بازدید 1699

مقاومت راه مقابله با اشغالگران است

کد خبر: ۴۲۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳ 30 July 2014
مروان برغوثی از رهبران ارشد زندانی جنبش فتح در زندانهای رژیم اسرائیل مقاومت را راه مقابله با اشغالگران و دستیابی به آزادی، استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خویش دانست و خواستار حمایت مردمی و سیاسی از مقاومت شد.


به گزارش  تسنیم، مروان برغوثی در بیانیه ای که از داخل زندان هداریم در شمال فلسطین اشغالی توسط وکلایش به خبرگزاری آناتولی ترکیه ارسال کرد، خواستار تحرک مردمی، ملی و سیاسی برای یاری رساندن به نوار غزه و حمایت و گردهم آمدن کامل حول گزینه مقاومت فراگیر و فعال سازی آن در سراسر سرزمین فلسطین شد.

وی همچنین خواهان حمایت و تقویت دولت وفاق ملی شد که به ریاست رامی الحمد الله در ژوئن گذشته تشکیل و به شکاف و دودستگی داخلی در بین فلسطینی ها پایان داد.

برغوثی بر لزوم اصرار برای پایان محاصره تحمیلی علیه نوار غزه از طریق بازگشایی و فعالت دوباره فرودگاه و بندر غزه و گشوده شدن گذرگاههای زمینی به طور 24 ساعته و بی قید و شرط تاکید کرد.

وی همچنین از کشورهای عربی و جهان خواست تا صندوق ویژه ای را برای بازسازی غزه تاسیس کنند.

رهبر زندانی جنبش فتح همچنین خواستار تقویت شراکت ملی و بازنگری در همه وظایف تشکیلات خودگردان برای خدمت به گزینه مقاومت و پایداری شد و تاکید کرد: گزینه مقاومت همواره همان گزینه ای خواهد بود که مردم ما از آن حمایت خواهند کرد و این گزینه ضامن مقابله با اشغالگری و شهرک سازی و راه دستیابی به آزادی و بازگشت آوارگان و استقلال است.

مروان برغوثی یکی از چهره های سرشناس فلسطینی در کرانه باختری است که درپی صدور پنج حکم حبس ابد و حکم 40 ساله زندان، در مجموع تاکنون 18 سال را در زندان سپری کرده است. دادگاه رژیم اسرائیل برغوثی را به دست داشتن در فعالیت هایی که منجر به کشته و زخمی شدن صهیونیستها شد، متهم کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل