بازدید 26652
چه می‌خواستیم و چه شد؛

برای بازیابی قوای تحلیل رفته مسافران فکری کنید!

هر چه تصور می‌شد افزایش تعطیلات حسن داشته باشد، چون مصائب سفر مغفول واقع شد، در نتیجه کسی پیش بینی نمی‌کرد اثر این کار، بروز این حجم از خستگی باشد؛ خستگی‌ که در روزهای آتی به روشنی نشانه آن را در جامعه دید و...
کد خبر: ۴۲۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹ 01 August 2014
هر چه مسافرت رفتن و آب و هوا عوض کردن باید به کسب انرژی و شادابی منتج ‌شود، دست کم برای بسیاری که در این چند روز به مسافرت رفته‌اند، این گونه نبوده است!

به گزارش «تابناک»، هر چه در سال‌های اخیر به کارگیری تمهیدات ویژه پلیس و دیگر نهادهای مرتبط برای کاهش آمار جان باختگان تصادفات جاده‌ای در کشورمان مثمر ثمر نشان داده و از شمار مسافرت‌هایی که به سفر اخروی ختم می‌شدند، تا اندازه بسیاری کاسته شده، باز کافی است تا دو سه روز در تقویم پشت سر هم قطار شوند تا دریابیم برای حل ریشه‌ای بسیاری مشکلات کاری نکرده‌ایم و موفقیت‌های به دست آمده تا حدود بسیاری می‌توانند برگشت پذیر باشند.

وقتی می‌شنویم پیمودن مسیر کوتاه تهران ـ کرج با صرف بیش از دو سه ساعت زمان پیموده شده و برای برخی این زمان به هفت ساعت هم رسیده، قابل حدس است که محورهای منتهی به شمال کشور با چه حجم ترافیکی روبه رو بوده و اغلب مسافران پرشمار این خطه چه شروع عذاب آوری را در آغاز سفر خود پشت سر گذاشته‌اند؛ بماند که اوضاع در بسیاری محورهای دیگر کشور، بهتر از این نبوده و نیست و دورنمای خوبی از آینده نیز وجود ندارد.

اگر همین مهم را گوشه ذهن نگه داریم، سخت نیست که حدس بزنیم تنش وارده به مسافران تا چه اندازه می‌تواند ویرانگر باشد و پیرو این دریافت، حدس بزنیم چه مشکلات دیگری می‌توانند از این مسأله نشات گرفته و مجال رشد و نمو بیابند؛ از اشکالاتی که متوجه فرهنگ رانندگی ما می‌شوند تا مسائل اقتصادی، فرهنگی و حتی زیست محیطی که از این مسافرت‌های پر مشقت تأثیر می‌گیرند و کسی به روی خود نمی‌آورد!

ماجرا اینقدر برای بیشتر ما ملموس است که به نظر توصیف رنج معطلی در جاده‌های برون شهری یا ترافیک کند و ملال‌آور این محور‌ها در تعطیلات جز تکرار مکررات نخواهد بود، چه بیشتر ما دست کم یک بار تجربه گیر افتادن در این تله نادیدنی را داشته‌ایم و‌ گاه در آستانه تکرار این تجربه، به هزار و یک ترفند برای دوری جستن از این دشواری‌ها اندیشیده‌ایم.

درخواست مرخصی یک روزه برای قبل یا بعد از تعطیلات، آغاز مسافرت در نیمه‌های شب، صرف یک روز از تعطیلات در منزل برای خلوت شدن جاده‌ها و...، تنها بخشی از راهکارهایی است که برخی پیش از به راه افتادن به کار می‌گیرند تا از جاده‌های بسته و گره‌های عذاب آور ترافیکی در آغاز و پایان تعطیلات در امان بمانند اما با این حال کمتر موفقیتی می‌بینند.

این در حالی است که در سال های اخیر، هر چه به مرور زمان بر حجم خودروهای وارد شده به خیابان‌ها و جاده‌های کشور افزوده شده و مسائل گوناگون بسیاری، خانواده‌ها را به مسافرت جاده‌ای ترغیب کرده، کمتر توسعه‌ای در راه‌ها و زیرساخت‌های رفاهی رقم خورده و تلاش برای رفع کمبود‌ها صورت گرفته تا حاصل کار مشکلی توسعه یافته باشد که رفع و رجوع آن به مراتب دشوار‌تر از پیش است.

بدین ترتیب، به نظر می‌رسد اگر سال های آتی را صرف گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل و به ویژه راه اندازی شبکه کارآمد ریلی کرده و تلاشمان را برای توزیع سفر، فراهم آوردن امکانات رفاهی و ... کنیم، باز نتوانیم با صف ماشین‌هایی که در ابتدا و انتهای تعطیلات در جاده‌های کشور قطار می‌شوند مقابله کنیم و مجبور باشیم تا سالهای سال با چنین وضعی کنار بیاییم، ولی آیا نمی‌توان برای کاهش اثرات سوء این اتفاق هم کاری کرد؟

اگر جای مسافرانی باشیم که در روزهای گذشته ـ و احتمالا قریب به یقین طی امروز ـ ساعات زیادی از تعطیلات خود را در جاده گذرانده و به لحاظ روحی و جسمی، خستگی زیادی به تنشان نشسته، احتمالا در دستور کار قرار دادن اقدامات ضربتی و به کارگیری راه حل‌های کوتاه مدت، سهم زیادی از مطالبات از دولتمردان را شکل خواهد داد و حتی حکم وظیفه‌ای خواهد یافت که چون مغفول مانده، می‌توان آن را دستمایه نقد مسئولان کرد، اما اگر کمی دور‌تر برویم، می‌توانیم مشکلات بزرگتری در پس ماجرا ببینیم.

کافی است به یاد بیاوریم چه اهدافی برای افزایش تعطیلات در سال های گذشته مد نظر دولتمردان سابق قرار گرفت و با همراهی دیگر مسئولان، به ویژه نمایندگان مجلس همراه شد و پس از آن، نتیجه به دست آمده را با آن اهداف مقایسه کنیم تا به این نتیجه برسیم که اگر به شادابی جامعه چشم داشته‌ایم، چگونه در سایه بی‌توجهی به زیرساخت‌های مورد نیاز برای رسیدن به آن،‌ گاه اثر معکوس گذاشته‌ایم.

زمانی می‌توان شکست طرح افزایش تعطیلات برای افزایش شادابی جامعه را نتیجه گرفت که می‌بینیم در تعطیلات اخیر، گره‌هایِ ترافیکی به مراتب بزرگتری از آنچه در تعطیلات نوروزی رقم می‌خورد، شکل گرفته که توصیه پلیس برای فرار اثرات آن، تعویق یکی دو روزه در زمان بازگشت است؛ اما همچنان دیگر مسئولان ترجیح داده‌اند در قبال آن سکوت کنند.

گویی هر چه تصور می‌شد افزایش تعطیلات حسن داشته باشد، چون مصائب سفر کردن مغفول واقع شد، در نتیجه کسی پیش بینی نمی‌کرد اثر این کار، بروز این حجم از خستگی باشد؛ خستگی‌ که در روزهای آتی آشکارا نشانه آن را در ادارات و نهادهای دولتی می‌توان دید و در بخش خصوصی هم اگر شدید‌تر بروز نکند، دست کمی از بخش دولتی نخواهد داشت.

اینجاست که باید از مسئولان بخواهیم اگر نمی‌توانند شرایط تسهیل در مسافرت را فراهم آورند، دست کم در کوتاه مدت راهکاری برای رفع خستگی مسافران تدارک ببینند و شرایطی فراهم کنند که نتیجه آن کاهش شدید بهره وری افراد پس از تحمل هزار و یک سختی در سفری چند روزه نباشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳۷
انتشار یافته: ۱۴۷
واقعیتش من احساس میکنم این مسئله دیگه واقعا به فرهنگ و سبک زندگی ما ربط داره. باید خودمون در این مورد فرهنگمون رو تغییر بدیم
پاسخ ها
کمی هم بفکر اسایش مردم باشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
خارج از بحث ترافیک در هیچ جای دنیا مردم برای چند روز استراحت به چادر روی نمی اورند که برای غذا و دستشویی و .... هزار مشکلات داشته باشند و هیچ گونه خدماتی نیز در کار نباشد در صورتی که در تمام دنیا مردم برای استفاده از تعطیلات به هتل های مختلف رفته و با استراحت تمدید اعصابی کرده تا برای کار دوباره اماده شوند در صورتی که مردم ما بعد از بازگشت از مسافرت باید مدتی استراحت کنند تا نیروی از دست رفته را که در چادر ها گذرانده اند بدست اورند خصوصا با اتومبیل هایی از قبیل پراید و پژو که متعلق به اوایل دهه هفتاد که در دنیا از دور خارج شده است به مسافرت می روند که اگر سالم برگشتند باید سجده شکری نیز بجای بیاورند / چرا به مانند دیگر کشورها عمل نمی شود و هتل ها تنها به ثروتمندان و مسئولین تعلق دارد ؟ حتی مثل ترکیه هم نشدیم که مردمش با اسایش و با کمترین هزینه از هتل ها استفاده میکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
متأسفانه این جزء فرهنگ ما شده که با کوچکترین مشکلی سریعا دولت رو بدهکار می‌کنیم.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
من سالی دو تا سه بار مسافرت میرم و زن و بچه ها را کنار خیابان و داخل چادر نمی خوابونم و غذای مانده که بعضی ها از خونه با خودشون میارن بهشون نمیدم ، جون که سالی دو سه بار مسافرت میریم با پس انداز معقول که دارم اونا را به هتل می برم و غذای گرم بهشون میدم ، چون که با برنامه مسافرت میرم هرگز با ترافیک اینچنینی که سبب آزار و اذیت خانواده بشه ، تاکنون برخورد نداشته ام ، من برای راحتی حقیقی خانواده برنامه دارم . من تهرانی و یا مهاجر به تهران هم نیستم . من در شهر خودم و محل تولد خودم زندگی می کنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
مشکل اصلی مرحصی ها است
شاغلین مشاغل دولتی تمایلی برای استفاده از مرخصی ندارند، زیرا می‏خواهند پول آن را در پایان خدمتت دریافت کنند. بنابراین تا چند روز تعطیلی اعلام میشه هجوم میآرندبه جاده ها.
ما باید مثل همه کشورهای جهان در صورت عدم استفاده از مرخصی ها در پایان سال، مرخصی ها ی آن زسال را باطل کنم . بعد خواهدی دید که این هجوم در تعطیلات از بین میرود
ناشناس
| Austria |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
برعکس شما من معتقدم نقطه شروع فرهنگ سازی دولت است....
کشوری با این عظمت!
ببینید مشکلات از کجا ناشی است
1- چرا جمعیت شهری مثل تهران باید دو یا سه برابر استاندارد باشد
2- چرا مردم ما نیازمند چنین مسافرت های پر دردسری هستند
3- چرا امکانات سفر و تفریح برای مردم در سایر اماکن کشور دیده نشده است
4- چرا کشور ثروتمندی همچون ایران که بر روی منابع عظیم نفت قرار دارد باید نگران آُسفالت و جاده باشد
5- چرا باید بزرگترین معضل مردم ما در سفر دستشویی و آب و امکانات اینچنینی باشد
و ....
من معتقدم مردم همچون آب روانی هستند که از سراشیبی پایین می رود نمی توان آن را به زور به سربالا هدایت کرد. باید بستر فراهم، آماده و مطلوب باشد تا مردم بجای سفر به مثلا شمال به هزاران هزار مکان زیبای دیگر کشور هم بروند. ولی دریغا که ما ایرانیان اول به فکر خودمان هستیم بعد به فکر دیگران و جامعه و کشور!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
آفرین احسان حرف دل منوگفتی.طرف بدون برنامه وبدون داشتن مکان مناسب جهت اقامت بازن وبچه راه میفته بیرون فردا هم خسته وکوفته میادسرکاروجواب من ارباب رجوع رو زورکی میده وبه خاطر این بیفکریش ازهمه دنیاطلبکارهم هست!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
این اقا احسان هم دل خوشی داره جاش گرمه. اخه شما که سالی دو سه بار میری مسافرت و هتل میگیری جز غذای رستوران نمیخوری . بیا برای مردم بنویس چقدر هر دفعه هزینت میشه. برادر شما داری، بالای 70 درصد مردم ندارن سالی دو سه بار اینجوری خرج کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
من تو خونمون نشستم و استراحت کردم !!
نیازی به بازیابی قوای از دست رفته هم ندارم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
ای خدا مردم چرا اینجوری شدن.حالا طرف چون لندکروز داره باید بندازه تو خاکی به ملت بگه ماشین من مال افروده.اااااخدایا منو بکش.
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
منم با احسان موافقم...میگین افراد مایه دار خوب مسافرت میکنن ولی من قبول ندارم...الان من متاهلم سربازم با پول یارانه ماهی 300 دارم ولی با برنامه ریزی سالی هر چند وقت درمیون مسافرت حرفه ای(هتل،غذای رستوران، تفریح،خرید) دارم...متاسفانه خیلی از ماها بدترین تصمیمات رو تو شرایط مختلف زندگی میگیریم درحالی که همه جای دنیا مردم با کمی برنامه ریزی تفریح و سفرشون به راهه...میشه اینجوری هم گفت که خیلی از ماها هم دوس داریم که با شرایط سخت سفر کنیم.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
فرهنگ یه چیزه ظرفیت جاده و کمبود امکانات تفریحی چیز دیگه!
چرا باید این همه ماشین از جاده 50 سال پیش استفاده کنند؟
چرا نباید قطار سریع السیر تهران به نوشهر وجود داشته باشه؟
چرا جاده تهران شمال اینقدر طول کشیده؟
این بنزینی که در ترافیک مصرف میشه وگه همون بنزینی نیست که بابتش یارانه میدن؟ ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
نه عزیز من چون مردم تفریخ دیگه ای ندارن
شماها تفریخات مناسب و با قیمت مناسب برای مردم ایجاد کنید مطمئن باشید مسافران شمال به بیست درصد کاهش پیدا میکنه
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
اقا بهنام واقعا از اون جوک ها گفتی .با ماهی 300 که همش رو هم پس انداز کنی سالی دو بار عمرا بتونی بری سفری که اقامت در هتل و غذا بیرون بخوری.حتی مسافرخونه هم بری و هر روز ساندویچ بخوری باز هم نمیشه
کردستان-لرستان-آذربایجان و اردبیل هم هوای بسیار خوبی دارند وقتی همه عشق شمال هستند همین میشود به نظرم در کنار کم کاری مسئولان بی برنامگی ملت هم خیلی تاثیر گذار است ...
پاسخ ها
جواد
| United Kingdom |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
من شمالی هستم
این تعطیلات را غیز از شمال گذروندم و رفتم یاسوج
می دونی ترافیک چه خبر
مسیر 2 ساعته شیراز تا یاسوج را 5 ساعته اومدم
جاده نداریم
بعد هم برای یه جا تبلیغ می کنیم که ملت بروند اونجا و بعد برای آمدن مسافر ها هیچ تدبیری نیندیشیدیم
دوستان بگند اگر این کار مردم اشتباه است یه راه درست بگویند که تمدد اعصاب داشته باشند
ناشناس
| France |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
بنده پیشنهاد می کنم دولت یا مستقیماً یا با همکاری قطر ، یک «شمال» در بندر عباس ایجاد کند تا مردم آنقدر در هوس شمال فعلی خود را اذیت نکنند
متاسفنه مصیبت مردم کرج و ساکنان حاشیه جاده چالوس محدود به تعطیلات پشت سر هم نیست و ما همه اخر هفته ها باسیل مسافران تهران مواجه هستیم که زندگی عادی ما رو مختل میکنه. باید مسوولان تافراهم شدن زیرساختها. لااقل تعطیلات را محدود کنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
بله ، تعطیلات باید تطعطیل شه
بابا این تعطیلی ها بلای جان ما شده ! جالب تر این که کسانی که مسافرت نمی کنند هم گرفتار عواقب سفر های دیکران میشوند ! وقتی راه ها یک طرفه می شوند ساکنین این مناطق اگر گرفتار مشکلی اورژانسی شوند هیچ راهی برای رهایی از این ترابفک و رسیدن به مقصد ندارند . فکر کنید اگر کسی در فشم یا لواسان احتیاج به
این مسافرتهای اخر هفته بخصوص در ناحیه اطراف کرج بیشتر بعد از تکه تکه شدن زمینهای کشاورزی اطراف و ویلاسازیها بوجود اومده و تبدیل به یک نوع اعتیاد شده. انگار که همه باید اخر هفته کج کنن سمت جاده حالا اگر 10 ساعت هم تو ترافیک بمونن انگار عادیه براشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
گل گفتي اصل مطلب همينه
اگر یکی از ساکنین فشم یا لواسان نیاز فوری برای رسیدن به بیمارستان داشته باسد در این ترافیک چکار باید بکند .
من خودم آستارایی هستم یعنی یکی از بهترین جاهای شمال ولی باور کنین وقتی تعطیلات میشه ما همه ناراحت از اینیم که مسافرا حمله میکنن به شهرمون تا 1 هفته نون واسه خوردن نداریم همه نانوایی ها جلوشون یه لشگر آدم واستاده باز اگه مسافرا قدرت خرید داشتن و میومدن خرید میکردن و هتل میرفتن یه چیزی ولی اکثرا شبا کنار خیابون چادر میزنن و خریدی هم به اون صورت نمیکنن. شهر ما ظرفیتش تو روز های عادی اضافی هم هست چه برسه چند صد تا مسافر هم بیاد! اصلا من موندم مگه شما نمیاین شمال تا جنگل و دریا ببینین؟ چرا همش تو شهر میچرخین؟ مگه خودتون شهر ندارین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
شما شاید سالی چند روز شهرتان این طوری باشد ببینید ما تهرانی ها در تهران چه میکشیم که باید تمام سال تحمل کنیم این مهاجرت بی رویه را ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
ناشناس عزيز شما خودتون نسل اندر نسل بچه تهران هستيد مگه شما هم از اين ور و انور اومديد ديگه مگه تهراني الاصل ها چقدر زاد و ولد كردند كه شده اند 10 ميليون نفر
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
میخوای درهای تهرانو ببندیم که کسی نیاد ......... بجای پاک کردن صورت مساله به فکر حل اون باید باشیم
دبی هم همه ساله سیل عظیمی از مهاجران وارد این کشور میشن اما تدابیر لازم انجام شده برای هر نوع تفریحی.
بعد اونوقت شما بگو تهران ..............
پدرمون در اومد
فیروزکوه رو بی در و پیکر ول کردند
نکته:بي حجاباي تو جامعه واقعا ديگه شورشو در اوردن .اين بي حجابا عادت کردن فقط بايد چوب بالاي سرشون باشه تا ادم بشن
پاسخ ها
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
شماهایی که الکی منفی میدین یعنی موافق هستین ناموس خودتونم بی حجاب بیاد بیرون...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
آقا سیامک این منفی ها به این خاطره که بحث در مورد انرژی هسته ایه شما داری در مورد مشکلات قطه آب ورزشگاه 3 هزار نفری جهرم صحبت می کنی!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
آقا سیا بد جوری پیگیر عاقبت کامنتت هستیا!!!
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
اقای ناشناس بی سواد اولا قطع اب درسته نه قط اب!...
الوند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
هر سخن جایی و هر (نکته )مکانی دارد.
کارون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
کسی که سخن بی مورد می گوید و بحث را به خیال خودش عوض می کند عاقل نیست مگر این که بابت این کار دستمزد دریافت کند.
ارس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
اب که سر بالا قورباغه ابو عطا می خواند.
جویای کار ابرومندانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
برای هر کامنت چقدر می گیری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
تقبل الله حاجی جون.
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
کاش خانم بودی!
چهره ی ادمارو نگاه کنی تو مسیر برگشت همه دپرسن
اجرای قطار بین شهری ومترو بین تهران و شمال تنها راه حل این مشکل است ازادراه هم که بعد از این همه سال هنوز هیچی
مسیر سوادکوه چندین مسیر فرعی برای دور زدن ترافیک دارد. بعضی از اونها حتی آسفالته هم هستند. بجز قسمت تونل ورسک که راه فرعی ندارد، قبل از رسیدن به پل سفید اگر از جاده خطیرکوه مسیرهای فرعی را بشناسید می‌توانید با تاخیر یکی دو ساعته (و استفاده از مناظر ناب طبیعی!)‌ به جای سپری کردن ۱۲ ساعت یا بیشتر در ترافیک خودتون رو به ساری برسونید. کمی اطلاعرسانی و کمی رسیدگی مختصر به این جاده‌ها می‌تواند راهکار کوتاه مدتی برای این ترافیک عذاب‌آور باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
متوجه نشدم چرا حرفم اینقدر منفی گرفته. ای کاش یه نفر یه توضیحی هم می‌داد که چرا منفی داده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
منفی ها از طرف ساکنین اون مناطقه. خداییش پای مسافرهای بی فرهنگ به هر منطقه بکری که باز بشه به گند میکشندش...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
چون اگه لو بدی دیگه مزیتی رو که گفتی از دست می ده! راه دسترسی محلی است جانم.
ناشناس
| Australia |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
من اهل همان جا هستم
کجا از پل سفید و خطیرکوه به ساری می رود؟ لطفا مردم را گمراه نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
خواهشا برای خود شیرینی اون مسیرهای ناب رو دیگه خراب نکنید ... مسافرین محترم لطفا از مسیرهای اصلی حرکت کنید . مسیرهای فرعی خطرات خاص خودش رو داره ..
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
همشهری!! لااقل بذار اون جاده های سرسبز و بکرتر خطیرکوه و سنگ ده و ... از آسیب و گزند آدمیان مصون بمونند!! دیگه این حرف رو جایی نزن اگه استانت رو دوست داری!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
چون دوست داریم منفی بدیم خیالیه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
منفى برا اينه که جاده خلوت خصوصى رو لو دادى
آرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
حیفه که جاهایی که هنوز بکر و سالم مونده به همین مصیبت گرفتار شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
متاسفم که به علت بی‌فرهنگی نمی‌تونیم از داشته‌هامون استفاده کنیم.
پیشنهاد میکنم ستاد بحران و کارگروهی تشکیل بشه تا به بررسی راه کارهای برون رفت از مسائل جاده ای بپردازند!
اگر ما دوتا اتوبان خوب برا ی شمال داشتیم شاهد این حجم ترافیک و گرفتاری و وقت تلف شدن و تصادف و مصرف سوخت بودیم؟
یه خودرو وقتی یه راه 3 ساعته رو بیست ساعت میره وصرف سوختش چند برابر میشه؟
...
چرا مردم بیست ساعت تو ترافیک وایمیستند اما ده ثانیه از خودشون نمیپرسن چرا راه دو سه ساعته رو باید بیست ساعت بپیمایند..!!!؟


تابناک اگه نشون ندی خائنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
تو راس می گی
کلی طبیعت را خراب کنیم تا شما راحت بری شمال؟
کاش حداقل فرهنگ سفر و گردش در طبیعت شمال را داشتند،
می آیند استفاده شان را می کنند و طبیعت آلوده و زباله شان می ماند برای بیچاره شمالی ها.
الان فقط یکی نیاد بگه از نظر اقتصادی ... همه می دونن که 90 درصد مسافرین تو چادر کنار خیابان می خوابند (بماند که باعث سد معبر و مزاحمتند) و مواد غذایی و خورد خوراکشان را هم از تخم مرغ و روغن گرفته تا نمک و فلفل همه را با خودشان می آورند.
سر آخر حرف و حدیث و جوک هایشان هم نصیب بیچاره شمالی ها می شود.
کلا مردم شمال، مورد اجحاف ترین مردم ایران هستند.
پاسخ ها
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
من وقتی تو پیاده رو راه میرم فکر میکنم بی اجازه وارد خونه مردم شدم سرمو میندازم پایین!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
سلام. فکر میکردم فرهنگشو دارم، 2-3 کیلومتر چند کیسه آشغال یکهفته شمال بودن رو با پای پیاده دنبال خودم کشوندم، و از هر محلی پرسیدم این آشغالهارو کجا بریزم، متاسفانه همه پل رودخانه روی جاده را معرفی می کردند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
جناب ناشناس 16:21
اولا که قدم همه مسافرها به روی چشم
اما، به عنوان مثال توی شهر ساحلی نور، حتی واسه خاموش کردن ته سیگار هم محل هایی اختصاص داده شده، سطل آشغال هم وجب به وجب گذاشتن، اما عزیزان مسافر چنان از خجالت پیاده رو ها درمیان که آدم دلش می خواد سرشو بکوبه به دیوار
به نظرم باید یه تحقیق علمی جامع در مورد اینکه چرا ما تا دو روز تعطیلی پیش می اد می خوایم از خونه و زندگی و شهرمون فرار کنیم انجام بشه.انگار شهر محل زندگیمون برای خیلی از ماها مثل زندانه که تا دو روز مرخصی و تعطیلی هست باید از اون بیرون بزنیم.اگر هدف عوض کردن حال و هوا در دو سه روز تعطیل هست قطعا هر شهری برای خودش پارکها و مکانهای سبز و تفریحی داره.مسافرت چیز خیلی خوبیه اما قطعا انداختن یه ساک پشت ماشین و بعد اواره جاده ها شدن مسافرت نیست.مسافرت برنامه ریزی و پیش بینی می خواد.
خلایق هر چه لایق. عقل هم خوب چیزیه
بابا مگه وحی اومده که تو دو سه روز تعطیل جمعیت تهران سرازیر شمال بشه این چه فرهنگیه کجای دنیا ایجوریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
واقعا...تو این چند روز تعطیلی یعنی نمی تونن کار دیگه غیر از مسافرت انجام بدن که خیلی لذت بخش تر از مسافرت تو ترافیک باشه؟؟؟ علاقه شخصی خودم اینه که فرصت گیر بیارم نقاشی بکشم، عکاسی کنم و کمی برنامه ها مو سر و سامون بدم ...و به این ترتیب تعظیلاتم تموم میشه ، مسافرت هم واسه زمانی انجام می دم که خلوت باشه
ناشناس
| Australia |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
یک کمی هم به مردم حق بدین که بخوان از این تهران... فرار کنند
بابا این چرچیل خدا بیامرز گفته بودا !!!! اما کو گوش شنوا... چرچیل پیش بینی کرده بود که ذر قرن 21 ماشین میشه بلای جون خیابونها و جاده ها خصوصا تک سرنشیناش... گفته بود این قوطی های آهنی روزگاری تعدادش اونقدر زیاد میشه که دیگه جاده ها ظرفیت ندارند و میشه معضل فرن 21... مصداقش بجای اینکه در انگلیس باشه تو ایران خودمونه که البته نتیجه بی برنامگی مردم و... هستش
ما دیشب ساعت 11:10 دقیقه از مشهد با قطار حرکت کردیم و متاسفانه بعد از 14 ساعت به تهران رسیدیم. آن هم قطار اتوبوسی که خستگی تمام سفر رو چند برابر کرد. من متاسفم برای هر چه که بر سرمان دارد می آید. از بس بی خیالیم و راه حل برخورد با این مسائل را نمی دانیم.
لطفا انعکاس دهید و از مسئولان پاسخ بخواهید. با ما که گفتند: " خدا را شکر کنید که دیرتر نرسیدید!!!"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
تو راه بندون گير کرده بودين ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
لابد چرخش پنچر شده بوده
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
حتماً بنزین نداشتن:)
شمالیهای عزیز که زمینهای نازنینشونو فقط به خاطر سود تکه تکه میکنند و به تهرانیها میفروشن باید منتظر چنین عواقبی هم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
اونی که زمین داره، ویلا داره، کنار خیابان تو چادر نمی خوابه! آیا همه ی این 5 یا 6 میلیون آدمی که از همه جای ایران تو جاده های به سمت شمال هستند زمین و ویلا دارند؟
کمی فکر را هم چاشنی صحبتمان بکنیم بد نیست!
شمالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
اون آقایی که با ماشین شاسی بلند ودک وپوز
انچنانی کنار خیابون می خوابه،توشمال چند متر ویلا داره/؟؟؟
سیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
من تو نور ویلا دارم ولی فقط پاییز و زمستون و اونم وسط هفته ها که خلوته میرم. تابستون و تعطیلی ها کلا تعطیل.
تو شرجی و شلوغی برم عرق بریزم و کلافه بشم که چی ؟!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
من پیشنهاد می کنم که تهرانیها با شمالیها هرچه بیشتر وصلت بکنن تا توی تهران و شمال فامیل داشته باشن تا هر وقت رفتن تهران یا شمال برن خونه فامیل بخوابن و بی جا نمونن
متاسفانه در کشور ما علاوه برنداشتن فرهنگ مسافرت فرهنگ استفاده از پارک و تفریگاه هم وجود ندارد ما در جنب قسمت ورزشی پارک نهج البلاغه 2 ساکن هستیم تا ساعت 4 صبح مردم جنب پنجره ما مشغول دادو بیداد و کباب دود کردن و قلیان کشیدن هستند و رعایت آسایش و خواب کودکان و سالخوردگان را نمی کنند می دانم در درجه اول شهرداری مقصر است که جای مناسبی در پارک در نظر نگرفته ولی مردم هم چراغ خاموش منازل اطراف خود را نمی بینند و رعایت اصول اولیه انسانی را نمی کنند.
كاش بجاى اين همه تبليغ براي تعطىلات وسفر،فرهنك كاروتوليدتبليغ بشه.سفرهاي اينچنيني متعلق به افرادبيكاراست
آقا مشکل از خودمونه!
همه تقصیرها که گردن دولت نیست.
آخه چه اشکال داره کسانی که بچه مدرسه‌ای ندارند الان سفر نروند؟
چرا فکر می‌کنیم هروقت دو سه روز تعطیل شد باید سریع بریم سفر و راه دیگه‌ای جهت لذت بردن نیست!
سفر این مدلی والله عذابه و هیچ صفایی نداره
من نمی دونم تهرانی ها تو این هوای گرم میرن شمال چه کنند؟ معمولا تواین فصل ادم باید سر از جاهای ییلاقی وخنک در بیاره نه شمال
پاسخ ها
جاهل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
عقل که نباشد جان در عذاب است.
هرچند با نویسنده موافقم ولی این هم فرهنگ بدی است که تا دو روز تعطیل میشودهمه سرازیر به جاده ها میشوند. می توان در شهر خود و در کنار خانواده هم ساعات خوشی را تجربه کرد و لزوما با هر تعطیلی سفر رفتن واجب نیست.این هم بخشی از فرهنگ تاسف بار مصرف زدگی در کشور ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
اگر بودید و می دیدید در شهر و پارک ها هم جای نشستن نبود....
جمع شدن 12 میلیون نفر در تهران و کرج این مشکل رو بوجود آورده
متاسفانه جمعیت در ایران خوب توزیع نشده
همه میرن تهران
طرف تو شهرستان زندگی میکنه تا وضعش خوب میشه میره تهران
اگه نره تهران همه میگن فلانی پولدار شده پس چرا نمیره تهران؟
تهران و کرج و دیگه گنجایش ندارن.
مسوولین محترم به فکر انتقال پایتخت باشید
اگه یک نفر مصرف بنزین این ترافیک، تولید مواد سمی ترمزهای پی در پی این ترافیک،
حجم بالای زباله هایی که در جنگلهای شمال رها میشه رو حساب کنه به نتایج وحشتناکی میرسه
پاسخ ها
خرم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
با سلام تغییرپایتخت هیچ دردی را دوا نمی کند . باید امکانات تشویقی فراهم شود تا مردم ازتهران مهاجرت کنند.
وقتی از بام تا شام این مجری های تلویزیون هی میدمند که بیائید مازن ما و کیلکان را ببنید و فکر اینجاها را هم نکرده و نمیکنند همینه ! بهترین راه اینه که تعطیلات زمستانی و تابستانی را برنامه ریزی کنند و بین التعطلین و تعطلین هم کار باشد !! !! خوب یکماه مرخصی طرف دارد و شما بگوئید چیکار کند و کی برود که هم از مرخصی اش استفاده کند و هم از تعطیلی و بین التعطیلی آن سوء استفاده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
تعطیلی عمومی همین است . تنها چاره حذف همه تعطیلات و اضافه کردن مرخصی ها است این طوری هر کس مسافرت خود را مدیریت می کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
خودت فهمیدی چی گفتی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
همچين ميگين تعطيلي ها حذف شود و ملت مرخصيشون بيشتر بشه انگار تعطيلي ها فقط براي مسافرت هستن
با سلام من در اين تعطيلات فاصله تهران تا عوارضي قزوين را طي ٩ ساعت طي كرده و با توجه به آدامه ترافيك منصرف و به تهران برگشتم اما راه حل همانست كه در كشور هاي پيشرفته تجربه شده در فرانسه طي مدت أقامتم براي تحصيل راه حل اين مشكل شان را اينگونه حل كرده بودند
١ إيجاد زيرساخت قوي حمل و نقل عمومي ريلي و هوائي
٢ إيجاد زونهاي كشوري براي مديريت تعطيلات مدارس به گونه ايكه تعطيلات تابستاني مدارس در اين ٤ زون منطبق نبوده لذا به يكباره همه خانواده هاي كشور از درگيري مدرسه بچه ها فارغ نيستند و فقط يك زون اين امكان را در ان زمان خواهد داشت
٣ إيجاد سايت متمركز اينترنتي سفر براي تعطيلات يكسان كشوري براي كسانيكه قصد سفر با اتومبيل را دارند به گونه ايكه امكان دسترسي به سفر و مقصدها با ماشين برنامه ريزي شده بود و بر اساس ظرفيت جاده اي و هتلينگ ان سفر ثبت نام انجام و اولويت انتخاب با كساني بود كه در سفر قبلي انجا را انتخاب نكرده بودند و در صورت تخلف و ورود اتومبيل هاي غير مجاز در ان مقطع در ان راه ها تا ٥٠٠٠ يورو جريمه در انتظار انها بود
لذا توصيه ميشود كه علماي علم گردشگري بنشينند و پارامترهاي متعدد و خاص إيراني و فرهنگي را در نظر گرفته تا اگر مردم در زمانهاي خاص كه پيش بيني تراكم سفرها كار سختي نيست بتوانيم سفرهاي ايمن راحت و مناسب و مفرح براي همه إيرانيان و توزيع درامد اقتصادي اين سفرها را براي همه استانهاي كشور فرآهم كنيم
به اميد توجه به اين توصيه از سوي مسؤلين
و با تشكر ازتابناك
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
راست ميگه مثلا چه عيبي داره تعطيلات مدارس در مناطق سردسير تو زمستون باشه چرا بايد همه مدارس فقط تابستون تعطيل باشن؟
بنظر من وقتي دولت قبلي در تعطيلات كنتور مي گذاشت تو خروجي شهرها و هر شب با ذوق زدگي تو تلويزيون اعلام مي كرد كه مردم ما تو رفاه مطلق هستند چرا كه تعداد سفرها از مرز مثلاً 200 ميليون سفر گذشت و هيچ وقت اون روي سكه رو نشون نمي دادن كه بابا منظور شما از سفر چيه ؟ يعني اين بندگان خدا كه ميروند به شمال كجا مي خوابند كجا تفريح مي كنن و چي مي خورن يعني آدمهاي مرفهي هستند . خوب نتيجه اش ميشه اين كه هم عيد نوروز و هم عيد فطر بجاي سنت هميشگيمون بجاي ديد و باز ديد از فاميل و آشنايان همگي با هم تصميم به سفر مي گيريم چرا كه ديگه مد شده و هر كي كه نره حتماً تو زندگيش مشكل داره و از قافله عقبه ! ! !
الان حال میده بریم کلوت های شهداد خیلی حال میده. خلوت هم هست هم جاده اش هم شهرش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
دو سه روز ديگه مطمئن باش اونجارو هم فتح ميكنن
این رو هم ویرایش کنید !!!! خلاص
ضمن تشکر از تابناک به دلیل تذکر به جا من به همراه خانواده شبانگاه عید فطر در منجیل گرفتار ترافیک شدم با صحنه ای مواجه شدم که فقط اگر بازگو کنم شاید باور نکنید متاسفانه در یک ترافیک یک کیلومتری که ماشینها هیچ را گریزی نداشتند عده ای فرصت طلب در لا بلای ماشینها بنزین میفروختند حتی یک قیف هم همراهشان نبود در فاصله چند متری فردی هم جهت رفع خستگی از ماشین پیاده ومشغول کشیدن سیگار بود هرلحظه احتمال انفجار وبروز یک فاجعه انسانی بود جالبتر آنکه راننده دیگری با آتشگردان مشغول تهیه آتش برای قلیان بود معلوم نیست در این مواقع در صورت بروز حادثه چه کسی مسئول جان این آدمها است به خدا قسم عین ماجرا را خودم بدون اندک تغییری در ساعت حدود 12 شب در منجیل شاهد بودم وبا هزار دعا وثنا از آنجا بیرون آمدیم. خدا عاقبت همه مسافران را به خیر کند
ما که از 4 روز تعطیلی یه روزش رفتیم برج میلاد و کلی حال کردیم. یه روز رفتیم قم زیارت حضرت معصومه. دو روز هم رفتیم چند تا از پارک های تهران . همین و بس.الان هم کلی انرژی داریم برای کار. تا تعطیلات بعدی که فکر کنم عید قربان هستش خدا بزرگه
چرا صورت مساله رو پاک میکنید همینقدر که مردم باید کار کنن به تعطیلات هم باید برسن
مشکل فرهنگ مردمه که فکر میکنن بعد ماه رمضون از یه فشار راحت شدن و حالا باید جبران کنن
هنوز دو ماه از تابستون مونده بعدن هم میشه رفت مسافرت
فقط این مشکل با خط مترو حل میشه که مردم بدون وسیله نقلیه و بدون دغدغه مسافرت برن.
سلام تابناك از اينكه قصد داري نظرم را بنام خودت برداري متشكرم نظرات ٣ پس از إرسال من را گذاشته اي ولي دريغ از بارگذاري نظر من
من که بچه شمال هستم به علت همین ترافیک وحشتناک به شمال نرفتم چون میدانستم چه خبره جای شما خالی در کرج ماندم و یک روز به طالقان رفتم آن هم در فرصت مناسب . دلگیرم از این بابت که هنوز نتوانسته ایم فرهنگ رانندگی و همچنین نریختن زباله در معابر و طبیعت را نهادینه کنیم چند هفته پیش سفری به یکی از کشورهای اروپائی داشتم واقعاً چقدر با نظم و انضباط هستند. در دین خودمان سفارش شده النظافه من الایمان آن وقت در عمل چیزی دیگر را مشاهده میکینیم واقعاً متاسفم .
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
تو چطور در کرج موندی که IP انگلیسو داری؟ ها؟
چه الویتی مهمتر از ساختن جاده ؟
عده ای تازه به دوران رسیده اینجوری هستند
بنده تعطیلات در خانه بودم و استراحت کردم نه مزاحم مردم بشم
به نظرم باید تعطیلات عید فطر به یک روز کاهش پیدا کنه و همینطور مرخصی باید مصرف بشه نه اینکه پولشو بگیرند
احمقانه تر از این تیتر ندیدم...
بگذارید این تهرانیهای اصل! در این تعطیلات به شهرهایشان بروند تا ما تهرانیهای بی ده و روستا نفسی بکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
تهران اصلش كجا بوده دهات ما قدمتش از تهران بيشتر با اصل ونصب تر در ضمن شماهم بمون تو همون دهات بزرگ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
دلت خوشه ااابچه کجا تهرونی.ما 100نسلمون تهرونه کل پاسداران تهرانپارس هر محلش خونه داریم تهران تهران نمیکنیم...اوقت تو ..... خخخ
maryam
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
اصل و نسب دزسته نه نصب....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
واقعا عجب خوش بختی بزرگی که تو بچه تهرانی خوش به حالت که همچین سعادتی نصیبت شده !!!!!!!!
به جز دلایلی که سایرین گفتند فکر می کنم یکی از علت های این مسافرت ها این است که امکانات تفریحی دیگری برای ملت ایران وجود ندارد.برای همین مسافرت تنها گزینه پیش رو می شود.....
ماندن در خانه برای چهار روز کار آسانی نیست پس بهتر است زد به دل جاده هر چند که طولانی می شود اما خودش نوعی کشتن وقت است به جای نشستن در خانه
من تو این تعطیلات عید فطر با شوهرم سر مسافرت رفتن بگو مگو کردیم اونم گفت مسافرت بی مسافرت، خلاصه 4روز موندم توخونه ولی بین خودمون باشه به خیلی ازکارای عقب موندم رسیدم کلی با پسرم بازی کردم کلی استراحت کردم کلی فیلم دیدم و... واسه فردا که شنبه اول هفته کاریه خیالم راحته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
حالا دیدی به نفعمون بود که دعوا کردیم؟! :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
اساسا همیشه باید به حرف آقایون گوش داد خانوم:))
بنظر من چرا تا موقع تعطیلات میشه صدا و سیما تبلیغات مسافرت میکنند مگر مردم خودشون نمیدونن که میخوان برن سفر یا نه؟
در واقع مقصر اصلی این ترافیک خود دولت و تبلیغات الکی صدا و سما میباشد زیرا تبلیغات برای رفتن به مسافرت خود بخود مردم رو وسوسه میکنه که اگر هم نمیخوان برن مسافرت به همدیگه نگاه کنن و جاده ها رو شلوغ کنن کجای دنیا برای مسافرت رفتن تبلیغات میکنن
بنظر من چرا تا موقع تعطیلات میشه صدا و سیما تبلیغات مسافرت میکنند مگر مردم خودشون نمیدونن که میخوان برن سفر یا نه؟
در واقع مقصر اصلی این ترافیک خود دولت و تبلیغات الکی صدا و سما میباشد زیرا تبلیغات برای رفتن به مسافرت خود بخود مردم رو وسوسه میکنه که اگر هم نمیخوان برن مسافرت به همدیگه نگاه کنن و جاده ها رو شلوغ کنن کجای دنیا برای مسافرت رفتن تبلیغات میکنن
به نظر من اگه جمعیت ما حداقل دو برابر بشه خیلی از مشکلات هم حل میشه ! دلیلش هم اینه که طبق قوانین آمار اگه جمعیت ما دو برابر بشه احتمال پیدا کردن آدمای عاقل در کشور ما دو برابر میشه و شاید این تعداد آدم عاقل بتوانند به بقیه در حل مشکلاتشان کمک کنند . البته همون طور که می دونید از آنجا که افزایش جمعیت خیلی خوبه کلا هیچ مشکل جدیدی به وجود نمیآید و از این طریق همه ما سعادتمند خواهیم شد . ان شاالله . خدا کنه !
چرا هر تعطیلی باید گاز پیک نیک و ماکارونی و سیب زمینی و ... را با فامیل ریخت توی وانت، مینی بوس، سواری و زد به راه که نصف وفت رو تو صف دست به آب پارک گذراند؟ چرا به کارهای عقب افتاده نمی پردازیم و مثلا یک روزش را به دامان طبیعت (نه راه دور بلکه اطراف شهر خودمان) نمی رویم؟
ما یه فامیل بی کار داریم که وضع مالیش هم خیلی خوب نیست اما هر تعطیلی اینجوری پیش می آید زن و بچه را با چادر و آذوقه توی ماشین جاساز می کنه، یکی دو تا ماشین دیگه مثل خودش هم با خودش همراه می کنه و به سمت شمال یا مشهد یا کیش. آخه این چه مسافرتیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
والا فامیل شما خوب میتونه تا کیش با ماشین رانندگی کنه.
توی غار علی صدر و حتی روی آب زلال پر از زباله بود!!!!!!
فقط تاسف خوردیم و از مهمان های خارجی خودمون خجالت کشیدیم و برگشتیم !!!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
آقا خیلی تاسف نخور اونها وضع ما رو خوب میدونن در ضمن خیلی چیزها برای تاسف خوردن داریم که این یکی تقریبا توش گمه
همه مردم ایران از هر شهری به راحتی تهران را برای زندکی انتخاب میکنند و به اینجا می ایند اما ما به هر شهری که می رویم مثل غریبه ها زفتار می کنند ومی گوییند شهر مان را شلوغ کرده اید
ما چهار روز به اصفهان رفتیم... عالی بود عالی! با وجود جمعیت زیاد مسافر آنقدر شهر تمیز بود که زباله های درون ماشین را به تهران برگرداندم و در سطل زباله روبروی درب خانه مان ریخت. خوشبختانه اصفهان فاقد سطل های زباله بزرگ و جویندگان زباله است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
خدا امواتتان را رحمت کند آقا سعید
متاسفانه همه مسافران اصفهان مثل شما نیستند و مخارج شهرداری اصفهان برای پاکسازی خیلی زیاد است
من پیشنهاد میکنم .دولت مثل بقیه مسایل با این مشکل هم برخورد کنه - مثال .برای جلوگیری از ترافیک و تصادف معمولا دروسط تقاطع جدول میذارند ....برای رفع این مشکل هم مسافرت را نوبت بندی کنند .بطور مثال اعلام کنند هر خانواده ایرانی در سال 3بار میتونه از شهر خود خارج بشه و برای این کارهم کارتی باشه که هنگام خروج از شهر این کارت سوراخ بشه .اگه خانواده به مسافرت رفت بگن دوتا سوراخ داری یا سه تا سوراخ داری و دیگه نمیتونی از شهر خارج بشی ! بنظرتون اینجوری خوب نیست .آخه ما ایرانی ها عادت کردیم که برای رفع مشکل مانع ایجاد کنیم .مثلا بجای احداث اتوبان و جاده سعی میکنیم سرعت مجاز را کاهش دهیم یا خط های بریده وسط جاده را تبدیل به خطوط ممتد کنیم ! ما اینیم دیگه خلاق و با استعداد!
به نظر من باید بعد از اتمام تعطیلات رسمی دو روز دیگه هم تعطیل اعلام بشه تا خستگی از تن مسافران خارج بشه .... بهترین راه حل همینه و بس ....شنبه و یکشنبه هم باید تعطیل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
لابد بعدا هم بايد دوشنبه و سه شنبه رو تعطيل كنند چون همه آخرين لحظات يكشنبه از مسافرت بر مي گردند.
تعطیلات را کم کنید مردم از مرخصی هاشون استفاده کنند
قطارهای شهری و سریع السیر را گسترش دهید متاسفانه مردم می خواهند از دود تهران فرار کنند و همه گرفتار جاده می شوند
ما با اینکه در یکی از شهرها هتل هم رزرو کرده بودیم به محض دیدن ترافیک سفرمان را لغو کردیم به نظر من مردم هم باید بر می گشتند چطور 20 ساعت باید در ترافیک بود ؟؟؟
آخه برادر من خواهر من شمال چی دره اینطوری هجوم میبرین ؟ گرما و پشه و قحطی و گرونی .... یه نگاه به بیشتر خودروهایی که توی جاده ها بودن بندازین ... پراید و پژو و آردی ... این یعنی طرف دستش هم به دهنش نمی رسه راه افتاده زن و بچه رو آواره جاده کرده که بره گوشه خیابون و پارکها بخوابونه ... خیلیهاشون هم میان با آب و تاب تعریف میکنن و کلی حال هم میکنن
پاسخ ها
قاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
من به عنوان مالک پژو 407 اعتراف میکنم که دستم به دهنم میرسه.
ما که کل تعطیلی را یزد توی خونه بودیم و یزد هم بسیار خلوت بود و مسافری تیامده بود ولی خیلی خلوت شده بود و زندگی کردیم
عقل که نیست جون در عذابه.... ۸ ساعت و نیم از آمل تا تهران!!!!
الان هر کس به من میگه از مسافرت اومدم بعنوان یک بی کلاس بهش نگاه می کنم
به مشکلات ذکر شده بایستی به افتتاح پروژه ها بصورت تکمیل نشده هم اشاره کره نظیر اتوبان قزوین به رشت که در ناحیه منجیل به رودبار همواره ترافیک زیادی بوجود می آید که معلوم نیست به چه دلیل تکمیل نمی شود
ازچالوس تا تهران 24ساعت توانستم بیام در ضمن 80لیتر بنزین نسل بدبخترازخودمان رانیز سوزاندم تا به چالوس که رسیدم اتاق شبی 400هرارتومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
خوب توي اين ايام شلوغ نرو شمال، يعني اين اولين باري است كه با چنين اجاره و ترافيكي روبرو شده اي.
هر كه طاووس خواهد جور هندوستان كشد
هم وطنان عزیز تهرانی.میتونین در تمام طول سال بیاین.باور کنید شهرها و جاده های شمال توان سیل جمعیت ندارند.اینجوری هم به محیط زیست آسیب میزنید هم آسایش مردم شمال از بین می برید هم جاده ها را یک طرفه میکنید هم خودتون و خانوادتونو خسته
مسير تهران أمل را در ١٤ ساعت با كلي مكافآت طي كرديم ، پليس را برنامه مرخصي نداشت ،هزينه أعصاب مردم و وقت مردم ،،،،
به هر حال ممنون از تابناك كه به اين معضل جدي پرداخت
با سلام
من یک پزشک هستم چند ساعتی در .....بودم حدود یک ساعت ماشین را در کنار یک خیابان ، دور از شلوغی پارک کردم تا به همراه خانم بریم برای کودک 4 ماهه اب و.. از یک سوپر مارکت بخریم در برگشت دیدیم یکی ازاهالی این شهر با فرهنگ باد لاستیک هر چهار چرخ را خالی کرده است ایشان یک آزانس تاکسی تلفنی داشتند هرچه قدر سعی کردیم علت را نفهمیدیم از همسایه ها پرسیدیم گفتند شما ببخشید . راستی شما باشین به این افراد هم وطن می گین؟ این که مردم می خواهند کنار دریا برن گناه داره؟
بایستی دولت جایی برای تفریح مردم به دور از این انسان های خشن و بی عاطفه درست کنند تا مردم با خیال اسوده برن استفاده کنند و این افراد بدتر از صهیونیست ها از گرسنگی بمیرند
پاسخ ها
فضول
| Netherlands |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
پزشک بودن چه ربظی با موضوع داشت؟
آقایان وخانمها فقط (ورسک) را برای مسافرت انتخاب کنید با اون پل معروفش ---والسلام
خلاصه دل شهریا بسوزه ما روستا می شینیم واز هوای پاک وخلوتی لذت می بریم
باید چند تا شمال بسازیم. بعد تعطیلات هم باید یک هفته مرخصی جهت تجدید قوا بدیم. دیگه عرضی نیست!
با سلام.توجه شما به این مساله خوب بود اما باید به این نکته توجه داشت که گذراندن تعطیلات فقط سفر رفتن نیست.گاه در خانه ماندن و به امور عقب مانده منزل و خانواده رسیدگی کردن لذتش بسیار بیشتر است.
جالبه ديروز بعد از ظهر (جمعه) با احتساب 3 الي 4 ساعت ترافيك در حوالي كرج، مسير ابهر (استان زنجان) به تهران را طي كردم و در عين ناباوري با هيچگونه ترافيكي مواجه نشدم يعني از مواقع معمولي هم زودتر به تهران رسيدم. شايد علتش اين بود كه همه فكر مي كردند كه آن موقع اوج ترافيك است اما برعكس از هر زماني خلوت تر بود.
بسیار خوشحالم که در شمال زندگی می کنم...و برای تعطیلات به شمال نمی روم.
راهش این است که چهارروزدیگر هم تعطیل اعلام شودجهت رفع خستگی تعطیلات
این مشکل تهران که تا دو روز تعطیلی پشت سر هم می افته راه می افتن شمال. واقعا استان های دیگه مخصوصا استان های شمالی شدن برده تهرانی ها..
مجبور نیستند همه به جاده های پر ترافیک هجوم بیاورند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی