بازدید 4382

اعتراف آمریکا به حمایت تسلیحاتی از رژیم اسرائیل

آمریکا گزارش‌های مربوط به ارسال سلاح و مهمات به اسرائیل در خلال جنگ غزه که بیش از ۱۳۰۰ نفر در آن کشته شده‌اند را تأیید کرد.
کد خبر: ۴۲۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸ 01 August 2014
آمریکا گزارش‌های مربوط به ارسال سلاح و مهمات به اسرائیل در خلال جنگ غزه که بیش از ۱۳۰۰ نفر در آن کشته شده‌اند را تأیید کرد.

به گزارش فارس، جان کربی، سخنگوی پنتاگون، گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره ارسال سلاح و مهمات به اسرائیل را تأیید کرد.

آقای کربی در حالی این موضوع را در نشست خبری روز چهارشنبه تأیید کرد که کاخ سفید ساعاتی قبل حمله اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل در شمال غزه را محکوم کرده بود.

آمریکا از سال‌های آغازین دهه 1990 انباری از مهمات را در اسرائیل نگاه داشته که به «انبار ذخائر جنگی متحدان ـ اسرائیل» شهر دارد. رژیم صهیونیستی می‌تواند از این انبار در شرایط اضطراری استفاده کند.

رسانه‌های غربی روز گذشه با استناد به یک مقام پنتاگون خبر داده بودند در روز 20 جولای، یعنی 12 روز بعد از آغاز جنگ غزه، اسرائیل از آمریکا درخواست استفاده از خمپاره‌های 120 میلی‌متری و لانچرهای تغذیه شده با نارنجک‌های 40 میلیمتری را مطرح کرده و واشنگتن هم آن را پذیرفته است.

جان کربی در نشست خبری روز گذشته این خبر را تأیید کرد.

وی گفت: «آمریکا خود را به امنیت اسرائیل متعهد می‌داند و برای آمریکا از لحاظ منافع ملی مهم است که به اسرائیل جهت ایجاد یک توانمندی دفاعی برای دفاع از خود کمک کند.

وی افزود: «ارسال این تجهیزات در راستای این اهداف بوده است.»

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه، در بیست و چهارمین روز حمله به نوار غزه یک مدرسه دخترانه در نوار غزه را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

حمله روز گذشته این رژیم به یک بازار در منطقه «الشجاعیه» در شرق باریکه غزه در روز چهارشنبه نیز بیش از 17کشته و دست‌کم 200 زخمی بر جای گذاشت.

شمار قربانیان حملات چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از مرز 1300 نفر گذشته است و بیش از دو هزار نفر هم در این حملات زخمی شده‌اند.

سازمان ملل می‌گوید بیش از 80 درصد قربانیان حملات رژیم اسرائیل به غزه غیرنظامیان هستند که بیش از 250 تن از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل به تازگی با صدور قطعنامه‌ای خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره جنایات جنگی رژیم اسرائیل در نوار غزه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل