بازدید 2352

مشق پهلوانی در شهری که زورخانه ندارد

کد خبر: ۴۲۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 30 July 2014
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده گفت: با استقبال گسترده علاقه‌مندان زورخانه‌ای علی‌رغم نداشتن زورخانه و در یک سالن ورزشی معمولی، پهلوانان خدابنده‎ای مشق تمرینات گود می‌‏کنند.

"علی‌اوسط بدرلو" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن فصل تابستان که هر ساله شاهد استقبال خوب دانش‎آموزان از رشته‎های مختلف ورزشی برای پر کردن اوقات فراغت هستیم، امسال در روزهای آخر مدارس مربیان 12 رشته ورزشی با حضور در مدارس از بین دانش‌آموزان علاقه‌مند با اخذ آزمون استعدادیابی کردند.

وی افزود: از جمله این رشته‎ها کشتی، فوتبال، کاراته و والیبال بودند که بتوان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در زمینه قهرمان ‌پروری و سطوح بالای ورزشی نیز اقدامات مؤثری صورت گیرد.

ندرلو تصریح کرد: پایه‌ریزی ورزش قهرمانی باید از سنین پایین شروع شود و تمرینات هر رشته ورزشی نیز با جدیت دنبال شود تا شاهد درخشش قهرمانان باشیم، هر چند وجود امکانات و زیرساخت‎های لازم در این حوزه نیز بسیار مهم هستند.

این مسوول با بیان اینکه در سال‎های گذشته ورزش باستانی در شهرستان وجود نداشت، تاکید کرد: علی‎رغم اینکه هنوز هم مکان مناسب ورزش باستانی در شهرستان وجود ندارد، ولی در فضاهای موجود با اختصاص مربی، نزدیک به 80 نفر از جوانان علاقه‌مند در این رشته ورزشی فعالیت خود را شروع کرده‎اند.

ندرلو با بیان اینکه ورزش زورخانه‎ای پیوند محکمی با تعهد و اخلاق ورزشی دارد، گفت: ورزش زورخانه‌ای پیوند محکمی با اخلاق پهلوانی و تعهد و ایمان دارد و ناخودآگاه این موارد با ورزشکاران این رشته عجین می‌شود که باید تلاش شود این روحیه ناب را در سایر ورزش‎های دیگر وارد کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن روحیه اخلاق و تعهد در همه رشته‎های ورزشی می‎توان همزمان با قهرمان‌پروری پهلوان‌پروری را هم در دستور کار داشت و قطعاً این امر در ساختن جامعه ورزشی سالم نقش ویژه‌ای خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار