بازدید 6542
۷

استفاده از موتور سیکلت های برقی در پلیس راهور

فرمانده انتظامی استان اصفهان از بکارگیری موتور سیکلت های برقی در پلیس راهور این استان برای گشتزنی خبر داد
کد خبر: ۴۲۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ 01 August 2014
فرمانده انتظامی استان اصفهان از بکارگیری موتور سیکلت های برقی در پلیس راهور این استان برای گشتزنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،سردار عبدالرضا آقاخاني اظهار داشت: مدت ها در اتاق هاي فكر اين فرماندهي در خصوص راهكارهاي كاهش تلفات انساني ناشي از تصادفات موتورسواران با اساتيد دانشگاه ها و كارشناسان انتظامي بحث و تبادل نظر مي شد تا اينكه بهترين راهكاراز سوي اعضاي اين جلسات ترغيب و تشويق مردم به استفاده از موتورهاي برقي به جاي موتورهاي بنزيني اعلام شد.

وي افزود: جلوگيري از آلودگي هوا، پيشگيري از حداقل 30 درصد از مرگ وميرهاي تصادفات موتورسواران، كمك به بهداشت روح و روان جامعه و آرامش دادن و جلوگيري از آلودگي صوتي، صرفه جويي در مصرف سوخت و كمك به اقتصاد كشور و كمك به سهل و آسان شدن تردد با موتورسيكلت را از جمله مزيت هاي استفاده از موتورهاي برقي عنوان كرد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه هم اكنون براساس آمارهاي به دست آمده 56 درصد از جرايم شهري به وسيله موتورسيكلت هاي بنزيني و به اصطلاح موتورهاي تيزرو انجام مي شود اظهار داشت: يكي از مزيت هاي مهم بكارگيري اين نوع موتورها پيشگيري از وقوع جرايم به خصوص جرم سرقت است.

وی ادامه داد: از آنجا كه پليس اصفهان هميشه در طرح هاي اجتماعي و انتظامي پيشتاز بوده و سعي كرده تا الگوساز باشد اين بار نيز براي اولين در كشور طرح استفاده از موتورهاي برقي در گشت هاي پليس راهور را راه اندازي كرد تا زمينه را براي ترغيب و تشويق مردم به بهره برداري از اين موتورها فراهم كند.

اين مقام انتظامي بيان داشت: شهرداري اصفهان هم هميشه و در همه حال يار و مددكار پليس بوده و در طرح هاي انتظامي و ترافيكي به كمك پليس آمده اين بار نيز آمادگي خود را اعلام كرده است كه در طرح خريد و تعويض موتورسيكلت هاي بنزيني به برقي پيش قدم شود كه اين كار در جهت كاهش آمار كشته هاي موتورسواران مورد رضايت پروردگار است.

سردار آقاخاني خاطر نشان كرد: اميدوارم انشاء اله به ياري خداوند و همت مسئولان و مشاركت خوب مردم اصفهان استفاده از موتورهاي برقي در شهرما همگاني شود و از اين طريق بتوانيم رتبه اول كشته هاي موتورسيكلت در كشور را به رتبه اول كاهش فوتي هاي ناشي از تصادفات موتورسيكلت ها تبديل كنيم و قطعاً تحقق اين هدف دور از دسترس نخواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
کار شایسته ای است.امیدوارم درسراسر ایران عملی گردد.ازجمله پیک های موتوری فست فودهاوغذاهای اماده که تادیروقت شب در کوچه پس کوچه ها باصدای ناهنجارویراژ می دهند.متشکرم
آفرين! پيشنهاد مي كنم دوچرخه برقي را نيز كه بسيار ارزانتر از پرايد است (تقريبا يك دهم)، به عنوان يك جايگزين مناسب خودرو تبليغ كنيد.
مسئولین محترم، واقعا نیازی به صرف ساعتها وقت در اتاق های فکر نبوده و نیست فقط کافیست الگوی رفتار و عملکرد در سایر کشورهایی که مشکلات مشابه ما را دارند، را بررسی می کردید.
برای مثال اگر کشور چین و شهر پکن را بخواهم مثال بزنم، بسیاری از مردم در اینجا یا از دوچرخه و موتور برقی استفاده می کنند یا جدیدا از خودروهای کوچک برقی برای تردد در مسیرهای کوتاه و متوسط استفاده می کنند. از مزایای این گونه وسایل نقلیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- کوچک و سبک هستند و انرژی زیادی مصرف نمی کنند
2- سرعت سرسام آور (مثل موتورهای وطنی) ندارند و لذا امنیت بیشتری در استفاده از آنها هست
3- آلودگی هوا و آلودگی صدا مطلقا ایجاد نمی کنند
4- قیمت کمی دارند و برای همه اقشار قابل ابتیاع می باشند. و نیاز به صرف سرمایه بالا برای خرید وسیله نقلیه بزرگ را کاهش می دهند.
5- در مورد خودروهای برقی بدلیل کوچکی شان به سادگی قابل پارک کردن و هدایت هستند
6- خودروهای برقی کوچک بسیاری از نیازهای روزانه خانواده های ایرانی نظیر سفرهای کوتاه درون شهری، بردن اطفال به مدارس، خرید و گردش روزانه را به خوبی برآورده می سازند
7- بدلیل عدم نیاز به بنزین، روغن، تعویض فیلتر، سرویس موتور، و .... در دراز مدت به طور چشمگیری هزینه های استفاده از وسیله نقلیه را کاهش می دهند
8-استهلاک کمی دارند
9- و ده ها فایده ریز و درشت دیگر

ای کاش مسئولین زودتر در این زمینه اقدام کنند و شاهد تردد خودروها و موتورهای برقی حداقل در شهرهای مرکزی و غیر کوهستانی کشور باشیم.
با عرض سلام. این اقدام مبارک باید در تمامی گلانشهرهای کشور انجام شود. پلیس و به عبارتی نیروی انتظامی با توجه به جایگاه اجتماعی اش ، می باید بر اساس یک برنامه مدون نسبت به بهره مندی از این قبیل موتورسکلت ها مبادرت ورزد و یقین داشته باشد که شهروندان نیز از چنین رفتاری حمایت می کنند. حال که این اقدام مبارک انجام شده به نظر می رسد نهادهای مسئول می توانند موتور پستچی های اداره پست و نیز شهرداریها ، موتورسواران شرکت پیک بادپا را به استفاده از این نوع موتورها ترغیب ، تشویق و ملزم کنند و صد البته برای عمومی کردن این رفتار و ایجاد تمایل و رغبت و انگیزه به موتورسوران ف باید تسهیلاتی فراهم شود.
موتور های فعلی را جمع آوری و به جای آن موتور برقی دهید
اگر موتور سیکلت الکتریکی هم با تجهیزات مناسب ساخته شده باشه از بیشتر موتورهای بنزینی تیزرو تره! و ممکنه تو حداکثر سرعت کم بیاره ولی تو شتاب حرکت خیر.
خدایا !! ای کاش کلا استفاده از موتور سیکات بنزینی طی یک برنامه دقیق و با سرعت ممنوع و موتر برقی جایگزین بشه . یعنی اینقدر این کار سخته که ارزش جان ومال و روح روان مردم رو نداره !؟.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان