بازدید 8012

بی‌اطلاعی حماس از سرنوشت نظامی ناپدیدشده

گروه حماس می‌گوید از سرنوشت این سرباز اسرائیلی خبری ندارد و وی احتمالا کشته شده است.
کد خبر: ۴۲۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۶ 02 August 2014
خبرگزاری رویترز از قول برخی منابع نزدیک به شاخه نظامی دولت حماس مدعی شده آنها اطلاعی از سرنوشت نظامی ناپدید شده اسرائیلی ندارند.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری رویترز از قول برخی منابع نزدیک به گردان‌های «عزالدین قسام»، بازوی نظامی دولت حماس گزارش داده آنها اطلاعی از سرنوشت نظامی ناپدید شده صهیونیست ندارند و احتمال می‌دهند وی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح در روز شنبه کشته شده باشد.

در حالی که دبیرکل سازمان ملل و همچنین رئیس جمهوری آمریکا خواستار آزادی فوری سرباز ربوده شده اسرائیلی شده‌اند، گروه حماس می‌گوید از سرنوشت این سرباز اسرائیلی خبری ندارد و وی احتمالا کشته شده است.

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای که بامداد شنبه منتشر شد اعلام کرد تماسش با گروهی که عملیات مذکور را در جنوب نوار غزه انجام داده قطع شده و احتمالا آنها به همراه سرباز اسرائیلی در بمباران کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بود که دو تن از سربازانش روز جمعه کشته شدند و یک افسر 23 ساله‌اش از سوی حماس ربوده شده است..

مهم‌ترین رخداد روز جمعه که بیست و پنجمین روز از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود اعلام توافق آتش‌بس 72 ساعته دولت حماس و اسرائیل بود، اما با گذشت ساعاتی از این توافقنامه رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن چند فلسطینی آتش‌بس را نقض کرد.
گروه‌های مقاومت در این روز اعلام کردند توانستند یک افسر رژیم صهیونیستی را به اسارت بگیرند. ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد زمانی که به عملیات تخریب تونل‌ها ادامه می‌داده، این نظامی اسرائیلی در منطقه رفح ناپدید شده است.

گردان های القسام پیشتر به اسارت گرفتن نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را تایید کرده بودند.
جنگنده‌های رژیم اسرائیل از 17 تیر (8 ژوئیه) نوار غزه را بمباران و خانه‌ها را تخریب و خانواده‌های فلسطینی زیادی را زیر آوارها مدفون کرده‌اند. همچنین، تانک‌های رژیم اسرائیل 26 تیر (17 ژوئیه) حملات زمینی به نوار غزه را آغاز کردند.

در حملات رژیم اسرائیل تاکنون بیش از 1437 فلسطینی کشته و بیش از 8 هزار تن از آنان نیز مجروح شده‌اند.
این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، بیش از 80 درصد قربانیان غیرنظامیان هستند که بیش از 300 تن از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل