بازدید 2708

افزایش نسبی دمای هوا در نیمه شمالی کشور

کد خبر: ۴۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ 30 July 2014
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز جمعه تا اواسط هفته آینده شاهد افزایش نسبی هوا در کشور به ویژه نیمه شمالی خواهیم بود، گفت: انتظار می‌رود طی روز‌های آینده شاهد بروز غبار محلی در مناطق جنوبی پایتخت باشیم.

به گزارش فارس، امین‌حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: طی ۳ روز آینده پیش‌بینی می‌شود در سواحل شمالی کشور شاهد نیمه‌ابری شدن آسمان باشیم. به طوری که در برخی ساعات در مازندران و گلستان بارش باران رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی همین مدت در برخی مناطق جنوب شرق کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده رخ خواهد داد، افزود: انتظار می‌رود تا آخر هفته جاری شاهد وزش شدید باد در مناطق شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه سرعت وزش باد موجب بروز گرد و خاک و کاهش قابل توجه دید در شمال سیستان و بلوچستان می‌شود، ابراز داشت: روز گذشته به دلیل بروز طوفان گرد و خاک در زابل دید افقی در این منطقه به زیر یک کیلومتر رسید.

نقشینه یادآور شد: طی دو روز آینده وزش باد شدید در جنوب سمنان و جنوب خراسان رضوی رخ می‌دهد و به علت خشکی خاک این منطقه در نهایت با گرد و خاک همراه خواهد شد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی شرایط مزبور می‌تواند برای اصفهان، قم، مرکزی، تهران و البرز با غبارآلود شدن هوا همراه شود.

وی یادآور شد: همچنین امروز انتظار می‌رود شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای خزر مواج شود.

نقشینه درباره نوسانات دمای هوا، گفت: پیش‌بینی می شود از جمعه پیش رو با توجه به موج تراز میانه جو شاهد افزایش نسبی دمای هوا در اکثر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی تا اواسط هفته آینده باشیم.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای امروز تهران 34درجه سانتیگراد است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوای این کلانشهر طی فردا و روز جمعه به ترتیب به 35 و 36 درجه سانتیگراد برسد.

وی با بیان اینکه امروز در ارتفاعات شرقی استان تهران شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران خواهیم بود، ادامه داد: انتظار می‌رود در ۲ روز آینده در برخی ساعات شاهد وزش باد در این کلانشهر باشیم. ضمن آنکه مناطق جنوبی پایتخت دچار غبار محلی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی