بازدید 2589

قیام عشایر ریف دیرالزور علیه «داعش»

کد خبر: ۴۲۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ 31 July 2014
ریف شرقی دیرالزور امروز چهارشنبه شاهد قیام شماری از عشایر منطقه علیه گروه تکفیری داعش و واداشتن این گروه تکفیری به عقب‌نشینی از چندین شهرک منطقه بود.


به گزارش  فارس، گزارش شده که ریف شرقی «دیر الزور»، در شرق سوریه امروز بعد از ظهر شاهد درگیری‌های شدید بین عشیرع «الشعیطات» با گروه تکفیری داعش در شهرک «ابو حمام» بود

منابع محلی دلیل این درگیری‌ها را ربودن 3 نفر از اعضای این عشیره ساکن  در شهرک ابو حمام توسط گروه تکفیری داعش بود که واکنش دیگر اعضای عشیره الشعیطات را درپی داشت و موجب شد، اعضای این عشیره مقر گروه تکفیری داعش در ابو حمام را آتش بزنند و به یکی از مراکز ایست و بازرسی این گروه حمله ببرند که در اثر درگیری‌های رخ داده پس از آن 10 نفر از تکفیری‌های داعش کشته شدند که در میان آنها یک سرکرده داعشی نیز مشاهده می‌شد.

گسترش دامنه درگیری‌های ایجاد شده بین عشیره الشعیطات با گروه تکفیری داعش طرد داعش از شهرک‌های ابوحمام، کشکیه و غرانیج را درپی داشت که در کنترل کامل این گروه تکفیری بود.

این عشیره به همراه چندین عشیره منطقه که با آن همراه شده بودند، همچنین موفق شدند، عناصر داعش را از تمام چاه‌های نفتی مناطق پیرامون شهرک‌های فوق از جمله چاه التنک به عقب نشینی وادار کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل