بازدید 7422
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

مقام آمریکایی: ضرب‌الاجل نهایی برای مذاکرات هسته‌ای نداریم

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا از دولت این کشور برای نقش آفرینی در مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهارات مذاکره کننده ارشد آمریکا در گروه ۱+ ۵ درباره چشم انداز توافق نهایی هسته‌ای، بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران درباره ضرورت کمک به غزه و دیدگاه یک مقام سابق ایرانی درباره کمک نظامی به فلسطینی‌ها، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۲۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹ 30 July 2014
مقام آمریکایی: ضرب‌الاجل نهایی برای مذاکرات هسته‌ای نداریمدرخواست نمایندگان کنگره آمریکا از دولت این کشور برای نقش آفرینی در مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهارات مذاکره کننده ارشد آمریکا در گروه ۱+ ۵ درباره چشم انداز توافق نهایی هسته‌ای، بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران درباره ضرورت کمک به غزه و دیدگاه یک مقام سابق ایرانی درباره کمک نظامی به فلسطینی‌ها، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

مقام آمریکایی: ضرب‌الاجل نهایی برای مذاکرات هسته‌ای نداریم

به گزارش «تابناک»، اختلاف نظر کنگره آمریکا و دولت این کشور بر سر مذاکرات هسته‌ای ایران، موضوعی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌های جهانی قرار گرفته است. در این زمینه، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» با انتشار مطلبی از درخواست نمایندگان کنگره برای ایفای نقش در مذاکرات خبر داده است.

این سایت می‌نویسد، سناتور‌ها به مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که خواستار نقش آفرینی در نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران هستند. برخی سناتور‌ها با اشاره به اینکه شاید دولت آمریکا در جریان مذاکرات، امتیازاتی را در موضوع هسته‌ای به ایران بدهد، از این موضوع انتقاد کرده و خواستار جلوگیری از آن شده‌اند.

مقام آمریکایی: ضرب‌الاجل نهایی برای مذاکرات هسته‌ای نداریم

این در حالی است که مذاکره کننده ارشد آمریکا در گروه ۱+ ۵، در جریان نشستی در سنا از سیاست‌های دولت اوباما در این موضوع دفاع کرده است. به نوشته «رویترز»، وندی شرمن، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا گفته نمی‌تواند تاریخ دقیقی را به عنوان ضرب الاجل نهایی دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با ایران اعلام کند؛ اما عزم طرفین بر این است که تا پایان دوره چهار ماهه تمدید گفت‌و‌گو‌ها، به چنین توافقی دست پیدا کنند.

وی همچنین اشاره کرده که در این روند، دولت و مذاکره کنندگان آمریکایی با اعضای کنگره مشورت و رایزنی خواهند کرد. وی از بیان دیگر جزئیات مورد نظر دولت اوباما از توافق هسته‌ای نهایی نیز خودداری کرده است.

مقام آمریکایی: ضرب‌الاجل نهایی برای مذاکرات هسته‌ای نداریم

اما همچون روزهای اخیر، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات جهانی درباره ایران، به مواضع مقامات ایرانی درباره وقایع اخیر غزه اختصاص یافته است. در این زمینه، خبرگزاری «ترند» سخنان رئیس جمهور ایران را بازتاب داده که از مسلمانان جهان خواسته نسبت به فرستادن سریع کمک برای مردم غزه اقدام کنند.

این خبرگزاری اشاره می‌کند که حسن روحانی در جریان گفت‌و‌گو تلفنی با شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر، ضمن بیان مطلب فوق تأکید کرده که شرایط منطقه‌ای، همکاری و رایزنی‌های نزدیک‌تر میان ایران و قطر را ایجاب می‌کند. روحانی همچنین با بیان اینکه مسلمانان در معرض یک آزمایش تاریخی هستند، خواستار وحدت میان مسلمانان در این زمینه شده است.

مقام آمریکایی: ضرب‌الاجل نهایی برای مذاکرات هسته‌ای نداریم

در همین زمینه، روزنامه «جروزالم پست» اظهارات یک مقام سابق ایرانی را بازتاب داده که از احتمال ارسال موشک از سوی ایران برای رزمندگان مقاومت فلسطینی سخن گفته است. این روزنامه می‌نویسد امیر موسوی، پژوهشگر و مشاور پیشین وزیر دفاع ایران در یک مصاحبه تلویزیونی گفته، ایران می خواهد نسبت به فرستادن موشک به کرانه باختری اقدام کند.

وی گفته: «پس از آنکه کرانه باختری مسلح شد (به ویژه به وسیله موشک)، جبهه جدیدی باید در این منطقه گشوده شود، زیرا ما می‌دانیم که فاصله میان کرانه باختری تا تل آویو، حیفا و دیگر مناطق، بسیار کمتر از فاصله غزه تا این مناطق است». 

مقام آمریکایی: ضرب‌الاجل نهایی برای مذاکرات هسته‌ای نداریم

در پایان و در میان دیگر مطالب، باید اشاره کرد که در روزهای اخیر، انتشار اخباری مبنی بر بازداشت یک خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» در ایران، سبب انتشار مطالب گوناگونی در این زمینه در مطبوعات جهانی شده است. امروز نیز خود این روزنامه با انتشار مطلبی، از درخواست یکی از مقامات دولت آمریکا از ایران برای آزادی جیسون رضائیان خبر داده است.

وندی شرمن ضمن طرح این درخواست، مدعی شده هیچ دلیلی برای بازداشت این فرد و چند آمریکایی دیگر در ایران نبوده است. شرمن گفته بازداشت رضائیان که دارای تابعیت دوگانه ایرانی ـ آمریکایی است، سبب افزایش نگرانی‌ها شده است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها