بازدید 1775

واشنگتن: طرح مصر اساس آتش‌بس و حل مشکل موشک‌های حماس است

کد خبر: ۴۲۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ 31 July 2014
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: طرح مصر اساس هرگونه آتش‌بس و حل مشکل موشک‌ها حماس در نوار غزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بن رودس»معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت که طرح مصر اساس هرگونه طرح برای آتش بس و توافق در این زمینه در نوار غزه و حل مشکل موشک‌ها و ذخایر موشکی حماس است.

بن رودس با بیان اینکه طرح مصری‌ها برای آتش بس در مصر اساس هرگونه طرح آتس ارائه شده در غزه خواهد بود تصریح کرد که راه حل سیاسی که منجر به توافق شود باید خطر موشک‌های حماس و ذخایر موشکی آنرا برای تل‌آویو پایان دهد.

وی با اشاره به اینکه هر روز بر تعداد قربانیان در غزه افزوده می‌شود، اظهار داشت که نیازمند به توافق آتش بس در زمان کوتاه هستیم تا درباره مسائل اصلی‌تر و مهم تر در غزه بحث کنیم.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه این گفت‌وگو تلویزیونی درباره متن مکالمه تلفنی باراک اوباما رئیس جمهور این کشور و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که توسط رسانه‌های اسرائیلی منتشر شده ابراز داشت که طی 6 سال گذشته اقدامات دیوانه وار زیاد انجام شده ولی این مورد از همه بدتر بوده است و بدور از واقع بینی است.  

وی تبادل نظر درخصوص مسائل غزه و امور راهبردی برای هماهنگی را ضروری دانست و تاکید کرد که لازم است که تل‌آویو از خودش حمایت کند و از آسیب رساندن به غیر نظامیان خودداری کند.

بن رودس با رد متن منتشر شده از مکالمه نتانیاهو و اوباما در رسانه‌های اسرائیلی درباره این مکالمه، آنرا عاری از حقیقت دانست.

وی با اشاره به اینکه اختلاف میان تل آویو و واشنگتن در امور اساسی نیست و اختلافات میان دو طرف در تاکتیک‌هاست، تاکید کرد که آمریکا در موارد زیادی از امنیت اسرائیل حمایت کرده است، ما شاهد نتایج خوبی از عملکرد موفق گنبد آهنین که با حمایت و سرمایه گذاری آمریکا جهت قربانی نشدن غیر نظامیان ساخته شده است، بوده‌ایم.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حق دفاع از خودش را دارد گفت که آمریکا بر راه حل دیپلماتیک جهت توقف جنگ مترکز است چرا که اعتقاد داریم این مسئله تضمین کننده توقف شلیک موشک‌ها به سوی اسرائیل است.

وی با اشاره اینکه تل‌آویو خودش می‌تواند مشکل تونل ها را حل کند، افزود: براین باوریم که توافق برای راه حلی بلند مدت می‌تواند مشکلات و چالش‌های غزه از جمله ذخایر موشکی حماس را حل کند.

بن رودس درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس گفت: مصری‌ها همچنان بیشترین تلاش را برای حل دیپلماتیک و آتش بس انجام می‌دهند و طرح آنها اساس هرگونه طرح آتش بس پس از این خواهد بود.مذاکراتی میان حماس و تشکیلات خودگردان و کشورهای منطقه از جمله ترکیه و قطر جریان دارد ولی اساس آتش بس طرح مصری‌ها خواهد بود.در صورتی که بتوانیم به آتش بس برسیم طرف‌ها در قاهره جمع خواهیم شد تا مسائل را به طور عمیق تر مورد بحث قرار دهیم و مصر نفش خوبی برای رسیدن به توافق داشته است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها