بازدید 19208
۳

رانندگان اتوبوس‌ها را منزل شخصی خود کرده‌اند!

مسافران بی خبر از همه جا سوار اتوبوس‌هایی می شوند که رانندگان آن با ایجاد تغییرات در خودرو و نصب باک اضافه اقدام به قاچاق سوخت می کنند و با اندک اشتباهی ده‌ها انسان را به کام مرگ می کشانند.
کد خبر: ۴۲۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ 01 August 2014
قاچاق سوخت همواره یکی از معضلات بخش نفت و از دغدغه‌های بزرگ صاحبنظران این حوزه بوده است؛ این مساله چند سالی است که به تهدیدی اساسی برای جان مسافران اتوبوس های بین شهری بدل شده است. مسافرانی که بی خبر از همه جا سوار اتوبوس‌هایی می شوند که رانندگان آن با ایجاد تغییرات در خودرو و نصب باک اضافه اقدام به قاچاق سوخت می کنند و با اندک اشتباهی ده‌ها انسان را به کام مرگ می کشانند.

به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران با بیان اینکه قاچاق سوخت معضلی است که متاسفانه در ایران در سالهای گذشته از رونق خوبی برخوردار بوده است و عدم کنترل آن موجب شده تا این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد، افزود: قاچاق سوخت تهدیدی اساسی برای ایمنی اتوبوس است.

محمدرضا حاجی بیگی با اشاره به اینکه هر خودرویی برای ظرفیتی خاص تولید و طراحی شده است، بیان کرد: رانندگان اتوبوس برای دست یافتن به سود بیشتر اقدام به دستکاری خودرو و نصب باک اضافه می کنند و این موجب می شود که قدرت تعادل خودرو کاهش پیدا کند و از آنجا که شرایط برای اتوبوس ناهنجار است زمینه برای وقوع هر اتفاقی آماده است که اغلب نیز این موضوع منجر به وقوع وقایع انسانی برای مسافران بیگناه می شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من با کنترل هر چه بیشتر در جاده ها و مراکز معاینه فنی و همه مبادی کنترل به هیچ وجه نباید اجازه بدهیم اتوبوس از حالت استاندارد خود چه در بخش سوخت رسانی و چه در بخش هایی همچون سیستم برق رسانی و دیگر بخشها، خارج شود.

رانندگان اتوس‌ها را از حالت استاندارد خارج می کنند

حاجی بیگی گفت: اگر این دستکاری ها از سوی رانندگان در اتوبوس ها اعمال شود، قطعا خودرو از حالت استانداردی که شرکت برای آن به وجود آورده خارج می شود و وقوع هر گونه اتفاقی محتمل است.

وی با بیان اینکه برخی رانندگان اتوبوس خودرو را به منزل شخصی خود بدل کرده اند و با اعمال تغییرات زیاد در خودرو ایمنی اتوبوس را به شدت کاهش می دهند افزود: متاسفانه دستکاری اتوبوس از سوی رانندگان به منظور نصب باک اضافه، نصب پرژکتور برق، ایجاد سیستم گرم کننده غذا و ... در میان رانندگان بسیار شایع است.

افزایش کنترل و نظارت بر ایمنی اتوبوس ها

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران با بیان اینکه باید ایمنی اتوبوس ها بیش از پیش از سوی مراجع قانونی کنترل شود، افزود: نمونه دیگری از بی توجهی به ایمنی عدم تعویض لاستیک های فرسوده از سوی رانندگان اتوبوس است که به دلیل گران بودن لوازم یدکی و لاستیک نسبت به این موضوع بی توجهه هستند و در نتیجه جان مردم را به سادگی به خطر می اندازند.

وی تاکید کرد: نهادهای مسوول اعم از مسوولان بیمه، وزارت راه، پلیس و دیگر نهادهای مسوول باید به شدت این موضوعات را کنترل کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: به اعتقاد من شرکتهای تولید کننده خودرو نیز باید با توجه به شیوع این دستکاریها در خودرو و تبعات آن در ایران، تمهیداتی را بیاندیشند که رانندگان نتوانند باکی به خودرو اضافه کنند و یا اینکه تعهد از فرد گرفته شود که نسبت به انجام چنین کارهای اقدام نکند.

حاجی بیگی گفت: بهترین پیشگیری از وقوع حوادث و تصادفات، کنترل و نظارت است چرا که مشاهده شده است تغییراتی که از سوی رانندگان در اتوبوس ها اعمال می شود، خودرو را از حالت استاندارد مناسب خارج  و شرایط را برای وقوع حوادث مهیا می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳
خودم بارها سوار اتوبوس شدم و اینها با سرعت غیر مجاز ما رو 2 ساعت زودتر رسوندن و وحشتناک رانندگی می کنن پلیس فقط بلده شخصی ها رو جریمه کنه اتوبوس ها هیچ ایرادی ندارن این رانندگی ایناس که اینهمه ادمو به کشتن می ده.
چرا شما بحث نظارت را فراموش میکنید امروزه کلیه اتوبوسها ازترمینالها مسافر سوار میکنند .شما اگر بخواهید میتوانید درترمینالها قبل از مسافر گیری اتوبوس راازکلیه مسائل فنی با گروهای متخصص که الزاما حداقل ماهی یک مرتبه عوض شوند کنترل نمائید وهزینه مربوطه از طریق مراجع ذیربط ویا ازطریق افزایش قیمت بیلیط ازمسافران مطالبه نمائید درهر دو صورت هزینهای انجام شده ازسانحه یک اتوبوس درسال برای جامعه وفرد دچار سانحه شده کمتر خواهد بود که متاسفانه عوام مردم متوجه این موضوع نیستند ومسئولین هم؟؟؟؟؟؟؟>
وافعا این اتوبوس ها نظارت جدی می خواد مخصوصا اتوبوس های شیراز که همیشه حداقل با نیم ساعت تاخیر حرکت می کنند. داخل اتوبوس هم که بوی نامطبوعی داره. یه نکته مهم هم اینکه آب معدنی هایی که سهمیه مسافران اتوبوس هست کهاز طرف تعاونی داده میشه تو جعبه قایم می کنند و بجاش آب شیر بوگرفته که با گالن های روغن پر می شن به مردم میدن و تعجب از اینکه هیچ نظارتی به این ها نمی شه.
خواهشا چاپ کنین شاید فرجی شد مسولین دیدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل