات امارات متحده عربي يعني" اتصالات" نرخ مكالمه از دوبي به تركيه مبلغ 2.40 درهم عنوان شده است اگر اين مكالمه 25 دقيقه اي را با نرخ ارز آزاد يعني 835 تومان هم محاسبه كنيم مبلغ 50100 تومان به دست مي آيد. در صورتي كه با عددي كه در پرينت تلفن ثابت اينجانب ذكر شده و به پيوست شماره 3 آمده است هر دقيقه مكالمه 20000 تومان محاسبه شده است.
پيرو مذاكره تلفني با پدر اينجانب شما اظهار نموديد كه اولا محاسبات  بر مبناي نرخ ارز آزاد انجام گرفته است كه به نظر ميرسد نبايد اينگونه باشد لطفا جهت روشن شدن موضوع بفرماييد كه آيا قانوني در اين زمينه وجود دارد؟ چرا بايد نرخ ارز آزاد مبناي محاسبه باشد؟
ثانيا 26 درهم را مبناي محاسبه به ازاي هر دقيقه عنوان كرده ايد . با توجه به نرخ تعرفه اي كه در سايت اتصالات ذكر گرديده است  و به پيوست آورده شده است  مبلغ 2.40 بري نرخ مكالمه از دوبي  با تركيه ذكر گرديده است.چرا مبناي محاسبه شما 26 درهم است؟ كه تازه اگر همان را هم مبنا قرار دهيم كه بسيار غير منطقي به نظر ميرسد و با نرخ ارز آزاد يعني 835 تومان محاسبه كنيم مبلغ 54750 به دست مي آيد.26 درهم حدودا 7.08 دلار مي شود. با توجه به رقابتي بودن بازار در دوبي اين عدد كاملا غير قابل توجيه به نظر ميرسد. در ضمن در پيوست شماره 6 كه در اين ايميل نيز آورده شده و از سايت مخابرات گرفته شده  نرخ رومينگ مكالمه با ايران 900 تومان محاسبه شده اما در محاسبات پرينت تلفن اينجانب اين عدد 1000 تومان برآورد شده است .خواهشمند است دلايل اين محاسبات را با توجه به مستندات . مفاد . قوانين و ...ارائه نماييد.

پاسخ:

باسلام واحترام
درپاسخ به نامه شماره 109/ت مورخ93/05/02 به آگاهی می رساند:
هزینه های اعلام شده درپرتال همراه اول،شامل نرخ تماس به مقصد ایران است وتعرفه تماس با کشورثالث از طریق اپراتورمیزبان تعیین شده ومتناسب با مقصدتماس،هزیه مکالمه بین الملل متفاوت است.باتوجه به تنوع نرخ مکالمات بین الملل به مقاصد گوناگون به ازای هر اپراتور ونیز احتمال اندک تماس بین الملل مشترکین(غیراز ایران)،درج تعرفه کلیه مکالمات بین الملل از کشور مقصد به سایر کشورها درپرتال همراه اول الزامی به نظر نمی رسد.درضمن به اطلاع می رساندتعرفه هردقیقه تماس خارجه از ایران با کشور امارات 900تومان است.
درراستای تکریم ارباب رجوع وبرای جلب رضایت مشترکین محترم وعلیرغم ارائه توضیحات مذکور به صورت تلفنی وحضوری واز طریق ایمیل به مشترک،موضوع به کمیته ماده20ارجاع وپس از بررسی های لازم با مساعدت کمیته مذکور،مبلغ 4/810/000ریال درتاریخ 93/04/25 به حساب بستانکار مشترک مذکور منظور شده است.مشترک می تواندبا مراجعه به اداره کل مالی این شرکت وتسویه حساب نهایی نسبت به فعال سازی مجدد تلفن همراه خود اقدام نماید.

سعید عسگری
مدیرکل ارتباطات

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها