بازدید 3607

در روزهای بعد از ماه رمضان آب بنوشید

کد خبر: ۴۲۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶ 01 August 2014
یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: افراد در روزهای بعد از ماه مبارک رمضان برای جبران آب از دست رفته بدن خود به میزان کافی آب و مایعات بنوشند.

به گزارش ایسنا، فرزاد بابایی گفت: بدن روزه داران در ماه مبارک رمضان مقادیر زیادی آب از دست داده بنابراین توصیه می‌شود در روزهای پس از این ماه جهت تامین آب از دست رفته بدن خود به میزان کافی آب و مایعات بنوشند.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر اینکه روزه داری باعث از بین رفتن مقادیر کمی چربی و بافت پروتیئنی بدن می‌شود، به روزه داران توصیه کرد: در روزهای بعد از ماه رمضان با گنجاندن هر شش گروه مواد غذایی در وعده‌های روزمره خود، مواد از دست رفته مورد نیاز بدنشان را تامین کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرخوری در روزهای پس از ماه رمضان زمینه بروز سوءهاضمه و رفلاکس معده را در افراد بوجود می‌آورد، به روزه داران توصیه کرد: در روزهای پس از ماه رمضان از پرخوری بپرهیزند.

این کارشناس تغذیه افزود: در روزهای ماه رمضان دستگاه گوارش افراد ساعت‌های زیادی خالی مانده و چون بدن به این شرایط عادت کرده توصیه می‌شود افراد از پرخوری کردن در نخستین روزهای پس از پایان این ماه خودداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل