بازدید 11031

درخواست طالبانی از کردهای عراق

جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق در پیامی به مناسبت عید فطر، مردم کردستان عراق را به ادامه تلاش ها و مجاهدت های خود در راه دموکراسی، آزادی و فدرالیته، در چارچوب قانون اساسی عراق فراخوند.
کد خبر: ۴۲۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۸ 30 July 2014
جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق در پیامی به مناسبت عید فطر، مردم کردستان عراق را به ادامه تلاش ها و مجاهدت های خود در راه دموکراسی، آزادی و فدرالیته، در چارچوب قانون اساسی عراق فراخوند.

به گزارش ایرنا، وی در بیانیه ای که رسانه های عراقی سه شنبه شب آن را منتشر کردند، ضمن تبریک عید فطر به ملت عراق، و نیز همه مسلمانان، گفت که امیدوار است کردها گام های قاطعانه ای در راه دمکراسی، آزادی و فدرالیته در عراق بردارند.

رییس جمهوری سابق عراق که به تازگی از مسافرت درمانی 19 ماهه از آلمان به سلیمانیه در کردستان عراق بازگشته است، برای مردم عراق نیز آرزو کرد که با عزم و ایمان و حفظ وحدت از این مرحله حساس تاریخی عبور کنند.

جلال طالبانی همچنین از سیاستمداران و رهبران سیاسی عراق خواست اختلافات را کنار بگذارند و برای مصالح کشور، منافع ملی را بر منافع حزبی و گروهی مقدم بدارند.

وی با تبریک عید فطر به رهبران سیاسی عراق به آنان متذکر شد که تلاش هایشان را برای تشکیل دولت جدید در چارچوب قانون اساسی سرعت ببخشند.

طالبانی با اشاره به شرایط حساس و دشوار کشور و تهدید تروریسم علیه تمامیت عراق که این کشور را رنج می دهد، از جریان های سیاسی خواست تا اختلافات خود را کنار بگذارند.

بازگشت طالبانی به صحنه سیاست عراق از یک هفته پیش، تاثیر خود را بر روند تحولات این کشور گذاشته؛ اگر چه به دلیل شدت اختلافات سیاسی و سنگینی بحران امنیتی، این تاثیرات چندان محسوس نبوده است.

در چند روز گذشته، نوری المالکی نخست وزیر عراق و جمعی از رهبران سیاسی از جمله عمار حکیم رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق و نیز مسعود بارزانی به دیدار طالبانی در سلیمانیه رفته اند.

ائتلاف کردستانی، هفته گذشته پس از بازگشت جلال طالبانی به کشور به سرعت نامزد خود برای پست ریاست جمهوری را اعلام کرد و فواد معصوم نیز در نخستین جلسه، با آرای نمایندگان پارلمان، رییس جمهوری عراق شد؛ این درحالی بود که تحلیلگران با توجه به اختلافات در اردوگاه کردها و نیز تهدیدهای مسعود بارزانی به جدایی کردستان از عراق، در طول هفته های گذشته، تعیین این پست مهم حکومتی را کار چندان ساده ای نمی دانستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار