بازدید 1642

طرح ‌آتش‌بس مصر با در نظر گرفتن خواسته‌های مقاومت قوت می‌گیرد

کد خبر: ۴۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵ 31 July 2014
منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند: دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در پی تغییراتی در بندهای طرح آتش بس مصر که به درخواست‌های مقاومت پاسخ مثبت داده در مسیر خود برای موافقت با طرح آتش بس مصر هستند.

به گزارش (ایسنا) منابع آگاهی فلسطینی به روزنامه مصری الاهرام گفتند: هیاتی که قرار است راهی قاهره شود شامل دو نماینده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین یعنی عزام احمد، عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین و ماجد فرج مدیر سازمان اطلاعات فلسطین و زیاد نخاله، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به نمایندگی از این گروه و موسی ابومرزوق، نماینده جنبش حماس است در حالی که تلاش‌هایی در جریان است تا دو تن از رهبران جنبش حماس یعنی خلیل حیه و عماد علمی به این تیم بپیوندند.

همچنین تلاش‌هایی در حال انجام است تا رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جهاد اسلامی به این دیدارها بپیوندد.

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که گروه‌های فلسطینی تصمیم گرفتند همانطور که حماس خواسته بود مساله راه اندازی گذرگاه رفح را به عنوان یک پرونده مستقل مورد بررسی قرار ندهند، اما آن در چارچوب بندهای ویژه در زمینه لزوم گشودن تمامی گذرگاه‌های غزه قرار داده خواهد شد. همچنین توافقاتی شده تا تشکیلات خودگردان فلسطین و نماینده آن یعنی گارد ریاست تشکیلات خودگردان بر راه‌اندازی گذرگاه رفح نظارت کند.

این منابع افزودند: مصر از محمود عباس خواسته است که گروه‌های فلسطینی را تشویق به پذیرش آتش بس انسانی به مدت دو روز کند تا فرصت برای راضی کردن اسرائیلی‌ها برای موافقت با طرح مصر با تغییرات جدیدش فراهم شود.

بر اساس این تغییرات جدید، گذرگاه رفح دیگر موضع اختلافات بین حماس و اسرائیل نخواهد بود.

پیش بینی می‌شود که ظرف چند ساعت آینده هیات‌های گروه‌های فلسطینی برای بررسی جزئیات طرح آتش بس مصر به قاهره وارد شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل