بازدید 1967

آمریکا به تامین مجدد تسلیحات برای اسرائیل می‌پردازد

کد خبر: ۴۲۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ 31 July 2014
چند ساعت پس از انتقاد شدید آمریکا از حمله اسرائیل به یک مدرسه تحت امر سازمان ملل در غزه، واشنگتن این مساله را تایید کرد که به تامین تجهیزات و تسلیحات مجدد برای اسرائیل پرداخته است.

به گزارش  (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور حمله خمپاره‌ای اسرائیل به مدرسه تحت امر سازمان ملل در کمپ آوارگان جبالیا در شمال غزه را که 16 کشته بر جای گذاشت، محکوم کردند، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این مساله را اذعان داشت که این اقدام از جانب اسرائیل به شدت مورد انتقاد است.

وی افزود: کاملا مشخص است که کشتار غیرنظامیان بی گناه که به دنبال پناهگاه در کمپ آوارگان سازمان ملل هستند غیرقابل توجیه است. فلسطینیان بی گناه به دنبال پناهگاه در این مدارس نباید مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار بگیرند و این مناطق تحت حفاظت نباید از جانب اسرائیل مورد هدف قرار گرفته شود.

با این حال و با وجود گزارش‌هایی درباره محکومیت‌های شدید این حملات علیه مدارس تحت امر سازمان ملل این مساله از جانب مقام‌های آمریکایی تایید شده که واشنگتن به تامین مجدد تسلیحات نظامی برای اسرائیل مبادرت ورزیده است.

در همین حال پنتاگون تایید کرده که ارتش رژیم صهیونیستی درخواست تسلیحات و تجهیزات بیشتری را برای پرکردن زرادخانه‌های خود در 20 ژوئیه سال جاری میلادی ارائه کرده و وزارت امور خارجه آمریکا تنها سه روز بعد از آن به این درخواست پاسخ مثبت داده و آن را تایید کرده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا به تامین امنیت اسرائیل متعهد است و برای واشنگتن این مساله اهمیت دارد که به اسرائیل کمک کند و اسرائیل همچنان قدرتمند باقی بماند و آمادگی دفاع از خود را داشته باشد.

دو مورد از درخواست اسرائیل در تامین تجهیزات نظامی از یک زرادخانه کوچک تجهیزات و تسلیحات نظامی که توسط ارتش آمریکا در اسرائیل ذخیره شده و برای استفاده ضروری توسط اسرائیل است، تامین شده است.

زرادخانه ذخیره تجهیزات نظامی آمریکا برای اسرائیل گمان می‌رود که یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

تصمیم گیری برای تامین تجهیزات و تسلیحات نظامی برای اسرائیل باعث مناقشاتی شده است چرا که درست چند روز پس از آن مطرح شد که واشنگتن نسبت به کشته شدن بیش از 1300 فلسطینی که اکثرشان غیرنظامی بودند، ابراز نگرانی کرد.

یک مقام نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: آمریکا به اسرائیل اجازه داده است که به تجهیزاتی از ذخایر تسلیحاتی آمریکا که در اسرائیل است برای مجهز کردن خود به بمب‌ها و خمپاره‌های مورتر مجهز شود.

این ذخایر که در داخل اسرائیل نگهداری می‌شود طبق برنامه ارتش آمریکا اداره می‌شود و به آمریکا و نیز اسرائیل در مواقع ضروری اجازه استفاده از آنها داده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل