بازدید 11880

تغییر فضای هنرهای معاصر ایران، همزمان با وقایع غزه +ویدئو

نمایشگاه کاریکاتور «غزه در خون» در گالری پردیس ملت برگزار شده است. این نمایشگاه با همکاری مؤسسه تصویر شهر و خانه کاریکاتور ایران برپا شده و ۶۱ اثر از ۴۵ هنرمند از نوزده کشور با موضوع مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین و جنایات‌ رژیم اشغالگر صهیونیستی به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۴۲۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵ 31 July 2014
در نخستین آخر هفته پس از ماه مبارک رمضان، شاهد افزایش فعالیت‌های هنری هستیم؛ برنامه‌هایی که از عصر پنجشنبه آغاز شده و در روز جمعه به اوج خود می‌رسد و بخشی از این برنامه‌ها بر جنایات رقم خورده در نوار غزه توسط رژیم نامشروع صهیونیستی متمرکز است.

به گزارش «تابناک»، نمایشگاه عکس «غزه تنها نیست» با نمایش ۷۲ قطعه عکس با موضوع فجایع غزه و همچنین راهپیمایی‌های مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین در گالری شماره یک خانه عکاسان برپا شده است. در این نمایشگاه، آثاری از عکاسان ایرانی و خارجی روی دیوار رفته است. نمایشگاه «غزه تنها نیست» که بخشی از گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم غزه است، از روز یکم مرداد ماه در گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه کاریکاتور «غزه در خون» در گالری پردیس ملت برگزار شده است. این نمایشگاه با همکاری مؤسسه تصویر شهر و خانه کاریکاتور ایران برپا شده و ۶۱ اثر از ۴۵ هنرمند از نوزده کشور با موضوع مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین و جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه آثاری از کشورهای ایران، ایتالیا، چین، بلژیک، اندونزی، لهستان، برزیل، ترکیه، اردن، سوریه، مراکش، بحرین، سودان، عربستان سعودی، بلغارستان، مغولستان، فیلیپین، آذربایجان و فلسطین وجود دارد.

علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه، از دوم مرداد ماه تا عید سعید فطر از ساعت ۱۲ تا ساعت ۲۰ و از پس از عید فطر تا پایان روز نمایشگاه از ساعت ۱۱ تا ساعت ۲۱ به گالری پردیس سینمایی ملت، در بزرگراه نیایش، روبه روی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

رئوفه رستمی، مجموعه‌ای از عکس‌های خود را با موضوع دغدغه‌های زنانه و سکون و تکرار دنیای آن‌ها، در گالری شیرین به نمایش گذاشته است. در نمایشگاه «عمومی خصوصی است» دوازده عکس سیاه و سفید در اندازه ۶۰*۹۰ به همراه یک ویدئو قرار گرفته که به مرز خیال و واقعیت در دنیای زنانهٔ جهان امروز می‌پردازد. نمایشگاه «عمومی خصوصی است» از سوم مرداد ماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان ولنجک، کوچه هجدهم، شماره ۹، میزبان علاقه مندان به هنر عکاسی است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

همچنین گالری شیرین از دهم مردادماه، میزبان یک نمایشگاه متفاوت می‌شود. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های ننه حسن (‌منور رمضانی) هنرمند خودآموخته به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه تا پانزدهم مردادماه ادامه خواهد داشت و آخرین نمایشگاه گالری شیرین در مکان کنونی خواهد بود. گالری شیرین در ولنجک خیابان ۱۸ پلاک ۹ است.

گالری دریابیگی، جمعه دهم مرداد افتتاح نمایشگاه انفرادی نقاشی بهنام ثمری را در برنامه دارد. علاقه مندان می‌توانند برای حضور در این افتتاح، به نشانی شهرک غرب، فاز ۳، کوچه دوم، شماره ۶، طبقه همکف مراجعه کنند.

گالری طراحان آزاد از دهم مردادماه، میزبان نمایشگاه عکس میلاد هوشمندزاده با نام «تپ» خواهد شد. هوشمندزاده در این نمایشگاه مجموعه عکس‌هایی که از حشرات گرفته به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه پنج روز ادامه خواهد داشت. گالری طراحان آزاد در میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ است.

گالری آرته، از دهم تا بیستم مردادماه میزبان اجرای گروه تئا‌تر پرسیست با نام «صندلیب ۱» می‌شود. مهدی‌پور خیاط نویسندگی و کارگردانی این اثر را بر عهده دارد و شکیب شجره بازیگر این کار است و کاوه عیدی موسیقی این اثر را بر عهده دارد. علاقه مندان برای دیدن این کار باید بلیت خریداری کنند.

گالری نگاه، از روز نهم مردادماه میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی سارا اشرفی خواهد بود. این نمایشگاه تا ۲۱ مردادماه ادامه خواهد داشت. گالری نگاه درلواسان ابتدای بلوار اصلی خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار پلاک ۳۲ است.

گالری گلستان نیز از دهم مردادماه، میزبان بیست و دومین دوره نمایشگاه ۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند خواهد شد. به گفته لیلی گلستان مانند سال‌های قبل این دوره از نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» با نمایش آثاری از هنرمندان پیشکسوت و جوان عرصه هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. بیست و دومین دوره این نمایشگاه، دهم مرداد ماه در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ افتتاح می‌شود و تا ۲۹ مرداد ادامه خواهد داشت.

موزه هنرهای معاصر تهران تا شانزدهم مرداد، میزبان نمایشگاه آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی گنجینه با عنوان «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» است. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر از ۷۵ هنرمند از جمله پیکاسو، پل کله، خوان می‌رو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جسپر جونز، ادوارد مونش، هنری تولوز لوترک، جیم داین، کامیل پیسارو، اندی وارهول و... به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند، روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و جمعه از ۴ تا ۸ شب به جز شنبه‌ها و روزهای تعطیل به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند. موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله است.

نمایشگاهی از آثار عکاسان کشورهای جهان با موضوع خانواده و پیوندهای عاطفی در گالری مجموعه آسمان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه عکس‌هایی با موضوع خانواده و روابط عاطفی انسان‌ها از عکاسان کشورهای گوناگون به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه عکس «خانواده» شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۴ تا ۳۱ مرداد در گالری مجموعه آسمان به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، بالا‌تر از خیابان شیرکوه، شماره ۴۷ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری الهه تا دوازدهم مردادماه، میزبان منتخب آثار دوره دوم جشنواره پرسبوک با عنوان سفید و سیاه خواهد بود. گالری الهه در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ واقع شده است.

گالری جرجانی تا سیزدهم مردادماه، میزبان نمایشگاه گروهی با نام آفرینش می‌ماند. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی و مجسمه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. ساعت کار گالری جرجانی همزمان با این نمایشگاه دوباره به حالت پیشین خود بازگشته است. گالری جرجانی در خیابان ولیعصر بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام پلاک ۴، زنگ ۱ واقع شده است.

گالری ماه مهر تا سیزدهم مردادماه میزبان نمایشگاه گروهی عکس خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از الناز خوشدل، مژگان شیخی، یاسمن علی‌پور، نازفر فرقانی، مینا مجیدی به نمایش درآمده است. گالری ماه مهر در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر پلاک ۷ واقع شده است.

گالری زیرزمین دستان تا یازدهم مردادماه، میزبان نمایشگاه طراحی‌های کیارش علیمی خواهد بود. علیمی در این نمایشگاه، سی اثر در ابعاد کوچک را به نمایش خواهد گذاشت. گالری زیرزمین دستان در خیابان ولیعصر بالا‌تر از پارک وی، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ واقع شده است.

ویدئو موزیکی که مشاهده می‌کنید، یکی از ده‌ها ویدئویی است که گروه‌های موسیقی غربی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و همراهی آمریکایی‌ها با این جنایات ساخته‌اند. این آهنگ کر و تصاویر تکان دهنده‌ای که از فاجعه فلسطین در روزهای اخیر ثبت شده، از دست ندهید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل