بازدید 10292

شیب تند کاهش نرخ باروری در ایران

رئیس سازمان ثبت احوال کشوراز شیب تند کاهش نرخ باروری خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه که در دست تدوین است باید درخصوص سیاست های افزایش جمعیت برنامه ریزی جدی انجام شود
کد خبر: ۴۲۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ 01 August 2014
رئیس سازمان ثبت احوال کشوراز شیب تند کاهش نرخ باروری خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه که در دست تدوین است باید درخصوص سیاست های افزایش جمعیت برنامه ریزی جدی انجام شود.

ناظمی اردکانی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد سیاست های جمعیتی تاکید کرد: سازمان ثبت احوال که به عنوان یکی از سازمان های ذی ربط در امر سیاست های جمعیتی دخیل است و باید نسبت به اجرایی شدن سیاست های کلی جمعیت گام بردارد.

وی گفت: یکی از اقدامات اساسی سازمان ثبت احوال رصد جمعیت و همچنین ارائه و جمع آوری آمار در خصوص تولد و فوت است که در بند 14 سیاست های کلی جمعیت مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه در دست تدوین است گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشورمان در سال های آینده به سمت سالمندی می رود و همچنین با نرخ رشد صفر و پس از آن منفی مواجه خواهد شد به همین دلیل جا دارد که در برنامه ششم توسعه این سیاست ها در جهت افزایش جمعیت و توجه به مقوله سالمندی مورد توجه جدی کارشناسان، صاحب نظران و همچنین نمایندگان مجلس قرار گیرد.

به گفته ناظمی اردکانی سیاست های تشویقی که در مجلس نمایندگان بررسی و تصویب کردند در راستای افزایش جمعیت بوده که با اجرای آن می توان گام بزرگی در جهت افزایش جمعیت انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست تشویقی پرداخت یک میلیون تومان به حساب نوزادان که در زمان دولت قبلی انجام شد در حال حاضر به طور کلی لغو شده است گفت: این سیاست در دولت قبل برای مدت کوتاهی اجرا شد اما پس از مدتی به دلیل عدم واریز مبلغ یک میلیون به حساب کودکان این طرح به طور کلی لغو شد اما سیاست های تشویقی دیگری در حال حاضر تدوین شده که می تواند جایگزین آن شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه نرخ باروری در ایران به سرعت کاهش پیدا کرده است گفت: چنانچه نرخ باروری از 1.7 کمتر و به سمت یک برود در سال 1415 رشد جمعیت به صفر می رسد.

وی  با اشاره به اینکه در سال های اخیر 35 درصد ازدواج هایی که انجام شده تک فرزند بوده و یا فرزند ندارند ، گفت: این امر نشاندهنده کاهش نرخ رشد جمعیت است و همچنین نرخ باروری ایران در میان 26 کشور منطقه در رتبه 25 قرار دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۲۱
تبریک میگم ...
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
به نظرم اصلا سیاست تشویقی لازم نیست.شما اوضاع اقتصادی مملکت رو درست کنین مردم دیگه واهمه ای از بچه دار شدن نخواهند داشت.اما الان هزینه خوراک و و پوشاک و ... سر به فلک میکشه تازه اگر حقوقی برای پس انداز کردن بمونه
از گرانی ها خبر دارید ؟
میدونید واسه مدرسه چقدر پول میگیرن ؟
میدونید ...
نمی دانم که چرا هیچ کس درباره مشکلات اقتصادی و محدودیت فضای آپارتمانها و نداشتن حیاط و مدرسه و دانشگاه و نیز اشتغال به عنوان گره های اساسی تک فرزندی اشاره ای نمی کند. پدر و مادری که این گونه مشکلات را برای خودشان و فرزندانشان حس می کنند امکان ندارند که به بیش از یک فرزند رضایت بدهند. یک برنامه بیست ساله برای رفع این معضلات طراحی کنید و در پایان بیست سال نرخ باروری افزایش می یابد.
اگه الان جمعیت کشور 50 میلیون نفر بود مشکلاتمون نصف حالا بود
آقا بچه میخواین؟ من 21 سالمه یه کار بهم بدین با درامد 1.5 ملیون یه خونه هم از بابام میکنم یه دختره هست اونم 3 سال دیگه که سنم بیشتر شد میگیرم هر 9 ماه یبار واستون 2 قلو میارم! سیاست میاستم نمیخواد!
فشار اقتصادی و نرخ بیکاری بالا مهمترین عامل کاهش نرخ ازدواج و زاد و ولد میباشد
پسران 45ساله ودختران 40ساله هنوز کار ندارند پولی ندارند ازدواج کنند جمعییت از کجا افزایش پیدا کند؟ همه دختران وپسران دارند سالمندی می شوند!!!!! قربا ن انهایی که یک فرزند دارند
پاسخ ها
جوان سابق
| United States |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
آی گفتی .من 50سالمه هنوز نتونستم زن بگیرم بچه از کجا بیاد
بیکاری، عدم برنامه ریزی صحیح و شعارزدگی، مردم با آمار زندگی نمی کنند.
باروری واقعن بطور غیرطبیعی خیلی سخت و هزینه بر شده است. با این همه پارازیت ماهواره حداقل 50درصد باروری ها سقط می شود.
هزینه دریافت شناسنامه و کارت ملی حداقل 200هزارتومان می شود. هزینه معاینات نوزاد، معاینه چشم و ام آر ای و. .. بالای یک تومن میشه.
حالا هی بگو افزایش جمعیت
باید گفت شیب تند فقر و فلاکت و نوامیدی در کشور.که حاصلش ترس از بچه دارشدن زیاد و ترس از ازدواج و آینده نامعلوم یاس اور بچه هاست.
لطفا به فکر سياست هاي صرفه جويي در آب، انتقال آب هم باشيد. کاش اينقدر که طبل افزايش نرخ باروری و افزايش جمعيت را مي زنند کمي هم به فکر آب شرب اين جمعيت باشند
شما کار ودرامد مکفی ایجاد کنید تا هم ازدواج زیاد شود هم چند فرزندی دوباره باب شود.بیاید زوجهای نا بارور را با 10 درصد هزینه درمان کنید.
بابا جان جوانها پول ندارن-وام بهشون نمیدن- شغل-خونه-هیچی ندارن-
من 37 سالمه وبه تازگی صاحب یک فرزند شدم هرینه دوران بارداری حدود 4 میلیون تومان شد هزینه زایمان در بیمارستان دولتی 2 میلیون تومان شد حالا هم باید برای قطره آهن ومولتی ویتامین که تاچند سال پیش مراکز بهداشت رایگان میدادن بایدهفته ای 6000 تومان بدم و.....
تو رو به خدا این نظر رو انتشارش کن تابی جون
بیش از صد هزار فرزند زنان ایرانی متولد و ساکن در ایران از داشتن هویت ایرانی محروم اند.
راستي ميتونه يكي توضيح بده جمعيت چرا بايد افزايش پيدا كنه؟!همه كه جمع شدن تهران! آب كه نيست! اقتصاد!! بيكاري!! ترافيك!! .....
آقا جان! زوری که نمیشه!
ما از فردای خودمون مطمءن نیستیم، بچه به دنیا بیاریم بعد بهش بگیم نسل سوخته و فلان و بهمان...؟!
چه اصراریه که زندگیمونو قلاکت بار تر از اینی که هست کنیم؟؟!!
گذشت دوره ای که یکنفر شکم ده نفر رو سیر میکرد علت رو در مسائل اقتصادی ریشه یابی کنید وقتی یکی مثل من که دهه ی شصتیم هیچ امیدی به آینده ندارم بچم جای خود داره از اون گذشته کشور ایران در اینده ی نه چندان دور با مشکلات عدیده ای رو برو میشه یکیش خشکسالیه تا جایی که اب واسه خوردن هم گیر نمیاد حالا هر کی بچه کمتر داشته باشه دردسر و استرش کمتره
شما شیب تند تورم و گرانی رو اول کم کنید بعد بفکر ناباروری باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار