بازدید 8267

معامله تسلیحاتی یک‌میلیارد دلاری روسیه با عراق

روزنامه روسی ودوموستی در شماره روز چهارشنبه خود از تحویل تسلیحات نظامی به ارزش یک میلیارد دلار توسط روسیه به عراق خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸ 30 July 2014
روزنامه روسی ودوموستی در شماره روز چهارشنبه خود از تحویل تسلیحات نظامی به ارزش یک میلیارد دلار توسط روسیه به عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا در مطلب روزنامه روسی در این باره آمده است: قرارداد مربوط به این معامله تسلیحاتی میان مسکو و بغداد در سفر هفته گذشته هیأتی از عراق به ریاست وزیر دفاع این کشور به مسکو امضا شد.

گزارش حاکی است: بر اساس این قرارداد، مسکو تسلیحات نظامی سنگین مانند تجهیزات توپخانه ای و خمپاره انداز و مهمات و نیز چهار گردان سامانه رزمی ˈTOS-1A ˈ به عراق تحویل می دهد.

در گزارش ودوموستی به نقل از مقامات وزارت دفاع روسیه آمده است: علاوه بر این، قرار است مسکو چهار گردان سامانه موشکی «گراد» و همین تعداد، هوبیتز 152 میلیمتری ˈMSTA-B ˈ و تعداد قابل توجهی خمپاره اندازهای B11 2 و B14 2 به عراق تحویل دهد.

پیش از این نیز سعدون الدلیمی وزیر دفاع عراق اعلام کرد بود؛ سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به بغداد قول داده است تمامی نیازهای عراق در زمینه تسلیحاتی را بزودی برطرف سازد.

الدلیمی دیروز سه شنبه به تلویزیون بی.بی.سی گفت: وزیر دفاع روسیه تأکید کرده است که نیازهای تسلیحاتی ارتش عراق از انبارهای مهمات ارتش روسیه تأمین خواهد شد.

وزیر دفاع عراق 24 جولای 2014 در سفر به مسکو حامل پیامی از سوی نوری المالکی نخست وزیر عراق برای ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درباره اوضاع امنیتی عراق و منطقه بود.

در همین راستا روسیه ماه گذشته شش فروند هواپیمای ˈسوخو 25ˈ برای مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش در اختیار عراق قرار داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر