بازدید 1919

تاج: تمام باشگاه‌ها سقف مجاز را رعايت کرده‌اند

کد خبر: ۴۲۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱ 01 August 2014
مهدي تاج مي‌گويد مالک راه‌آهن هنوز قوه قضاييه است و هفته آينده مزايده براي واگذاري امتياز اين باشگاه انجام مي‌شود.

رييس سازمان ليگ درباره آخرين وضعيت مالکيت باشگاه راه‌آهن اظهار کرد: از آنجا که مالک اين باشگاه در زندان به سر مي‌برد، صلاح ديديم که امتياز اين باشگاه از طريق مزايده واگذار شود اما کسي نيامد و مالک اين باشگاه هنوز قوه قضاييه است. من تشکر مي‌کنم که اجازه دادند راه‌آهن در هفته اول ليگ به ميدان برود اما با مزايده‌اي که در هفته آينده برگزار مي‌شود تکليف مالک اين باشگاه هم مشخص مي‌شود.

به نقل از ايسنا، او درباره توافق فدراسيون با کي‌روش گفت: کي‌روش اوايل به سازمان ليگ خيلي اعتقاد نداشت. در مقطعي اختلافاتي به وجود آمد و عليه سازمان ليگ بيانيه هم صادر کرد اما الان اين گونه نيست و اعتمادش جلب شده است. فصل گذشته هم فکر نمي‌کرد بتوانيم ليگ را 20 فروردين تمام کنيم.

تاج ادامه داد: کي‌روش مصر بود که براي ليگ جديد برنامه يک ساله بدهيم و ما هم اين کار را انجام داديم. سال‌هاي قبل برنامه ليگ را هر 5 هفته اعلام مي‌کرديم. براي برنامه کي‌روش در فصل جديد تفاهمي را با او انجام داديم و 10 روز فيفا دي را که در شهريور است از تيم ملي گرفتيم و به ليگ داديم و به جايش 10 روز در ميانه فصل به کي‌روش داديم که قبل از جام ملت‌هاي آسيا تيم ملي را آماده کند.

رييس سازمان ليگ درباره گلايه دايي از اين که چرا نام بازيکنان سرباز زودتر اعلام نشد، گفت: دايي يک حرف خوب زد و آن هم اين بود که خون فوتباليست‌ها از مردم عادي رنگين‌تر نيست و آنها هم بايد مثل بقيه مردم به سربازي بروند. موضوع سربازي به هيچ وجه در حيطه وظايف سازمان ليگ نمي‌گنجد. اتفاقاتي در باشگاه‌ها، هيات‌هاي فوتبال رخ داده و نظام وظيفه هم کارت پايان خدمت صادر کرده است. طبق تحقيقاتي که من انجام دادم کارت معافي براي اين بازيکنان جعل نشده بلکه در سيستم اطلاعات ديگري ثبت شده است.

او ادامه داد:‌ روز گذشته با باران چشمه جلسه‌اي داشتم و بايد تشکر کنم از نظام وظيفه و سران نيروي انتظامي که قصد برخورد با عاملان اين پرونده را دارند. نظام وظيفه در تاريخ 29 تير به ما نامه نوشته بود و ما هم يک روز بعد آن نامه را به باشگاه‌ها اعلام کرديم. قضيه حسين ماهيني را هم خود رحيمي مديرعامل پرسپوليس 30-20 روز است که مي‌داند چرا که ما قبل از اعلام فهرست 21 نفره، يک ليست غيررسمي هم داشتيم. فعلا فقط ساسان انصاري مدارکش را آورده و طبق نامه نظام وظيفه مشکلي براي بازي کردن ندارد. بقيه بازيکنان هم بايد براي رفع مشکل خود مدارک‌شان را به سازمان ليگ ارائه دهند.

تاج همچنين در مورد دستمزد دريافتي داوران در ليگ برتر امسال نيز اظهار کرد: داوران وسط مبلغ 650 هزار، کمک‌داوران 450 هزار، ناظران سازمان ليگ 350 هزار و ناظران داوري هم 250 هزار تومان دريافت مي‌کنند که مجموعا هر بازي مبلغي در حدود 3 ميليون و 600 هزار تومان هزينه دارد. البته تلاش مي‌کنيم تا اين هزينه در فصل‌هاي آينده بيشتر شود. فراموش نکنيم ما فقط 5 درصد عوايد حاصل از درآمدها را دريافت مي‌کنيم که با اين درآمد امکان بيشتر شدن درآمد داوران در حال حاضر وجود ندارد.

رييس سازمان ليگ در مورد تاريخ شروع ليگ‌هاي دسته دو و سه نيز گفت: ليگ دسته يک ايران با حضور 24 تيم از مهرماه آغاز مي‌شود و ليگ دسته دو با حضور 39 تيم از شهريور فعاليت خود را آغاز مي‌کند. همچنين ليگ دسته سوم نيز با حضور 80 تيم از 15 شهريور شروع مي‌شود. در مجموع حدود 5 هزار و 700 مسابقه را برگزار خواهيم کرد.

تاج در مورد تاريخ نيم فصل ليگ نيز گفت: تلاش مي‌کنيم تا نيم فصل دهم آذرماه آغاز شود و تا هفتم دي ماه براي جام ملت‌ها فرصت داريم.

او درباره تعيين سقف بودجه و لزوم انتشار قراردادهاي اعضاي باشگاه‌ها گفت: طبق نشست‌هايي که با وزارت ورزش و صنايع داشتيم، قرار بر اين شد که باشگاه‌ها قراردادهاي بازيکنان و مربيان خود را منتشر کنند. به هر حال مديران باشگاه بايد کاري کنند که بتوانند آن را انتشار دهند و هزينه‌هايشان مورد اعتراض واقع نشود. همه باشگاه‌ها هم در تاريخ تعيين شده از سوي سازمان ليگ قراردادهاي خود را منتشر کردند و سازمان ليگ مجبور نشد قراردادي را افشا کند. 17 -18 بازيکن ليگ هستند که قرارداد ميلياردي دارند و بايد رقم قراردادشان را بررسي کنيم. درباره سقف بودجه طبق استانداردهاي AFC رفتار کرديم و باشگاه‌ها را مجاب کرديم که در بازه مشخصي هزينه‌هاي خود را تعيين کنند.

رييس سازمان ليگ با بيان اين که اعلام مبلغ نادرست در قراردادها جرم است، گفت: اگر باشگاهي مبلغي را به عنوان هزينه باشگاه به ما اعلام کرده باشد در صورتي که مبلغي متفاوت از آنچه گفته خرج کرده باشد، قطعا مجرم است. خوشبختانه امسال خارج از چارچوب‌هاي قانوني اتفاق خاصي رخ نداده است. امسال مبلغ اعلام شده توسط باشگاه‌ها حدود 151 ميليارد تومان بوده است که با در نظر گرفتن تخلف اگر اين مبلغ تا 190 ميليارد تومان هم برسد، باز هم قابل قبول است.

او در مورد سهميه‌هاي امسال ليگ قهرمانان آسيا نيز گفت: امسال تقريبا سهميه‌ها مشخص شده است. کره جنوبي، عربستان، ايران و ژاپن به ترتيب 4 تيم اول آسيا از نظر رتبه‌بندي فني هستند.

رييس سازمان ليگ در پايان با ابراز خرسندي از رعايت شدن سقف قراردادها در ليگ امسال اظهار کرد: هيچ باشگاهي بالاتر از سقفي که مجاز بوده اجازه هزينه کردن نداشته و خوشبختانه تمامي باشگاه‌ها اين مطلب را رعايت کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل