بازدید 4391

قلعه‌نویی: صحبت‌های نکونام پشیزی برایم ارزش ندارد

کد خبر: ۴۲۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱ 30 July 2014
سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید تیم کنونی‌اش او را یاد سال 83 می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر راه‌آهن اظهار کرد: امیدوارم مشکلات باشگاه راه‌آهن هرچه سریع‌تر حل شود. باشگاه راه‌آهن یکی از باشگاه‌های ریشه‌دار کشور است که می‌تواند در جنوب تهران استعدادیابی عجیبی انجام دهد.

وی درباره بازی فردا افزود: چون شروع فصل است و ما تغییرات زیادی را همچون باشگاه راه‌آهن داشته‌ایم معتقدم بازی سختی را در پیش رو داریم. مربی راه‌آهن باهوش است و از دوستان صمیمی من هم محسوب می‌شود. استیلی در دوران بازی نیز بازیکن تاکتیکی و مثمر ثمری بود. ما از نظر بدنی در شرایط خوبی هستیم اما ملی‌پوشان ما هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌اند. در اردوی ترکیه سعی کردیم به آمادگی خوبی برسیم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: برگزاری جام شهدا کمک زیادی به ما کرد و فکر می‌کنم محک خوبی در این بازی‌ها خوردیم. حتی در این بازی‌ها چند مشکل در تیم دیدم که برای رفع آن‌ها تلاش کردیم. امیدوارم فردا شاهد یک بازی خوب باشیم البته چون بازی در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود امیدوارم وضعیت زمین نیز مساعد باشد.

سرمربی استقلال به مصدومان این تیم اشاره کرد و گفت: برای بازی فردا امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم اما مطمئناً با ترکیب کامل به میدان می‌رویم. ملی‌پوشانمان هنوز بازیکنان 90 دقیقه‌ای نیستند اما می‌توانیم به مرور از آن‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه تغییرات زیادی در کادر فنی و بازیکنان استقلال به‌وجود آمده است آیا شما به این تیم امیدوار هستید تا در انتهای فصل موفق عمل کند، گفت: این تیم من را یاد استقلال سال 1383 می‌اندازد. ما یک تیم جوان و باانگیزه و خوبی داریم و مطمئناً هواداران آن استقلال سال 84-83 را خواهند دید.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که آیا مصاحبه جواد نکونام که علیه شما انجام شده است تأثیری در نتیجه‌گیری شما خواهد داشت، گفت: دوست داشتم شما سؤال ورزشی می‌پرسیدید اما برای روشن‌شدن اذهان عمومی می‌خواهم چند نکته را بیان کنم. اول اینکه صحبت‌های این آقا پشیزی برای من ارزش ندارد اما باید بگویم این آقا در فاصله‌ی یک سال و نیمی که در استقلال حضور داشت به اندازه‌ی 15 سال مصاحبه کرد. می‌توانید آرشیو مصاحبه‌های ایشان را بروید ببینید. در زمانی که در استقلال حضور داشت مصاحبه می‌کرد و می‌گفت من به خاطر قلعه‌نویی به استقلال آمده‌ام و قلعه‌نویی مرد است اما حالا که از استقلال رفته است این صحبت‌ها را می‌کند.

وی ادامه داد: اگر من ایراد دارم چرا زمانی که در استقلال حضور داشتید این صحبت‌ها را مطرح نکردید؟ این آقا چند بار مصاحبه کرده و صحبت‌هایی را درباره اینکه من استقلالی هستم مطرح کرده اما باید بگویم بعد از اینکه از استقلال رفت نشان داد استقلالی نیست. من افتخار می‌کنم که در زمان سرمربی‌گری خودم سه بازیکن بزرگ استقلال از جمله محمود فکری، علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی از این تیم خداحافظی کرده‌اند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: این آقا به جام جهانی رفته بود تا فوتبال را بازی کند اما گویا به دنبال مصاحبه‌های من بوده. او گفته چرا درباره حضور ایران در جام جهانی من اظهار نظر کردم. اما باید اعلام کنم من قبل از شروع جام جهانی در برنامه زنده ورزش و مردم موضع خودم را نسبت به تیم ملی اعلام کردم. نمی‌دانم که این آقا به جام جهانی رفته بود تا فوتبال بازی کند یا به دنبال مصاحبه‌های من بود. برای من جای تعجب است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع مصاحبه نکونام را تا انتها از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کند گفت: مرد کسی است که در زمان حضور افراد درباره آن‌ها صحبت کند نه کسی که بعد از اینکه از این تیم رفت شروع به مصاحبه کند. طبق آمار بیشتر بازیکنان تیم ملی را استقلال تأمین کرده است. در سال‌های گذشته تیم استقلال با من تا رده 55 جهان رسید و سرمربی این تیم نیز در رده‌ی 200 جهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حالی که چند روز مانده به پایان نقل و انتقالات این آقا شروع به مصاحبه می‌کند. این آقا در جایی گفته بود من در یک بازی سه گل زدم اما مرا در بازی بعد بازی ندادند. باید بگویم آقای سیموئز مربی تیم ملی به همراه مارکار آقاجانیان روزی به سر تمرین استقلال آمدند و در آن روز سیموئز از من خواست تا با توجه به سن بالای نکونام یک بازی او را بازی دهم و بازی بعدی آندرانیک تیموریان را بازی دهم. من هم به خاطر منافع ملی این کار را انجام دادم. یادم هست در جایی که 10 نفر نشسته بودند و شاهد هستند در حضور آقای پورحیدری زمانی که قرار بود این آقا رضایت‌نامه بگیرد و از تیم جدا شود به او یادآوری کردم یادت هست می‌خواستی چند روز قبل علیه فتح‌الله‌زاده مصاحبه کنی و من جلوی تو را گرفتم. او هم این موضوع را تأیید کرد و گفت بله زمانی بود که می‌خواستم علیه فتح‌الله‌زاده مصاحبه کنم و شما اجازه این کار را به من ندادید. حتی در برنامه 90 نیز مصاحبه کرد و علیه فتح‌الله‌زاده صحبت کرد. این رفتارها برای 30 سال قبل است و در حال حاضر نخ‌نما شده است. من همین صحبت‌ها را برای روشن شدن اذهان عمومی مطرح می‌کنم. یک روزنامه و یک برنامه تلویزیونی است که به نوعی دشمن خونی من محسوب می‌شوند. از آن‌ها خواهش می‌کنم یک نظرسنجی بگذارند و ببینند مردم از بازی‌های این آقا در استقلال راضی بودند.

قلعه‌نویی اضافه کرد: من همیشه زمانی که بوده‌ام حرف‌هایم را زده‌ام. نباید وقتی که از جایی کنار می‌رویم شروع به صحبت کردن کنیم. می‌خواهم ذهن مردم روشن شود.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که شما همیشه می‌گویید سفارش‌پذیر نیستید. چرا در مورد نکونام سفارش کفاشیان را پذیرفتید؟ گفت: روزی بود خسرو حیدری مصدوم بود و کادر فنی تیم ملی از ما خواست ملی‌پوشان مصدوم را در اختیار بدنساز تیم ملی قرار دهیم تا دوران نقاهت خود را طی کنند. ما هم به خاطر منافع ملی این کار را انجام دادیم. آقای کفاشیان نیز به من گفت جواد را به تیمت بیاور. من هم به خاطر حفظ منافع ملی این کار را انجام دادم.

قلعه‌نویی در پایان خاطرنشان کرد: برایم واقعاً جای سؤال است چرا در فاصله سه روز مانده به بازی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند؟ ما با تیم ملی خیلی همکاری کردیم و در همه جای دنیا بابت این کار تشکر می‌کنند اما گویا در ایران برعکس است و ما را بازخواست می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان