بازدید 3405

توافق برای امنیت دسترسی به‌محل سقوط هواپیما

نمایندگان روسیه، اوکراین و سازمانهای امنیت و همکاری در اروپا و حقوق بشر روز پنجشنبه بر سر ایجاد یک دالان امن برای دسترسی به محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین به توافق رسیدند.
کد خبر: ۴۲۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷ 01 August 2014
به گفته یک مقام دولتی اوکراین، نمایندگان روسیه، اوکراین و سازمانهای امنیت و همکاری در اروپا و حقوق بشر روز پنجشنبه بر سر ایجاد یک دالان امن برای دسترسی به محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از کی یف، ولادیمیر گرویسمن، معاون نخست وزیر اوکراین گفت : در جریان مذاکراتی که در مینسک پایتخت بلاروس انجام شد این توافق به دست آمد که مسیر مورد استفاده کارشناسان بین المللی که روز پنجشنبه از شهر دونتسک به محل سقوط در شرق اوکراین رفته اند کماکان باز نگه داشته شود.

گرویسمن در یک نشست خبری در کی یف گفت: گروه تماس کاری موافقت کرده است که این دالان از طریق توقف عملیات جدایی طلبان در مسیر مورد نظر تحت حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

هنوز معلوم نیست که آیا جدایی طلبان طرفدار روسیه در مذاکرات مینسک حضور داشتند یا نه. کی یف مسکو را به حمایت و تجهیز جدایی طلبان متهم می کند اما روسیه این اتهام را تکذیب می کند.

پیشتر طی روز پنجشنبه، گروهی از کارشناسان بین المللی موفق شده بودند برای نخستین بار طی چندروز درگیری بین جدایی طلبان و نیروهای دولتی اوکراین به محل سقوط دسترسی پیدا کنند.

کی یف و جدایی طلبان هریک دیگری را مسئول سقوط یک هواپیمای بزرگ بوئینگ خطوط هوایی مالزی در ماه ژوئیه می دانند که 298 سرنشین آن جان باختند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر