بازدید 9620
یک نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

با یک طرح ضرب‌الاجلی، حق مردم را از بیمه‌ها خواهیم گرفت!

لذا بنا بر این تبصره، شرکت‌های بیمه ملزم به انتقال سوابق بیمه‌نامه شخص ثالث به خودرو‌ دیگر هستند، ولی معمولا بیمه‌گذار‌ها بهانه‌هایی دارند تا این کار انجام نگیرد. هم‌اکنون شرکت‌های بیمه‌‌گر، قوانین دست و پا‌گیری گذاشته‌اند که مانع می‌شود تا این قانون انجام شود و در پایان به زیان شخص بیمه کننده ‌می‌شود.
کد خبر: ۴۲۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸ 03 August 2014
با یک طرح ضرب‌الاجلی، حق مردم را از بیمه‌ها خواهیم گرفت!دارنده هر خودرو‌ به هنگام فروش خودرو، بیمه‌نامه شخص ثالث را نیز به همراه آن واگذار می‌کند و اگر چند سال تخفیف برای رانندگی صحیح به راننده تعلق گرفته باشد، به راننده‌ دیگر واگذار می‌شود.

به گزارش «تابناک»، کار‌شناسان همیشه ‌تلاش داشتند، بیمه‌نامه شخص ثالث را وابسته به راننده و فرد کنند و از تعلق آن به خودرو فاصله گرفته و در هنگام ریسک‌سنجی آن خطر راننده را عامل اصلی قرار دهند؛ البته نوع خودرو در میزان ریسک تأثیر خواهد داشت.

در گذشته و تقریبا اکنون، دارنده خودرو به هنگام فروش آن، بیمه‌نامه شخص ثالث را نیز به همراه آن واگذار می‌کند. در این حالت، راننده پرخطر و کم‌خطر با هم تفاوت ندارد و اگر چند سال تخفیف برای رانندگی صحیح به راننده تعلق گرفته باشد، به سادگی به راننده‌ای واگذار می‌شود که معلوم نیست چه ریسکی دارد.

بنا بر‌ تبصره ماده ۱۲ تصویب نامه ریاست جمهوری با نام «تعرفه حق بیمه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه شخث ثالث»

تبصره ـ در صورت انتقال قطعی مالکیت وسیله نقلیه، انتقال دهنده تا قبل از انقضای مدت اعتبار بیمه‌نامه می‌تواند تخفیف وسیله نقلیه منتقل شده را به وسیله نقلیه از نوع مشابه متعلق به خود یا اقارب درجه اول خود منتقل نماید. بیمه گر مکلف است سوابق تخفیف عدم خسارت وسیله نقلیه منتقل شده را به وسیله نقلیه جایگزین انتقال داده و تخفیف مربوطه را با کسر تخفیف مدت باقی مانده وسیله نقلیه منتقل شده در بیمه‌نامه وسیله نقلیه جایگزین اعمال نماید. حق بیمه وسیله نقلیه منتقل شده در سررسید بیمه‌نامه آن بر اساس سوابق بیمه گذار جدید دریافت خواهد شد.

لذا بنا بر این تبصره، شرکت‌های بیمه ملزم به انتقال سوابق بیمه‌نامه شخص ثالث به خودرو‌ دیگر هستند، ولی معمولا بیمه‌گر‌ بهانه‌هایی دارند تا این کار انجام نگیرد. هم‌اکنون شرکت‌های بیمه‌‌گر، قوانین دست و پا‌گیری گذاشته‌اند که مانع می‌شود تا این قانون انجام شود و در پایان به زیان شخص بیمه کننده ‌می‌شود.

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره‌ گفت: این طبیعی است که فرد از تسهیلات داده شده در‌ این زمینه استفاده کند؛ بنابراین، نباید برای انتقال آن دچار مشکل شود. نظر ما بر این است که افراد بتوانند از این امکان بهره ببرند، ولی این کار باید همه موانع قانونی‌اش رفع شود. نمایندگان نیز در مجلس دنبال این ‌هستند که قانونی ‌تصویب کنند که جامع و کامل بوده و همه افراد را شامل شود.

این نماینده مجلس گفت: باید کارگروهی تشکیل شود و طرحی به صورت ضرب‌الاجلی به تصویب برسد و کار افراد را راه بیندازد. سپس طرح مربوط به این موضوع، کامل در کمیسیون‌های مربوطه‌ بررسی شود تا قانون کامل و جامعی به تصویب برسد.

اگر بیمه‌ها این گونه عمل کنند، افراد بسیاری متضرر خواهند شد؛ بنابراین، باید جلو‌ این کار در ‌جایی گرفته شود، گاه برخی قوانین‌، کاستی‌هایی دارد و شرکت‌های بیمه‌گذار به سادگی با بهره از این خلأ‌های قانونی، قانون را دور زده و‌ سود خوبی به جیب می‌زنند.

نماینده تفرش در مجلس در پایان تأکید کرد: نمایندگان بر این باورند که خلأ‌های قانونی در بحث بیمه را رفع کنند و حتی در این فکرند برای این کار طرح دوفوریتی در مجلس مطرح کنند، تا جلو سوءاستفاده از این قضیه گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۳۲
حق معلمان را کی از بیمه ی اتیه سازان خواهید گرفت!!! اه ببخشید یه لحظه فکر کردیم ما هم جز. مردمیم.
جالبتر اينكه قبل از پرداخت وجه خسارت به بيمه گذار ،از وي مي خواهند تا با حضور در در دفتر خانه سندي را امضا بزند و پس از آن هر مبلغي دلشان خواست به بيمه گذار پرداخت مي كنند و بدتر از همه اينكه بيمه مركزي بعنوان نهاد ناظر ،اين اقدام شركتهاي بيمه كه نوعي كلاهبرداري مي باشد را تاييد نيز مي كند.!!!
خواهشا یکی هم یه فکری به حال بیمه تکمیلی بازنشستگی کنه که هیچ هزینه ای رو قبول نمیکنن پرداخت کنن مثلا میگن هزینه قلب به عهده ما نیست!!!
سلام؛
این یکی از موضوعهای مورد علاقه منه!!!!
سالها پیش در بیمه کار میکردم و متوجه یه مضوعی شدم که شاید کمک کنه :
ببینید در بیمه باربری مورد بیمه بار است و مثلا در آتش سوزی محل و یا کالا میباشد اما در مورد بیمه شخص ثالث بنظر من موضوع بیمه سر در گم است تمیداند ماشین را بیمه کرده و یا راننده را و در بعیین خسارت تخلفات رانندگان و اظهار نظر کارشناسی هم این موضوع برای جبران خسارت بوضوح دیده میشود نظر من اینه ما در شخص ثالث داریم راننده را بیمه و مسئول پرداخت خسارت میکنیم نه ماشین را بیمه ماشین همان بیمه خسارت بدنه هست که داریم؛ اما این راننده است که سبب بروز خسارت به دیگران میشود(نه وسیله؛ وسیله بخودی خود که به کسی خسارت نمیزند) بنابراین اگر مضخصات فرد در بیه نامه بیاید کافیست و او حق دارد با هر وسیله ایی که میتواند رانندگی کند و ضامن خسارات احتمالی نیز هست که در مابقی شرایط بیمه شخص ثالث میماند....
اینطوری و با تعیین و تغییر موضوع بیمه نامه مشکل طرح موضوع خبر فوق نیز حل میشود...
پس با این حساب بیمه ها هم دیمی کار میکنند
خوشبينانه و بدون غر زندن:
دست شما درد نكند.
این نماینده که هنوز نمی دونه به شرکت های بیمه میگن بیمه گر نه بیمه گذار چجوری می خواد حق مردم رو بگیره!!!!!!!!!
حق ما همینه مصرف بشه بهینه
آلودگیه صوتی چاره مشکلیمه
کار بسیار خوبی است ولی متاسفانه دیر به این نتیجه رسیدن
از این دست مسایل زیاد تو کشور هست که باید به اونها رسیدگی بشه
امیدواریم نمایندگان محترم با عمل به وظیفه قانونی خود و با تکیه بر اختیارات خود نابسامانی فعلی در بیمه را سروسامان دهند. مواردی نظیر افزایش همه ساله حق بیمه شخص ثالث به بهانه افزایش زیاندهی در حالیکه تلفات رانندگی در چند سال اخیر قریب ب 10هزار نفر در سال کاهش یافته، عدم امکان انتقال سوابق بیمه ای و ...
در ضمن چگونه بیمه ها زیانده اند با آن پاداشهای پایان سال مدیران عالی شان!!!
و اما در باب گرفتن حق مردم از بیمه‌ ها: ببینیم و تعریف کنیم!
هم اکنون بیمه ای هست که تخفیف را به خریدار هم منتقل نمی نماید و اینگونه تخفیف چندساله خودرو به نفع شرکت بیمه هپولی (کلمه هم وزنی پیدا نکردم) می شود!!!!
احتمالا فردا بیمه قانون میگذارد اقای فلانی که10 سال با پراید تصادف نداشته حالا که سمند خریده و این 10سال بیمه اش از پراید به سمند منتقل میشود لطف کند و مبلغ 2میلیون تومان اختلاف بیمه پراید با سمند را در این 10سال پرداخت کند تا بیمه نامه انتقال پیدا کند!!!!!....
عزیزم مردم تو خریدن خودرو بخاطر نماینده ها الان تو دو راهی موندن که بخرن یا قرار ارزون بشه.بزار برادر اون طرح به نتیجه برسه بعد این بحث دنبال کنید.
شما اگه حق بگیر بودید تا حالا کاری کرده بودید.
آقای نماینده محترم مجلس باور نمی کنم
تو كانادا اگه از كشور معتبري اومده باشي ميتوني از بيمه اونجات نامه بگيري بياري بدي اينجا و سوابقتو منتقل كني! بعد ما تو ايران ميخوام ماشين عوض كنيم يا از يه بيمه بريم به بيمه ديگه سوابق بيممون ميپره.
همانطور که حقمان را از خودروسازان میگیرند، حقمان را از بیمه هم می گیرند!!!!
ای کاش اکثر نمایندگان به دغدغه ها و مشکلات مردم واقعا رسیدگی می کردند
فكري هم براي پول هاي اضافي كه بيمه هاي خودرو از مردم گرفتند، بايد مجلس بكند.
متاسفانه باید گفت که در حال حاضر از بیمه تنها می توان در مواقع منجر به جرح استفاده کرد. یعنی کاری کرده اند که شما در زمان تصادف با وسیله نقلیه دیگر از ترس جریمه و حذف تخفیف چند ساله بیمه ات مجبوری هزینه را از جیب مبارک پرداخت کنید. یعنی یک کلاه برداری بزرگ.
شرکت ها بیمه گر و خریدران بیمه بیمه گذارن نماینده عزیز
اگر توانستيد مسئله خودرو را حل كنيد مي توانيد مسئله بيمه اش را هم حل كنيد البته براي حل مسئله بيمه خوررو مثل مسئله قيمت آن مدت زيادي وقت داريد مثلا بيست تا سي سال
مساله دیگر این است که حتی اگر یک خسارت کوچک در حد 200 هزار تومان داشته باشید کل تخفیفات چند سال شما پاک می شود!
فعلا وقت هست، زیاد عجله نکنید!
معلومه که یکی از نماینده ها تازگی ماشن فروخته....
لطفا اطلاع رسانی فرمایید در حال حاضر بزرگترین معضل بیمه نامه های شخص ثالث 1- پایین بودن حداکثر خسارت مالی (براساس قانون موجود افزایش سقف مالی بیمه باید به همراه افزایش تصاعدی دیه انجام پذیرد که مبلغ هنگفتی را شامل می شود.) و 2- عدم پوشش افت قیمت می باشد(با توجه به الزام شورای حل اختلاف به پرداخت آن از سوی مقصر حادثه، و عدم پرداخت آن توسط شرکت های بیمه )، که با توجه به افزایش روز افزون تردد خودرو های خارجی گران قیمت و مالکان عمدتاً ... مسبب بروز مشکلات عدیده ای شده است.
سلام
بنده 5 سال خودروی پژو پارس متعلق به شرکت را در اختیار داشتم و پس از 5 سال از شرکت خریدم.حالا شرکت بیمه دانا نه تخفیف عدم خسارت 5 ساله خودرو مزبور را در بیمه بدنه و شخص ثالث که ناشی از رانندگی صحیح اینجانب با خودروی مذکور بوده را لحاظ ننموده و دو فقره بیمه نامه بدنه و شخص ثالث بدون تخفیف پنج ساله صادر نموده و اینجانب را نقره داغ نموده است !مستندات موجود است لطفا" پیگیری فرمائید.
با تشکر - ارغوانی
زبونه ، استخوان که ندارد ، به هرطرف بچرخونی رأی بیشتری جمع می کنی!
با سلام
ما یک ماه پیش تصادف کردیم، مقصر بیمه توسعه داشت، هنوزم که هنوزه پول تعمیر ماشین رو ندادن...
می گن بیمه ورشکست شده برید شکایت کنید دادسرا.
آخه این سر دووندن نیست؟؟؟
يك ماده قانوني بيشتر نمي خواهد و آن هم بيمه نامه شخص ثالث بر اساس راننده باشد نه خودرو
الان بسيار مسخره است خودرو پر ريسك پرايد ارزانترين حق بيمه را دارد و خودروهاي كم ريسك و ايمن داراي حق بيمه بيشتري هستند اين يعني چه؟
بايد اساس محاسبه حق بيمه راننده باشد و نوع خودرو با يك ضرين منطقي بر حق بيمه اعمال گردد
از وقتی که بیمه به بخش خصوصی واگذار شده این همه منافع مردم را به نفع خودشان زیر پا میگذارند
نه تنها بیمه ماشین بلکه همه بیمه ها در ایران مثل هم هستن. در یک کلام. به سود و منفعت خودشون کار میکنن و هیچوقت به فکر فرد بیمه شده نیستن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل