بازدید 6127
رهبر حركت اسلامي نيجريه:

شهداي نيجريه در برابر شهداي فلسطين چيزي نيست

"شيخ ابراهيم زكزاكي" رهبر حركت اسلامي نيجريه با صدور بيانيه‌اي ارتش اين كشور را به كشتن سه فرزند خود و 30 نفر ديگر از مردم بي‌دفاع نيجريه درمراسم روز جهاني قدس در اين كشور متهم كرد.
کد خبر: ۴۲۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲ 02 August 2014
"شيخ ابراهيم زكزاكي" رهبر حركت اسلامي نيجريه با صدور بيانيه‌اي ارتش اين كشور را به كشتن سه فرزند خود و 30 نفر ديگر از مردم بي‌دفاع نيجريه درمراسم روز جهاني قدس در اين كشور متهم كرد.

به گزارش خبرگزاري ابنا در بيانيه وي آمده است: "سربازان ارتش در روي پل كوبان به سوي مردم ما تيراندازي و 33 نفر از آنان - از جمله سه پسر من را - كشتند".

زكزاكي دولت نيجريه را به صدور فرمان حمله متهم كرد و افزود: دو تن از اعضاي حركت نيز پس از بازداشت، اعدام شده‌اند!

رهبر جمعيت اسلامي نيجريه با تاكيد بر اينكه "شهداي ما در برابر شهداي فلسطين چيزي نيست" اضافه كرد: "عليرغم تلخي اين حادثه، من از مردم مي‌خواهم آرامش خود را حفظ كنند".
به گزارش خبرنگار ابنا، وي همچنين در خطبه‌هاي نماز عيدفطر گفت: "باور كردني نيست كه

حكومت منتخب مردم مسئول اين كشتارهاي گاه و بي‌گاه باشد. ما نبايد فريب بخوريم. اين "بوكوحرام" نيست كه مردم را مي‌كشد، بلكه آنهاييكه در مسند قدرت‌اند بانيان اصلي اين فجايع هستند".

در پي شهادت جمعي از راهپيمايان روز قدس درنيجريه، آقايان تسخيري، اراكي، اختري و سيدحسن نصرالله پيام‌هاي تسليتي خطاب به شيخ زكزاكي ارسال نمودند.

از سوي ديگر دستيار معاون وزيرخارجه در ملاقات با كاردار نيجريه، ضمن اعلام مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران نسبت حمله به تظاهركنندگان روز قدس در شهر زارياي نيجريه خواستار شناسايي و تعقيب عاملان اين حمله خونين شد.

كاردار نيجريه نيز در اين ملاقات ضمن اظهارتاسف در خصوص حمله به تظاهركنندگان روز قدس در شهر زارياي نيجريه گفت: دولت نيجريه نيز اين حمله را محكوم كرده و قرار است به زودي كميته مشترك حقيقت‌ياب در اين زمينه تشكيل شود و عاملان حادثه را شناسايي و مورد تعقيب قرار دهد.

ديدار با كاردار نيجريه، به دليل غيبت سفير اين كشور در تهران انجام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار