بازدید 21610
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب اعلام حمایت ایران از گزینه جدید نخست‌وزیری عراق

حمایت ایران از گزینه معرفی شده برای نخست‌وزیری عراق و درخواست از گروه‌های گوناگون عراقی برای متحد شدن پشت سر نخست وزیر جدید، ادامه بازتاب‌های سخنان اخیر رئیس‌جمهور ایران درباره مخالفان توافق هسته‌ای و کسب بزرگ‌ترین جایزه جهانی ریاضیات به وسیله یک زن ایرانی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 13 August 2014
بازتاب اعلام حمایت ایران از گزینه جدید نخست‌وزیری عراقحمایت ایران از گزینه معرفی شده برای نخست‌وزیری عراق و درخواست از گروه‌های گوناگون عراقی برای متحد شدن پشت سر نخست وزیر جدید، ادامه بازتاب‌های سخنان اخیر رئیس‌جمهور ایران درباره مخالفان توافق هسته‌ای و کسب بزرگ‌ترین جایزه جهانی ریاضیات به وسیله یک زن ایرانی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب اعلام حمایت ایران از گزینه جدید نخست‌وزیری عراق

به گزارش «تابناک»، موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال انتخاب نخست‌وزیر جدید در عراق، مهم‌ترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی از درخواست ایران از فرقه‌ها و گروه‌های ‌سیاسی عراقی برای متحد شدن پشت سر نخست‌وزیر جدید خبر داده است.

رویترز بر این باور است این موضع ایران، بیانگر نگرانی این کشور از بی‌ثباتی‌ها در عراق در شرایطی است که تروریست‌های تکفیری، عراق را میدان فعالیت خود قرار داده‌اند. این خبرگزاری همچنین می‌نویسد به باور مقامات ایرانی، نوری مالکی دیگر نمی‌تواند وحدت و یکپارچگی عراق را نگاه دارد..

بازتاب اعلام حمایت ایران از گزینه جدید نخست‌وزیری عراق

در همین موضوع، خبرگزاری چینی «شین هوا» نیز از حمایت ایران از گزینه جدید معرفی شده برای نخست‌وزیری عراق خبر داده و به نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می‌نویسد، جمهوری اسلامی ایران از گزینه برگزیده از سوی فؤاد معصوم، رئیس جمهور عراق برای به دست آوردن ‌نخست‌وزیری این کشور حمایت می‌کند.

شمخانی اشاره کرده است، چهارچوب قانونی پیش بینی شده در قانون اساسی عراق ـ که پیمان ملی این کشور به شمار می‌رود ـ پایه و اساسی ‌برای انتخاب نخست‌وزیر از سوی فراکسیون اکثریت حاضر در مجلس ملی طراحی کرده است. 

بازتاب اعلام حمایت ایران از گزینه جدید نخست‌وزیری عراق

در میان دیگر مطالب، روزنامه «لس آنجلس تایمز» به موضوع واکنش‌های داخلی به سخنان اخیر رئیس جمهور ایران در انتقاد از مخالفان توافق هسته‌ای پرداخته و می‌نویسد، این سخنان واکنش شدیدی را در پی داشته است.

این روزنامه می‌نویسد، یک روز پس از آنکه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مخالفان تندرو خود را «بزدلان سیاسی» خواند که با تلاش‌های وی برای رسیدن به توافق با غرب بر سر موضوع هسته‌ای مخالفت می‌کنند، با واکنش‌های شدیدی در کشور روبه‌رو ‌شد‌. این روزنامه اشاره می‌کند که شمار بسیاری از اعضای مجلس شورای اسلامی، خواستار دیدار با روحانی پشت درهای بسته شده‌اند تا درباره این موضوع توضیح بشنوند.

بازتاب اعلام حمایت ایران از گزینه جدید نخست‌وزیری عراق

در پایان باید اشاره کرد، ‌یکی از مطالب امروز مربوط به ایران که به شدت در رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته، به موضوعی ‌جز مسائل سیاسی و به حوزه علمی مربوط است.

روزنامه «گاردین» از جمله مطبوعاتی است که این موضوع را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، برای نخستین بار، یک زن توانسته مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جایزه جهانی ریاضیات را از آن خود کند‌؛ نام وی، مریم میرزاخانی، ‌متولد و بزرگ شده ایران است ‌و هم‌اکنون به سمت استاد ریاضیات در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، ‌‌فعالیت می‌کند. میرزاخانی توانسته جایزه «فیلدز مدال» را از آن خود کند که از آن به «نوبل ریاضیات» یاد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۱
اين موفقييت بزرگ رو به خانم ميرزا خاني تبريك ميگم باعث افتخاره.در اين اوضاع شلوغ و بهم ريختگي انتقادها و سر وصداها اول صبح خبر خيلي خوبي شنيدم.
پاسخ ها
ali
| - |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
خانم ميرزا خاني يك از بازماندگان حادثه سقوط اتوبوس دانشجويان شريف به ته دره در سال 76 است.ياد هفت تن از دانشجويان نخبه كه در آن حادثه از دست رفتند همواره زنده باد.
فقط وحدت ملی داشته باشیم و از حاشیه پرهیز کنیم ایران اسلامی افتخار همه ما ایرانیان است سرافراز باشد ایرانم
آفرين به خانم ميرزا خاني
ایشون یکی (فقط یکی ) از بازماندگان صانحه سقوط اتوبوس حامل المپیادی های دانشگاه شریف به دره در خرم اباد در سال فکر کنم 78 هستند. روح همه ی ان عزیزان گرامی و یاد باد.
الان متوجه می شیم که چه کسانی رو چه مفت از دست دادیم
من افتخار میکنم یک هموطن خانم به چنین جایزه ارزشمندی دست یافته.
درود بر این استاد زن ایرانی که مایع افتخار ایرانیان منجمله زنانان ایرانی شده است .
خانم مریم میرزاخانی اگر الان در ایران بود به نظر شما داشت چه کار می کرد و چه میشد؟؟
خانم میرزا خانی متشکریم
عراق از نظر استراتژیکی مهمترین حوزه ی فعالیت سیاست خارجی ایران است که نباید آن را بیهوده از دست داد حتی از سوریه و لبنان وعربستان و مصر مهمتر است امیدوارم برخی اهمیت حیاتی این موضوع را دریابند
ماشاءالله به خانم مریم میرزاخانی

موفقیت هاشون روزافزون باد ایشون و همه ایرانیان در همه جای دنیا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل