بازدید 1536

افغانستان گزارش‌ها درباره مفقود شدن تجهیزات نظامی آمریکا در این کشور را رد کرد

کد خبر: ۴۲۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲ 01 August 2014
 وزارت دفاع افغانستان گزارش اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) مبنی بر مفقود شدن تجهیزات نظامی تحویلی به این وزارتخانه را رد کرد.

به گزارش تسنیم، وزارت دفاع افغانستان گزارش اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) مبنی بر  مفقود شدن تجهیزات نظامی تحویلی دولت واشنگتن به این وزارتخانه را رد کرد.

بر اساس گزارش اداره سیگار، در انبار مهمات ارتش افغانستان یک دهم سلاح‌ها مفقود شده است.
با این حال، وزارت دفاع افغانستان با رد گزارش اداره سیگار اعلام کرد: تمام سلاح هایى که به وزارت دفاع افغانستان تحویل شده، ثبت و در این وزارتخانه موجود است.
ژنرال «دولت وزیری» معاون سخنگوى وزارت دفاع افغانستان نیز با رد اتهام اداره آمریکایی سیگار به رسانه‌های افغانستان گفت: هیچ سلاحی مفقود نشده و وزارت دفاع افغانستان در مورد چنین ادعاهایی پاسخگو است.
وی خاطرنشان کرد: ممکن است که برخی از مهمات و سلاح‌های نیروهای آمریکایی در پاکستان و مناطق قبایلی بدست مخالفان مسلح افتاده باشد که وزارت دفاع افغانستان در این مورد مسئول نیست.

«جان سپکو» بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارش اخیرش گفته بود که آمریکا از سال 2004 تاکنون دست کم 700 هزار قبضه سلاح مختلف را در اختیار نیروهای ارتش افغانستان گذاشته اما تعدادی از آن‌ها مفقود شده است.

بر اساس گزارش سیگار، سلاح هاى تحویلی آمریکا به افغانستان با خطر سرقت، مفقودى و یا سوءاستفاده مواجه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی