بازدید 8079
۷

پارک ملی گلستان آتش گرفت

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان گفت: پارک ملی گلستان در منطقه دو راهی دشت بر اثر بی‎احتیاطی مسافران دچار حریق شد
کد خبر: ۴۲۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳ 01 August 2014
مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان گفت: پارک ملی گلستان در منطقه دو راهی دشت بر اثر بی‎احتیاطی مسافران دچار حریق شد.

یحیی مرادی دقایقی پیش در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ابتدای منطقه دو راهی دشت از بعدازظهر امروز توسط عامل انسانی، طعمه حریق شد و بر اساس اعلام کارشناسان حدود پنج هکتار در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه تلاش بی‎وقفه و سرعت عمل نیروهای ستادی و مردمی منجر به مهار آتش‎سوزی در منطقه مذکور شده است، تصریح کرد: این آتش‎سوزی از ساعت سه بعدازظهر منطقه دو راهی دشت را فراگرفت و پس از حدود یک ساعت و نیم با همکاری نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست پارک ملی و ذخیره‎گاه زیست‎کره گلستان، هلال‎احمر، منابع طبیعی و مردم منطقه مهار شد.

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان با اشاره به اینکه این پنجمین آتش‎سوزی در پارک طی یک‌ماه گذشته بوده است، یادآور شد: در این مدت دو بار منطقه پیچ سلیمان کشته، یک‎بار منطقه دره گوشاد، یک‎بار منطقه ییلاق و یک‎بار منطقه دو راهی دشت طعمه حریق شده است.

پارک ملی و ذخیره‎گاه زیست‎کره گلستان، نخستین پارک ملی ایران و خاورمیانه است که در ردیف 10 پارک اول جهان قرار دارد، این پارک با دارا بودن یک هشتم گیاهان، یک دوم پستانداران و یک سوم پرندگان کل ایران از ارزش اکوتوریسم بالایی برخوردار است.

پارک ملی گلستان، بهشت گمشده ایران زمین در شرقی‌ترین نقطه استان بوده که با جاذبه‌های منحصر به فرد خود ‬پذیرای زائران حرم امام هشتم و مسافران نوروزی است.

این پارک با وسعت 92 هزار هکتار، زیستگاه گونه‌های زیبایی از حیوانات مختلف از جمله گوزن، آهو، غزال، قوچ، میش، پلنگ و ... است. وجود مناطق جنگلی و استپی، پارک‌های ملی و طبیعی، آبشارهای زیبا و منحصر به فرد طبیعی در این منطقه، خلقت بی‌نظیر و بی‌بدیل آفریدگار توانا را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشاند.

این پارک در ‪ 30‬ کیلومتری شرق شهر گالیکش از توابع شهرستان مینودشت و در 115 کیلومتری غرب بجنورد به عنوان گلوگاه استان گلستان به شمار می‌رود. عبور جاده بین‌المللی تهران ـ مشهد از میان این پارک سبب شده تا زائران امام هشتم و مسافران نوروزی ساعاتی هر چند کوتاه از استراحتگاه این پارک استفاده کنند.

علاوه بر وجود یک هشتم گونه‌های گیاهی و یک سوم گونه‌های پرندگان، بیش از ‪ 50‬ درصد پستانداران کشور به دلیل برخورداری از منابع آبی متعدد نظیر چشمه‌ها، رودخانه‌ها، نهرها و آبشارهای متعدد در این پارک زندگی می‌کنند. در حال حاضر در این بوستان یک‌هزار و ‪ 350‬ گونه گیاهی، ‪ 302‬ گونه جانوری، هشت گونه ماهی و حشرات متنوع وجود دارد.

در این پارک زیبا آبشارهای زیبایی وجود دارد که مسافران در کنار این آنها به استراحت می‌پردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷
جاده بایستی از این جنگل خارج بشه!!! این جنگل ها اهمیتشون بیشتر از توریستی بودنه!!!
5 هکتار سوخت؟ فقط به خاطر خودخواهی یک نفر. جای تاسف داره.
باید چنین افراد بی مبالاتی را زنده زنده تو همون آتیش سوزوند.
جدا خسته نباشند!!
ملت آتش را خاموش کنید و بعد راه بیفتید.
در آمریکا مجازات روشن کردن آتش در محلهای غیر مجاز مثل جنگل بسیار سنگین است و گواهینامه شما ممکن است تا مدتها معلق شود. بد نیست ما جنبه های مثبت قوانین کشورهای پیشرفته را در کشورمان بکار بگیریم وگرنه همین جنگلهای محدود را هم از دست خواهیم داد.
بنده دیروز جمعه شاهد این ماجرا از نزدیک بودم... عزیزان آتش نشان حضور پیدا کردند ولی منطقه به دلیل شیب تند و سخره ای، دشواری کار رو دوچندان کرده بود... ما مگه چقدر جنگل داریم که بخواد قسمتهاییش اینطوری از بین بره... افسوس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار