بازدید 20257

برای داعش، جنگ با حماس بر جنگ با صهیونیست‌ها اولویت دارد!

سلفی‌های فعال در غزه، چندین بار با حماس درگیر شده‌اند، ولی تاکنون نتوانسته‌اند جای پای قابل توجهی در غزه به دست آورند. به تازگی چند گروه از این سلفی‌ها، ویدئوهایی در حمایت از داعش منتشر کرده‌اند و در مقابل در جریان جنگ اخیر در غزه، تعدادی از اعضای داعش، پرچم فلسطین را به آتش کشیدند. چه دلایلی باعث می‌شود برای داعش، جنگ با حماس بر جنگ با رژیم اسرائیل اولویت داشته باشد؟!
کد خبر: ۴۲۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰ 30 July 2014
برای داعش، جنگ با حماس بر جنگ با صهیونیست‌ها اولویت دارد!بیشتر جریان‌های سلفی مدعی جهاد، هیچ علاقه‌ای به درگیری فلسطینی ـ اسرائیلی ندارند و بین خود و آن ارتباطی نمی دانند. در عوض آن‌ها منادی تقابلی شدید و خونین هستند که شامل بمب‌گذاری، اعدام و حملات انتحاری علیه دولت‌های کشورهای مسلمان و شهروندان این کشور‌ها هستند.

به گزارش «تابناک»، المانیتور در مطلبی در این باره نوشته است: القاعده از این خط مشی پیروی کرده و اکنون داعش یا دولت اسلامی نیز در گستره وسیعی از عراق و سوریه، درگیر تلاش برای خالص‌سازی این منطقه از طریق کشتار و جابجایی مردم است. داعشی‌ها پس از تسلط بر این منطقه، به دنبال به حرکت درآوردن مردم این مناطق علیه اسرائیل نبوده‌اند؛ چرا چنین است؟

برخی جهادی‌ها و یا سلفی‌های هوادار این گروه‌ها، توئیت‌ها و ویدئوهایی منتشر کرده‌اند که چرایی کمک نکردن آن‌ها به مردم فلسطین را توضیح می‌دهد؛ برای نمونه، در یکی از این توئیت‌ها آمده است: «دولت حماس کافر است و کاری که مشغول آن است، جهاد محسوب نمی‌شود، آن‌ها در حال دفاع از دموکراسی هستند». یک توئیت دیگر می‌گوید: «خالد مشعل» حماس برای آزادی و استقلال می‌جنگد. دولت اسلامی: می‌جنگیم تا همه منطقه از آن خدا شود».

یک هفته پیش، شیخ طلعت زهران، از سلفی‌های مصر اعلام کرد، نباید به مردم غزه کمک کرد، زیرا آن‌ها رهبران شرعی و مطابق اسلام ندارند، آن‌ها مانند شیعیان هستند، زیرا از آن‌ها (یعنی حزب‌الله و ایران) پیروی می‌کنند؛ بنابراین، مخالفت‌های سلفی‌ها با حماس، تنها یک بازی سیاسی نیست و در اصول اعتقادی آن‌ها ریشه دارد.

سلفی‌ها بر این باورند که جهاد باید تحت فرمان یک رهبری شرعی انجام گیرد. این ادعا حالت پیشرفته‌تر مفهوم پرچم و فرمانده (رایت و امیر) است که منظور از آن این است که هر که گام در راه جهاد می‌گذارد، باید از فرماندهی پیروی کند که شرایط رهبری مذهبی و سیاسی را داشته و پرچم جهاد را بر افراشته باشد؛ بنابراین، چون در فلسطین یک رهبری مشروع دینی و نیز هیچ فتوای اعلام شده‌ای توسط سلفی‌ها برای جهاد در فلسطین وجود ندارد، جنگیدن در آنجا ممنوع است.

افزون بر این، در نگاه سلفی‌ها اگر غیرمسلمانان سرزمین‌های اسلامی را در کنترل داشته باشند و کافران در این سرزمین‌ها باشند، نخستین کار لازم است، پاک کردن سرزمین اسلامی از وجود آن‌هاست. به طور کوتاه، خالص‌سازی سرزمین اسلامی بر نبرد با جوامع غیرمسلمان اولویت دارد؛ بنابراین، از نظر سلفی‌ها جنگیدن با دولت غیرشرعی حماس، گام نخست در نبرد با اسرائیل خواهد بود. اگر شرایط حضور نظامی در سرزمین‌های فلسطینی باشد، سلفی‌ها نخست با حماس و دیگر گروه‌ها درگیر خواهند شد تا غزه را از آن‌ها پاکسازی کنند و نبرد با اسرائیل پس از آن خواهد بود.

سلفی‌ها این ادعای خود را با استفاده از تاریخ اسلام توجیه می‌کنند. در آغاز خلیفه اول توجه خود را صرف نبرد با کفار کرد و آن را بر گسترش سرزمین‌های اسلامی اولویت داد و فتوحات بعدا در دوره خلیفه دوم انجام شد. صلاح‌الدین ایوبی نیز نخست با شیعیان جنگید و آن‌ها را سرکوب کرد و سپس به جنگ صلیبی‌ها رفت.

سلفی‌ها امروزه اولویت خود را جنگ با شیعیان، منافقین و کفار قرار داده‌اند که آن‌ها را دشمنان نزدیک می‌نامند. در جریان جنگ اخیر در غزه، شماری از اعضای داعش، پرچم فلسطین را به آتش کشیدند، زیرا آن را نمادی از سقوط دنیای اسلامی می‌دانند، زیرا پرچم داشتن و کشورهای مشخص و مستقل مخالفت با اسلام مورد نظر آن‌ها به نظر می‌رسد. در دکترین سلفی، همه جهان اسلام باید در قالب یک سرزمین واحد یعنی یک خلافت اسلامی قرار بگیرد که در اواخر ژوئن در عراق و سوریه اعلام وجود کرده است.

سلفی‌های فعال در غزه، چندین بار با حماس درگیر شده‌اند، ولی تاکنون نتوانسته‌اند جای پای قابل توجهی در غزه به دست آورند. به تازگی چند گروه از این سلفی‌ها، ویدئوهایی در حمایت از داعش منتشر کرده‌اند. اصلی ترین اختلاف بین حماس و سلفی‌ها ناشی از اصول متفاوت آن‌هاست. حماس واقع‌بین‌تر و عملگرا‌تر از سلفی‌های جهادی است. اولویت نخست، سیاسی و آزاد کردن سرزمین‌های فلسطینی است، ولی اولویت دوم، ایجاد یک خلافت اسلامی است؛ بنابراین، اسرائیل برای آن‌ها مسأله‌ای ثانویه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۲۰
تابی جان تا دلت بخاد دنبا پر از امثال ابوموسی اشعریه .
مفتی هایی که اندک مغزی در سر ندارن و اب در اسیاب دشمن میریزند. از طرفی از قدیم گفتن کارد که دسته خودشو نمیبره.
هیچ چاقویی دسته خودشو نمیبره!!
هیچ داعشی به اسرائیل حمله نمیکنه!!
داعش برای میلیون ها مسلمانی که علت ضعف حکام آنها به راحتی برای داعش قابل دست رسی هستند برنامه ریخته طبیعیه که غزه یک میلیونی با شرایط سخت دسترسی براش هدف با ارزشی نیست وقتی مثلا تو ارذن تونسته یکماهه تو یه استان 3 میلیون نفری نفوذ کنه
یعنی احمقانه تر از چنین تفکری وجود ندارد. تفکری که آبشخورش وهابیت عربستانی باشد، بهتر از این نمی شود.
داعش اصلا طبق روال عادی دیگر گروه ها رفتار نمیکنه...الان با اینکه ما شیعه هستم ولی مسلمون هم هستیم و اشتراک ظاهری(گفتم ظاهری ها وگرنه که هیچ شباهتی بهشون نداریم!)بیشتری به اونا داریم تا امریکا به اونا...ولی اینا اومدن دشمن درجه 2 رو در صدر قرار دادن بجای دشمن درجه 1...دقیقا برعکس القاعده عمل کردن...این حرکتشون کاملا احمقانه هست چون عدم دشمنی گسترده القاعده با ایران باعث شده که ایران باهاشون در جدال نباشه اما برای داعش هم ایران اینجوری دشمنشه هم کشور هایی که به دلایلی از جمله قیمت نفت یا امنیت ملی مجبورن دخالت کنن...
یکی نیست بهشون بگه تو میدون سیاست مثل میدون جنگ جلیقه بمب نمیبندن به کمر که هم بقیه رو نابود کنن هم خودشونو!!!
داعش به مرور زمان از بین خواهد رفت چون هدف والایی ندارند
داعش یعنی اسراییل!
لازم به ذکر است جنگ داعش با رژیم صهیونیستی نه تنها در اولویت بعدی نیست که چنین نبردی اصلا مطرح نیست ، زیرا خود رژیم صهیونیستی یکی از بنیانگذاران گروهک داعش است .(چاقو دسته خودش را نمیبره ! )
تحلیل جالبی بود.
کشور دوست.برادر.از همه مهمتر شریک اقتصادی ترکیه . این هم از ...
اسرائیل برای سلفی ها یک مسئله ثانویه است ولی آنها برای اسرائیل مسئله (عددی) نیستند.
این دکترین طراحی شده توسط اتاق های فکر سیا و پنتاگون است و معلوم است که چقدر هوشمندانه طراحی شده است.
اسرائیل برای داعش مسئله ثانویه نیست، اصلا مسئله نیست، دستها در پشت پرده در دست هم است، و با اسرائیل دوست است.
اگر به نحوه روی کار آمدن وهابی ها نگاهی بیافکنیم ، همان روال توسط داعش با انجام تغییراتی به مقتضای زمان ، در حال پیاده شدن است.
وهابی ها قبل از کشف نفت به راهزنی و آدم ربایی می پرداختند و انسانهای ربوده شده را در بازارهای برده فروشی به فروش می رساندند و کارهای خود را پالایش دین اسلام و پیاده سازی آن در همه مناطق تحت سیطره معرفی می کردند.
آنان تهدیدی برای ابرقدرت زمان ( انگلستان) در منطقه بودند. اما انگلستان که به خوبی به عدم امکان از بین بردن کامل آنان ، به دلیل وجود بیابانهای بی فریاد که پشت سر گروههای وهابی قرار داشت ، پی برده بود با آنان قراردادهایی مبنی بر عدم تعرض به کاروانهای انگلیسی و بنادر حمل و نقل کالا امضا کرد و آرام آرام پس از سقوط دولت عثمانی، عربستان سعودی در نقشه جغرافیای سیاسی سبز شد.
اگر اوضاع به همین منوال پیش رود و جامعه بشر دوست جهانی! اقدامی عاجل به عمل نیاورد، عنقریب شاهد عقد قرارداد ابرقدرت این زمان ( آمریکا با داعش ) خواهیم بود کما اینکه زمزمه های از مورد مشابه ، قرارداد غیر مستقیم آمریکائیان با اسلاف داعشیان یعنی طالبان افغانستان درخبرها به گوش می رسد که نتیجه آن تشکیل حکومت اسلامی عراق وشام با داشتن حق کرسی در سازمان ملل خواهیم بود.
این جمله اوباما جمله مهمی است که گفت امریکا که از نفت خاورمیانه بی نیاز شود ، تکلیف خودمان را با منطقه روشن می کنیم !
متاسفانه دردی که منطقه به خاطر شیوع مرض داعش گرفته است ، با نسخه های غربی قابل علاج نیست. این درد همان درد بی دردی است ( درد بی درمان) که علاجش آتش است.
فقط یک نفر می خواهد از خدا نترسد همه مناطقی که داعش در آن حضور دارند را قتل عام کند در غیر اینصورت همانطور که داعش مرضی است که از عدم توانایی کشورهای منطقه برای اشتغال جوانان خود نشاه می گیرد ، این شغل جدید ممکن است کل منطقه را به تلی از خاکستر تبدیل کند.
فقط می ماند بحث به پایان رسیدن ثروت نفت و برجای ماندن انبوهی انسانهای بیکار و گرسنه ، که مطمئنا آن زمان امثال ما از پل صراط هم یا رد شده ایم و یا افتاده ایم. حال قبل از پایان رسیدن ثروت نفت ما بایستی فکری به حال خودمان کنیم و با سرمایه گذاری موثر این ثروت خدادادی ، جلوی غارت شدن کشور پس از پایان نفت به دلیل نداشتن منابع مالی جایگزین و عدم توانایی حراست از کشور در سده های آینده و فرو رفتن کشور به کام یاغیان و دزدان امثال طالبان و داعش ، جلوگیری نماییم.
مرده شوي اين أفكار ارتجاعي و ما قبل تاريخ را ببرند
به نظرتان احمق تر از اینها کسی روی کره زمین پیدا میشود؟
خدایا از جهالت به تو پناه میبریم
از عواقب جهالت داعشی ها به خدا پناه میبریم.
با ادای احترام به برادران دینی اهل سنت متاسفانه باید اذعان کردعقل دراین فرقه سلفی ها به طورکل تعطیل است.
چه میشود گفت چه به یک اندیشه ابلهانه معتقد باشی و چه ان را پوششی بر اهداف دیگر قرار دهی در نتیجه قضیه تفاوتی ایجاد نمی کند ای نگونه به نظر میرسد که منطقه ابستن حوادث بزرگی است گونه ای غربال شدن تا صدق و کذب ادعاها روشن گردد و خداوند انچه را که میخواهد به سرنجام رساند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل