بازدید 93562
۲

پست بانک مهاجرت به شهرها را کاهش داد

کد خبر: ۴۲۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ 11 August 2014
 راه‌اندازی صندوق‌های تأمین مالی خرد روستائی در دفاتر پست بانک ایران، تحول عظیم و انقلابی در سرمایه‌گذاری و آبادانی روستاها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران، سیدحمید طهائی استاندار البرز در نشست مشترک با رئیس هیأت مدیره و دیگر مسئولان این بانک در محل استانداری ضمن بیان مطلب فوق و تأکید برگسترش خدمات دولت الکترونیک در روستاها به عنوان عامل مهم جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها گفت: اگر زیرساخت‌های ارتباطی و نیازهای یک زندگی شهری در روستاها فراهم باشد کمتر شاهد مهاجرت به پایتخت و شهرهای بزرگ خواهیم بود.

وی دراین راستا به استقرار دفاترپست بانک ایران در روستاها و مناطق محروم و ارائه تسهیلات به ساکنان این مناطق اشاره کرد و اظهارداشت: بخشنامه دولت در ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه خرد محلی، با هدف احیای سنت پسندیده قرض‌الحسنه در روستاهای کشور اخیراً ارائه شده که تحول و انقلابی در روستاها ایجاد خواهد کرد.

مهندس طهائی گفت: این طرح با مشارکت پست بانک ایران و معتمدان محلی و با همکاری استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرائی بسترهای ارائه خدمات به روستائیان را فراهم می‌سازد.

استاندار البرز با بیان اینکه در طرح قرض‌الحسنه خرد محلی، امکان ارائه تسهیلات به روستائیان از طریق پست بانک ایران فراهم شده است ادامه داد: با ارائه وام ازطریق این صندوق در روستاها، خسارت‌هائی همچون خشکسالی، سیل، زلزله و سایر خسارت ها نیز قابل جبران خواهد بود.
مهندس طهائی در ادامه سیاست‌های دولت در حمایت از این صندوق‌ها را مطلوب دانست و بیان کرد: دولت یازدهم تمرکز خوبی بر روی مسائل روستایی دارد و تلاش می‌کند با کارهای زیربنایی به توسعه روستاها کمک کند.

وی درپایان محرومیت‌زدایی از روستاها را از اهداف مهم دولت برشمرد و بر بسترسازی جهت گسترش تعاملات با پست بانک ایران تأکید کرد.

مهندس محمود حسن‌زاده رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران نیز در این نشست ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌ها فی مابین بیان داشت: با حمایت مجموعه استانداری این بانک می‌تواند در رونق اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها مؤثر باشد.
حسن زاده تصریح کرد: پست بانک ایران متولی خدمات خرده‌بانکداری در سطح کشور است و همه دستگاه های اجرائی باید به این بانک جهت خدمت‌رسانی بیشتر کمک کنند.

وی درپایان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این بانک با ریاست جمهوری درخصوص ایجاد صندوق تأمین مالی خرد روستایی در 10هزار روستای کشور خاطرنشان ساخت: با توجه به حضور پست بانک ایران در مناطق روستایی و دوردست باید دستگاه‌های اجرایی حمایت همه‌جانبه‌ای از این بانک داشته باشند تا بتواند با اعطای تسهیلات به روستائیان به ایجاد مشاغل کوچک و رونق تولیدات روستائی کمک شایانی کند. 

آرش بهادری مدیرکل امور روستایی استانداری البرز هم در این نشست برگسترش خدمات این بانک در سطح روستاها تأکید کرد و گفت: دیدگاه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی محرومیت‌زدایی از روستاها است که در این راستا پست بانک ایران اقدامات شایسته‌ای برداشته است.

وی افزود: فلسفه وجودی پست بانک‌ ایران در روستاها، ارائه خدمات متنوع بانکی است و تقویت دفاتر ICT روستایی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار استانداری می‌باشد.
مدیرکل امور روستایی استانداری البرز با اشاره به ضرورت فعال‌سازی دو دفترخدمات بانکی روستایی در شهرستان‌های طالقان و اشتهارد خواستار فعال‌شدن دفاتر غیرفعال و فراهم ساختن بسترهای لازم به منظور ایجاد مشاغل خانگی از طریق گردش مالی مستمر در این مناطق شد.

وی افزود: با همکاری مسئولان امر هم اکنون همه خدمات در روستاها به روستائیان ارائه می‌شود و آمادگی داریم در تعامل با پست بانک ایران دسترسی مناسب و آسان‌تری برای روستائیان به خدمات بانکی را فراهم سازیم.

بهادری تصریح کرد: با راه‌اندازی این دفاتر، خدمات متنوع بانکی به صورت‌ لحظه‌ای(Online) به روستاها ارائه می‌شود و دیگری نیازی نیست اهالی روستا برای انجام کارهای بانکی و حتی سایرامور به شهر مراجعه نموده و متحمل هزینه‌های زیادی شوند. 

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز درپایان عنوان کرد: درحال حاضر ازمجموع 355روستای استان تعداد 253 روستا بیش از 20 خانوار است و تعداد 227 روستا نیز دارای دهیاری است.
همچنین محمود شیردل مدیرامور شعب و مناطق پست بانک ایران در این نشست اظهارداشت: با توجه به رسالتی که برعهده این بانک در زمینه خرده بانکداری گذاشته شده است تلاش می‌کند به نحو شایسته‌ای در آبادانی روستاها اقدام نماید.

وی افزود: آمادگی کامل داریم تا با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری‌ها و فرمانداری‌ها این رسالت مهم را به نحو احسن انجام دهیم.

گفتنی است: مسعود کمال‌آبادی مدیرشعب پست بانک استان البرز نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد اظهارداشت: با انتقال منابع دهیاری‌ها به دفاترخدمات بانکی، وضعیت صندوق‌ تأمین مالی خرد روستایی در سطح استان بهتر شده و با اعطای تسهیلات در روستاها به بهبود شرایط این مناطق کمک خواهیم نمود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یعنی ادعا کردن که کاری نداره هر چقدر ادعا بزرگتر قابل قبول تر!
اینا همه حرفه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار