بازدید 1916

کامراني‌فر: داوري ايران آينده روشني دارد

کد خبر: ۴۲۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ 03 August 2014
بهترين کمک‌داور فصل سيزدهم ليگ برتر فوتبال مي‌گويد که با توجه به حضور داوران جوان در ليگ برتر فوتبال ايران، آينده روشني براي داوري ايران وجود دارد.

حسن کامراني فر درباره وضعيت داوري در فصل سيزدهم ليگ برتر فوتبال اظهار کرد: فصل سيزدهم جزو سخت‌ترين فصل‌ها براي داوران بود چون اتفاقات ناگواري رخ داد اما در مجموع مي‌توانم ادعا کنم که داوران ما يکي از بهترين عملکردهايشان را در اين فصل نشان دادند.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: داوران ما ثابت کردند که اگر تحت فشار رواني نباشند، مي‌توانند خيلي خوب قضاوت کنند. متاسفانه اکنون اين شرايط کاملا براي داوران فراهم نيست و انتظار مي‌رود که حداقل شرايط روحي – رواني براي داوران فراهم شود.

کامراني فر که به عنوان برترين کمک‌داور فصل سيزدهم ليگ برتر فوتبال انتخاب شده است، همچنين گفت: داوران نياز به آمادگي کامل رواني دارند. همچنين کلاس‌هاي آموزشي و مدرسان خوب براي پيشرفت داوران الزامي است. البته اين حداقل انتظار جامعه داوري است. انتظار داريم که فدراسيون فوتبال دست کم در برگزاري کلاس‌هاي آموزشي خوب سعي کافي داشته باشد.

کمک داور بين‌المللي فوتبال ايران درباره جريمه مربيان و بازيکناني که عليه داوران صحبت مي‌کنند و قرار است از فصل چهاردهم ليگ برتر اجرا شود نيز گفت: اگر قرار باشد که با جريمه جلوي اين مسائل گرفته شود، شان مربيان و بازيکنان پايين مي‌آيد. بهتر است آن‌ها خودشان به اين باور برسند که اعتراض‌ها به جايي نمي‌رسد و با اين کار بيشتر به خود و تيم‌شان ضرر مي‌زنند. آن‌ها بايد به جاي اعتراض کردن به داوري به فکر پيشرفت و خوب بازي کردن باشند.

بهترين کمک‌داور فصل سيزدهم ليگ برتر فوتبال در پاسخ به اين سوال که به داوران جوان چه توصيه‌اي دارد گفت: صحبت که زياد است اما با توجه به داوران جوان خوبي که داريم، مطمئنم آينده خوبي براي داوري ما رقم مي‌خورد. با توانمندي زيادي که در داوران جوان‌مان مي‌بينم به آينده داوري خيلي اميدوارم.

کامراني فر در پايان درباره زمان داربي در فصل چهاردهم و حساسيت بالاي اين بازي گفت: براي داوران فرقي ندارد که داربي در کدام هفته برگزار شود. هرچند برگزار شدن داربي در هفته آخر و حساسيت آن بستگي به شرايط جدول دارد با اين حال مطمئن هستم که داوران ما مانند سال‌هاي اخير اين بازي را به خوبي قضاوت خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر