بازدید 2861
۲
بررسی عملکرد آزادكاران ایران؛

دوئل مدعيان ريزنقش ايراني در لهستان

کد خبر: ۴۲۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ 04 August 2014
پرونده پيكارهاي بين المللي جام زيلكوفسكي لهستان در حالي با كسب يك مدال نقره و چهار برنز براي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان بسته شد كه رسول خادم و مردانش اهداف زيادي را در اين جام دنبال مي كردند و تا حدي به خواسته ها و پاسخ ابهامات خود رسيدند.

به گزارش مهر، ‌تورنمنت بين المللي جام زيلكوفسكي در حالي طي روزهاي 11 و 12 مردادماه به ميزباني شهر دبروا لهستان برگزار شد كه تيم پنج نفره ايران تنها با نمايندگان اوزان 65،‌74 و 86 كيلوگرم به ميدان رفتند تا برخي ابهامات انتخاب ملي پوشان اعزامي به رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي به ويژه در وزن 65 كيلوگرم براي كادر فني برطرف شود.

طلا از چنگ افضلي پريد
در روز نخست اين پيكارها میثم نصیری و سید احمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم و رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم به ميدان رفتند كه در نهايت با يك مدال نقره و برنز به كار خود خاتمه دادند. در 74 كيلو رضا افضلي يكي از مدعيان آينده دار و تكنيكي كشتي كشورمان به ميدان رفت كه در واقع تا پاي فينال،‌ كار چندان سخت و حساسي را در پيش نداشت.

وي در دور نخست حامد از افغانستان را با نتیجه 13 بر صفر شکست داد و در دور دوم جاکوب اسکارانکا از اسلواکی را با نتیجه 13 بر صفر مغلوب کرد. افضلی در نیمه نهایی نیز رسول تیخایف از بلاروس را با نتیجه 20 بر 9 از پيش رو برداشت تا خود را در فينال در برابر جامبر کویلاشویلی از گرجستان ببيند.

افضلي در فينال هم جانانه كشتي گرفت و تا لحظات پایانی با نتیجه 3 بر یک پیش بود،‌ اما با يك اشتباه نتيجه را 3 بر 4 به حريف واگذار كرد و در چند ثانيه، عنوان قهرماني و مدال طلا را با مدال نقره عوض کرد. در اين وزن رسول تیخایف از بلاروس و کریستین برزوزوفسکی از لهستان به عناو نسومي مشترك رسيدند.

گره وزن 65كيلو كورتر شد
مدال نقره افضلي تنها مدال ايران در روز نخست نبود، چرا كه مدعيان وزن 65 كيلوگرم كشورمان نيز موفق شدند با دو مدال برنز به كار خود خاتمه دهند. سيد احمد محمدي و ميثم نصيري نفرات برتر رقابتهاي انتخابي كه چندي پيش در خانه كشتي تهران نيز در ديدارهاي انتخابي حضور داشتند به خواست كادر فني به لهستان آمدند تا شايد گره كور انتخاب ملي پوش اين وزن در جام زيلكوفسكي باز شود.

اما تا پايان روز نخست اين اتفاق نيفتاد و كار را به روز دوم كشاند. سيد احمد محمدي كه در روز نخست اين تورنمنت بين المللي به ميدان رفت پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل علی نصری از افغانستان با نتیجه 12 بر 2 پیروز شد و در دور سوم کیوین هنکل از آلمان را با نتیجه 11 بر صفر شكست داد. البته محمدي در مرحله نیمه نهایی مقابل کایا از ترکیه با نتیجه 7 بر 7 شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد تا برای کسب مقام سوم مشترک و مدال برنز مقابل کریستوف کلاویر از فرانسه قرار گيرد. آزادكار جوان كشورمان در ديدار رده‌بندي موفق شد با نتیجه قاطع 16 بر 5 به برتری دست يافته و صاحب مدال برنز شود.

میثم نصیری ديگر مدعي اين وزن نيز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم سروت کاسکان از ترکیه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد، اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ماگومد قربان علی‌اف از روسیه با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این مرحله ابتدا با نتیجه 10 بر صفر فونتس از ونزوئلا را شکست داد و برای کسب مدال برنز مقابل یرین بیکه از چین قرار گرفت. نصيري در یک کشتی نزدیک با نتیجه 15 بر 12 نيز حريف چيني را پشت سر گذاشت و دومين مرد برنزي تيم ايران در روز نخست شد.در این وزن قربان علی‌اف از روسیه با پیروزی 13 بر 7 مقابل کایا از ترکیه را در هم شكست و به مقام قهرمانی رسید.

يك دوئل تمام ايراني در دبروا
كسب دو مدال برنز در وزن 65 كيلوگرم و عملكرد مشابه و نزديك به هم مدعيان كشورمان باعث شد تا كادر فني دست به تصميم ديگري زده و با هماهنگي فوري و تلفني با اعضاي شوراي فني،‌يك دوره مسابقات انتخابي را در لهستان براي محمدي و نصيري تدارك ببينند. سرانجام اين ديدار انتخابي حساس نيز در دومين روز از تورنمنت زيلكوفسكي و در حاشيه اين جام با نظارت و قضاوت داوران خارجي برگزار شد كه در نهايت سيد احمد محمدي فاتح اين دوئل شد. محمدی در مسابقه نخست با نتیجه 4 بر یک به برتری دست یافت. در مبارزه دوم میثم نصیری توانست با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و در مسابقه سوم سید احمد محمدی در یک مبارزه حساس، زیبا و نفسگیر با نتیجه 7 بر 6 به پیروزی رسید.

دورخيز مدعيان جوان براي تثبيت جايگاه
در حاليكه تيم ايران در روز نخست در اوزان 57 و 97 كيلوگرم نماينده نداشت، در روز دوم اين تورنمنت نيز دو نماينده جوان در يك وزن به ميدان فرستاد. محمد جواد ابراهیمی و محمدحسین محمدیان در وزن 86 کیلوگرم كه هركدام با كسب نتايج دلچسب در رقابتهاي انتخابي براي مدعيان باسابقه و قديمي تر خط و نشان كشيدند و براي اثبات جايگاه خود به جام زيلكوفسكي آمدند.

محمدحسین محمدیان فرزند عسگري محمديان قهرمان نامدار كشتي ايران كه مدتي است با درخشش در رقابتهاي داخلي و خارجي،‌ آينده‌اي پر اميد را پيش رو دارد پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم احمد بلیچی از ترکیه رفت. اين جوان مازني حريف توانمند خود را با نتیجه نزديك 8 بر 7 مغلوب کرد و راهي دور بعد شد. محمديان در دومين مصاف خود با نتیجه 5 بر 4 مغلوب استفان ورب نفر سوم جهان از مجارستان شد كه با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، محمدیان نيز به گروه بازنده ها رفت.

وي در ادامه كار موفق شد 10 بر صفر از سد شینیا ماتسوموتو از ژاپن بگذرد و به رده بندی برسد تا خود را در برابر امیرحاجی محمداف از بلاروس ببيند. محمديان در رده بندی امیرحاجی محمداف از بلاروس را با ضربه فنی مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

محمد جواد ابراهیمی ديگر آزادكار وزن 86 كيلو كشورمان نيز در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر از سد پاتریک دوبلینوفسکی از لهستان گذشت اما در دور دوم با نتیجه 9 بر 3 از عبدالرشید سعداله یف قهرمان روسیه و اروپا شکست خورد. در ادامه با توجه به حضور سعداله یف در دیدار فینال، ابراهیمی نيز راهی گروه بازنده ها شد و در اين گروه ابتدا 4 بر صفر از سد رادوسلاو مارسینکویچ از لهستان گذشت و با پیروزی 3 بر 2 بر زیبگنیو برانوفسکی از لهستان به رده بندی رسيد. ابراهيمي در رده بندي نيز هوشتین الکساندر از بلاروس را با نتیجه 11 بر یک شكست داد و دومين برنز روز دوم ايران را بر گردن آويخت. در اين وزن عبدالرشید سعداله یف  از روسیه قهرمان شد و استفان ورب مجارستاني بر سكوي دوم ايستاد.

هر چند در پايان اين تورنمنت بين المللي برخي از ابهامات از جمله انتخاب مرد اول وزن 65 كيلوگرم تا حد زيادي برطرف شد اما بايد همچنان در انتظار گزارش فني كادر فني و نشست آتي شوراي فني تيم هاي ملي كشتي آزاد باشيم كه آيا رسول خادم و همكارانش در اين ميدان تداركاتي به اهداف خود دست يافته اند يا خير.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی