بازدید 15771

سردسته تکفیری ها از نگاه ایندیپندنت

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از بیوگرافی گروه تروریستی تکفیری داعش و رهبر این گروه نوشت: ژنرال‌های رژیم بعثی عراق تحت رهبری بغدادی نقش مهمی در تشکیلات گروه تکفیری داعش دارند.
کد خبر: ۴۲۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۱ 12 August 2014
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از بیوگرافی گروه تروریستی تکفیری داعش و رهبر این گروه نوشت: ژنرال‌های رژیم بعثی عراق تحت رهبری بغدادی نقش مهمی در تشکیلات گروه تکفیری داعش دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه ایندیپندنت «ابوبکر البغدادی» در فاصله‌ای کمتر از یک سال به قدرتمندترین رهبر گروه‌های تروریستی جهان تبدیل شد. نیروهای وی توانستند یک شبه موصل را اشغال کنند. بغدادی که طرفدارانش او را با نام «ابو دعا»  می شناسند به ناگهان تبدیل به چهره‌ای شد که آینده عراق، سوریه و خاورمیانه را متاثرکرد.

به گفته ایندیپندنت، بغدادی با رسیدن به رهبری القاعده عراق در سال 2010مطرح گردید. آغاز شورش‌های سوریه در سال 2011 و شرکت در عملیات‌های تروریستی مشترک میان سوریه و عراق توانست شرایط ارتقاء قدرت بغدادی را فراهم کند. گفته‌ها حاکی از آن است که ژنرال‌های رژیم بعثی عراق تحت کنترل و رهبری بغدادی نقش مهمی در تشکیلات القاعده عراق و پس از آن گروه تکفیری داعش دارند.

بنا بر گزارش ایندیپندنت، بغدادی در شهر«سامرا» ودر سال1971 متولد شده است. عمده جمعیت این شهر شمالی عراق را سنیان تشکیل می‌دهند. گفته شده است که وی از تحصیلات عالیه برخوردار است. عکسی که ازچهره بغدادی منتشر شده مربوط به دورانیست که وی در اردوگاه «بوکا» توسط نیروهای آمریکایی زندانی شده بود(بازه زمانی 2005 تا 2009).

بر اساس این گزارش اسم واقعی بغدادی «عواد ابراهیم علی البدری السامرائی» است. وی در مطالعات اسلامی، ادبیات، تاریخ و ژنتیک در دانشگاه اسلامی بغداد تحصیل کرده است. با تسلط بغدادی بر شاخه القاعده عراق، این گروه توانست تحت مدیریت وی به سازماندهی قابل قبولی برسد. گزارش سالانه اقدامات این گروه به‌خوبی عملیات‌های این گروه در تک‌تک استان‌های عراق را بیان می‌کند. با توجه به رویه حاکم بر گروه‌های تروریستی رمز و رازهای بسیاری در مورد وی وجود دارد. حتی زندانیان القاعده عراق نیز عمدتا اظهار داشته‌اند که تاکنون وی را از نزدیک ملاقات نکرده‌اند.

القاعده عراق با رهبری بغدادی از شروع جنگ داخلی در سوریه استفاده کرده و تروریست‌های باتجربه خود را برای تشکیل جبهه النصره به سوریه فرستاد. وی سال گذشته از جبهه النصره جدا شد اما کنترل مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه را هم اکنون در دست دارد و به‌زعم خویش، خود را خلیفه دولت اسلامی تازه تاسیس نامیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر