بازدید 1491

توافق کشورهای پیمان امنیت جمعی جهت افزایش همکاری نظامی با کابل

کد خبر: ۴۲۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ 01 August 2014
 سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که روز گذشته در رأس یک هیئت سیاسی و اقتصادی وارد دوشنبه شده بود با مقامات بلند پایه کشور تاجیکستان درباره افغانستان به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت و در این باره اظهار داشت: اوضاع افغانستان وخیم است.

به گزارش تسنیم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که روز گذشته در رأس یک هیئت سیاسی و اقتصادی وارد دوشنبه شده بود با مقامات بلند پایه کشور تاجیکستان درباره افغانستان به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت و در این باره اظهار داشت: اوضاع افغانستان وخیم است.

لاوروف پس از ورود به این کشور در دیدار با «سراج‌الدین اصل‌اف» همتای تاجیک خود وضعیت افغانستان را بررسی کرد و بیان داشت: با ملاحظه‌ای دقیق بر اوضاع کنونی افغانستان، امنیت آتی این کشور نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن نگرانی از وضعیت افغانستان احتمال داد که نبود امنیت مناسب در این کشور در منطقه نیز تاثیرگذار باشد با این حال کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی آمادگی خود را مبنی بر افزایش همکاری‌ها با افغانستان اعلام می‌دارند.

وی افزود: کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی همه بر این باورند که خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان تا پایان 2014 بر امنیت منطقه تاثیرگذار است و احتمال افزایش تروریست‌ها و افراط‌گرایان وجود دارد.

لاوروف اظهار داشت:این کشورها اکنون به توافق رسیده‌اند تا برای حفظ امنیت منطقه بیش از پیش همکاری‌های امنیتی و نظامی داشته باشند.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: کشورهای منطقه نیز بایست با آن‌ها همکاری‌های لازم را انجام دهند که در این میان تاجیکستان با تقویت مرزهای خود با افغانستان می‌تواند مفید باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل