بازدید 5018

نگاه شما: اتحاد غرب و سلفی ها علیه مقاومت

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸ 30 July 2014
جعفر صفری در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

حملات اسرائیل غاصب از زمین ، هوا و دریا به غزه با بیش از 1200 شهید وهزاران زخمی که   در میان این شهدا صدها کودک  بی گناه و مظلوم قربانی جنایات صهیونیست ها شده اند   و همچنین براثر وحشی گری این قوم جنایتکار هزاران نفر بی خانمان شدند .

صهونیست ها با بمبارانی هیستریک که فاقد هر منطقی است و تنها با هدف انتقام و برای سازش و از بین بردن مقاومت صورت می پذیرد  یقینا  انتقام این جنایت ها را پس خواهند داد جنایتی که با پشتیبانی  غرب و کشورهای عرب سلفی  صورت می گیرد . دست خدا قطعا با مظلومان است   انشاالله.

اما چرا   کشورهای به ظاهر مسلمان و سلفی در این جنایت با اسرائیل و غرب  همدست شده اند ؟ پاسخ این سوال را به اختصار خدمت شما عرض خواهم کرد   

«نقش  اعراب ، سلفی ها و غرب در حمله به غزه»

-1 مصر و مواضع او در قبال جنگ صهیونیست ها علیه غزه

مصری ها  درآغاز حمله اسرائیل به غزه، محافظه کارانه عمل کرد و تنها به ارسال چند پیام بسنده کرد ند و این در وهله نخست باعث دلخوری مقاومت فلسطین و سپس رنجش اسرائیل را به همراه داشت، البته اسرائیلی که دیری نکشید در همان روزهای نخست جنگ پی برد که برای برون رفت از این تنگنا به کمک قاهره نیاز شدید دارد. دلیل چنین موضع گیری محافظه کارانه هم روشن است و نیازی به بحث ندارد، چرا که حماس برای نخستین بار در چنین شرایطی در نزد افکار عمومی و دستگاه قضایی مصر متهم به دخالت در امور امنیتی و سیاسی این کشور شد که البته حماس چنین چیزی را انکار می کرد. این امر باعث گسست سیاسی و بی اعتمادی دیپلماتیک از سوی مصر شد و تنش بی سابقه ای در روابط دو طرف رخ داد.

با توجه به این نکات وقتی قاهره برای توقف جنگ وارد صحنه شد، این وساطت با سرکشی دو طرف اسرائیلی و فلسطینی همراه بود. اما مقاومت و به طور مشخص، حماس، در را   برای عادی سازی رابطه با قاهره باز کرد و تنها خواسته اش این بود که گذرگاه رفح را برای همیشه باز کند و در این میان انتقادات سختی از سوی حکومت خودگردان و محمود عباس هم به گوش می رسید. مقامات مصر به طور موقت گذرگاه رفح را باز کردند تا کمک های انسان دوستانه به غزه برسد اما این اقدام نتوانست جلوی فشارهای اخلاقی و سیاسی وارده بر مصر را بگیرد که باید برای پایان دادن به این تراژدی، طرح جدی تری را دنبال کند. روشن است که مقاومت فلسطین با توجه به تعدادی زیادی از قربانیانی که داده است و همچنین محاصره غزه و تخریب تونل ها و تداوم بستن معابر و اینکه تهاجم گذشته اصلا قابل تحمل نیست، برایش دشوار است که تنها به " آتش بس مقابل آتش بس" تن دهد و امتیازات دیگری نخواهد. در این رابطه معاون سابق وزیر امور خارجه مصر نقش کنونی این کشور را درقبال بحران غزه محکوم کرد.

عبد الله الاشعل کارشناس بین المللی و معاون سابق وزیر امور خارجه مصر گفت: نقش فعلی مصر برای دستیابی به توفقنامه آتش بس بین اسرائیل و حماس پذیرفتنی نیست زیرا مصر به صراحت از اسرائیل طرفداری می کند. الاشعل افزود: مصر هم اکنون نقش میانجی را ایفا نمی کند و فقط حامی تل آویو و در پی اجرای شرط های رژیم صهیونیستی است. وی افزود حادثه بحران غزه آزمونی برای نظام مصر و حکومت عبد الفتاح السیسی بود که در آن شکست خورد و قاهره همچنان حاضر نیست با گروه های فلسطینی تعامل داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری الرساله نت از قاهره، اقدام مصر در نادیده گرفتن گروه های فلسطینی دلیلی بر شفاف نبودن نقش مصر است.

اما واقعیت موضوع چیزی دیگر است  که  یک شیخ سلفی مصری مدعی شد حملات وحشیانه صهیونیست ها به نوار غزه در دفاع از شهرک نشینان است و کمک کردن به مردم بی دفاع فلسطین جایز نیست.
 
سایت خبری گازته سیز ترکیه، شیخ "طلعت زهران" از اعضای حزب نور مصر و از شیوخ سلفی مدعی شد درگیری های اخیر در غزه سناریوی نوشته شدن توسط حماس و رژیم صهیونیستی است.
 
وی که در جریان تنش های داخلی مصر و برکناری "محمد مرسی" از ریاست جمهوری از ارتش حمایت کرد و گفته می شود روابطی نیز با سازمان اطلاعات این کشور دارد طی اظهاراتی گفت: یهودی ها باید از فلسطین خارج شوند اما وقتی صحبت از غزه می شود، نباید به حماس کمک کرد.
 
به ادعای این شیخ سلفی کمک کردن به مردم غزه به هیچ وجه جایز نیست زیرا شلیک موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین توسط آنها موجب واکنش ارتش اسرائیل می شود. بر این اساس درگیری های اخیر جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی است. وی همچنین با طرح این ادعا که هدف از این درگیری وارد کردن قاهره به جنگ با تل آویو است، از دولت مصر خواست در این مسئله مداخله نکند.
 
این ادعاها از سوی یک شیخ به ظاهر مسلمان در حالی مطرح می شود که هر روز بر شمار زنان و کودکان بی دفاع غزه که در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت می رسند، افزوده می شود و این جنایات موجی از اعتراضات جهانی را علیه این رژیم به دنبال داشته است.

 آنقدر مواضع مصری  ها خائنانه و دورغین  بود که فهمی هویدی اندیشمند و نویسنده سرشناس مصری در مصاحبه با شبکه خبری دویچه‌وله به نکات جالبی درباره طرح پیشنهادی مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه اشاره کرده است.

در حالی که رهبران حماس بارها اعلام کردند که طرح پیشنهادی حماس بدون مشورت و رایزنی با آنها صورت گرفته است، این نویسنده سرشناس مصری با نظر رهبران فلسطینی در این باره هم‌عقیده است.

هویدی بستن گذرگاه رفح در نوار غزه را اقدامی ننگین خوانده است و عدم رایزنی مصر با مقامات فلسطینی درباره آتش‌بس و جلوگیری قاهره از ورود کاروان‌ حامل کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح را دو اشتباه بزرگ مقامات مصری دانست که به این مسئله دامن زد که مصر میانجی‌گری بیطرف در حل این بحران نیست.

وی اقدامات مصر را در راستای تأمین منافع رژیم صهیونیستی دانست و می‌گوید که جانبداری از اسرائیل در دوره مبارک خیلی مخفی‌تر از اکنون بود. حاکمان مصر با حماس دشمنی دارند. این مصر است که تلاش کرد حماس را در تنگنا قرار دهد، مصر در طول سالیان گذشته همواره تلاش کرده بود تا تصویری مخدوش از جنبش مقاومت اسلامی حماس را به جهانیان نشان دهد، حتی اتهام دست داشتن حماس در انقلاب 25 ژوئن را مطرح کرد.
این نویسنده سرشناس مصری معتقد است که نقش مصر در این سالهای اخیر در خصوص مسئله فلسطین تنها به موضوع گذرگاه رفح خلاصه شده است. آنچه اکنون می‌بینیم این است که مصر جانبداری خود را از اسرائیل بیشتر کرده است و اگر هم قاهره فشاری وارد می‌آورد این فشار با هدف تأمین منافع اسرائیل است.

-2نقش عربستان

رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه علاوه بر آمریکا با عربستان سعودی نیز همکاری اطلاعاتی زیادی داشته و حمایت این کشور را در کنار خود دیده است.
به نقل از هافینگتون پست؛ نتانیاهو به غیر از آمریکا حمایت اصلی برای حمله به غزه را از عربستان به عنوان دومین متحد اعلام نشده خود دریافت کرد.
حمله به غزه پس از دیدار با مقامات عربستانی صورت گرفت. شاول موفاز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پس از آنکه اعلام کرد اسرائیل باید نقش عربستان و امارات را در غیرنظامی کردن حماس مشخص کند بر همکاری دو طرف صحه گذاشت. وی در پاسخ به این سئوال که منظورش از این جمله چه بوده گفت که حمایت‌های مالی عربستان و امارات باید پس از خلع سلاح حماس برای بازسازی غزه مورد استفاده قرارگیرد.
آموس گیلاد یکی از افراد مهم در وزارت جنگ اسرائیل در این باره گفت: " همه چیز مخفی است. اما همکاری امنیتی ما با مصر و کشورهای حوزه خلیج منحصر به فرد است. این بهترین دوره روابط دیپلماتیک با اعراب است.
مقامات اطلاعاتی اسرائیل و عربستان پیوسته با یکدیگر دیدار می‌کنند. هردو طرف در موضوع ایران با یکدیگر هم عقیده بوده و بر استفاده از حریم هوایی عربستان برای حمله به ایران و انهدام تاسیسات هسته‌ای توافق دارند. شایعات زیادی مبنی بر حمایت عربستان از کمپین‌های گرانقیمت اسرائیل مطرح شده است. علت همکاری نزدیک اسرائیل و عربستان ترس آنها از همسایگان خود و همچنان داشتن متحدانی یکسان چون آمریکا و انگلیس است.
روزنامه «الاخبار» نوشت: حرف و حدیث‌ها طی مدت زمانی اخیر درباره حمایت مالی عربستان سعودی و امارات متحده از حمله نظامی رژیم صهیونیستی به عزه زیاد شده است. این امر با هدف نابود ساختن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس( صورت می‌گیرد. با گذشت پنج روز از انتشار مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «هافنگتون پست» که به این موضوع پرداخت، «مجتهد» افشاگر مشهور عربستانی طی یادداشتی در شبکه اجتماعی «توئیتر» تاکید کرد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی هزینه حمله زمینی «اسرائیل» به غزه را متقبل شده‌اند. «مجتهد» یک شهروند عربستانی است که با انتشار اطلاعاتی درباره خانواده حاکم در کشورش مشهور شده است.
«مجتهد» نوشت: عربستان سعودی و امارات علاوه بر اینکه هزینه حمله زمینی به غزه را بر عهده گرفته‌اند، به «بنیامین نتانیاهو» (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) تعهد دادند که سفارت آن رژیم در ریاض و ابوظبی افتتاح شود.
به گفته این افشاگر سعودی، مواضع و ریاض و ابوظبی در قبال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار تحت محاصره غزه، «علت پافشاری نتانیاهو بر تداوم بخشیدن به حمله زمینی زمینی به غزه را نشان می‌دهد. این در حالی است که حمله زمینی به غزه هزینه‌ زیادی داشته است و گرنه معمولا اسرائیلی‌ها هراس موشک‌ها را بیش از یک هفته تاب نمی‌آورند».
چند روز گذشته نیز روزنامه آمریکایی «هافنگتون» با انتشار مقاله‌ای به قلم «دیوید هیرست» نقش برخی کشورهای عربی و غربی از جمله مصر، آمریکا و عربستان سعودی در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را رسوا کرده بود.

-3 امارات

روزنامه «الشرق» گزارش داد که امارات متحده عربی پیشتر از عملیات رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه خبر داشته است و حتی کمک‌های خود به نیروهای مقاومت را نیز به همین دلیل قطع کرده بود.
بر اساس این گزارش، در این زمینه حتی مذاکرات مخفی بین «شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان»، وزیر خارجه امارات و همتای اسرائیلی‌اش «آویگدور لیبرمن»، صورت گرفته است.
گفته می‌شود این دیدار در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس  و اردن همراه با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در پاریس رخ داده است.
به گزارش شبکه دوم تلویزیون اسرائیل در این نشست اوضاع خاورمیانه به ویژه فلسطین مورد بحث قرار گرفته بود.
این منبع خبری از دیدار چند روز اخیر وزیر خارجه امارات متحده عربی با همتای اسرائیلی خود در ابوظبی خبر داد.
شبکه دوم تلویزیون اسرائیل در این زمینه به حضور «شیخ عبدالله»، مشاور امنیتی امارات و «محمد دهلان»، از اعضاء سابق فتح  که هم اینک در امارات متحده عربی زندگی می‌کند و از فتح و باریکه غزه اخراج شده است، اشاره کرد.
منابع آگاه در جنبش حماس، اطلاعاتی ارائه کرده‌اند که خبر اخیر بزرگ ترین رسوایی امارات در غزه مبنی بر جاسوسی برای اسراییلی ها را تایید می کند.
این منابع از داخل غزه، در گفت‌وگو با "الجمهور" تاکید کرده‌اند: تیم ۵۰ نفره پزشکان اماراتی که به بهانه دایر کردن بیمارستان میدانی بدون هیچ گونه مخالفتی از سوی مصری ها وارد نوار غزه شده بودند، صبح روز یک شنبه بدون هر گونه هماهنگی و در اقدامی ناگهانی از طریق گذرگاه رفح نوار غزه را ترک و تمام تجهیزات خود را رها کردند.
به گفته این منابع، کادر به ظاهر "پزشکی" امارات، زمانی تصمیم غیر منتظره ای برای ترک نوار غزه گرفت که، دستگاه امنیتی جنبش حماس با قاطعیت ثابت کرد همه اعضای این تیم اماراتی برای رژیم صهیونیستی کار می کرده‌اند و ماموریت اصلی آنها در نوار غزه جمع آوری اطلاعات درباره گردان‌های عزالدین قسام و سکوهای پرتاب موشک و در نهایت انتقال این اطلاعات به اسراییلی‌ها بوده است.
به گفته این منابع، در نتیجه تحقیقات مفصل دستگاه امنیتی حماس مشخص شده است که تعدادی از اعضای تیم پزشکی امارات، از افسران عالی رتبه دستگاه امنیتی ابوظبی هستند.
این منابع خاطرنشان کردند که انتشار جزییات این رسوایی، ابوظبی را وادار کرد که برای مهار این رسوایی، از طریق "محمد دحلان"، مشاور امنیتی "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی، تماس های فشرده ای را با رهبران حماس برقرار کنند.
بنابراین یک منبع نزدیک به جنبش حماس به پایگاه خبری "الجمهور" گفت: دحلان و شماری از رهبران جنش فتح نزدک به دحلان، برای مهار این رسوایی با رهبران حماس تماس گرفته اند.
منبع دیگری افزود: "سفیان ابو زایده" یکی از اعضای ارشد جنبش فتح و نزدیک به دحلان در تماس با رهبران جنبش حماس از آنها خواسته است که جزییات ماجرای کادر هلال احمر امارات در غزه را فاش نکنند.
"براء الرنتیسی" فرزند عبدالعزیز الرنتیسی از رهبران فقید جنبس حماس، صحت اطلاعاتی را که پایگاه الجمهور در خصوص رسوایی امارات به دست آورده است، تایید کرد و گفت: مقاومت فلسطین یک شبکه جاسوسی اماراتی را شناسایی کرده است و کادر به ظاهر پزشکی امارات پس از دریافت هشدار امنیتی از سوی طرف های ذی ربط در غزه فورا این منطقه را ترک کرد.
وی افزود: ما مطمئن شدیم که تیم اماراتی یک تیم اطلاعاتی جاسوسی بوده است که عبدالفتاح السیسی به آنها اجازه ورود به نوار غزه داده بود تا برای رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی درباره مقاومت و سکوهای پرتاب موشک، جمع آوری کنند.
"ابراهیم حمامی"نویسنده و تحلیگر سیاسی فلسطینی نزدیک به جنبس حماس گفت: حماس و مقاومت تصمیم گرفته اند علیه اشغالگران و همه پشتیبان های عربی و غیر عربی آنها وارد میدان شوند.
وی خاطرنشان کرد: این بار برخورد حماس با گذشته کاملا متفاوت است زیرا، دعوت سفر به قاهره را نپذیرفته، نقش جاسوسی امارات در غزه را فاش کرده است و همواره بر شرایط مقاومت برای قبول آتش بس پافشاری می کند.
یک منبع مشابه دیگر در نوار غزه به "الجمهور" گفت: هدف از راه اندازی بیمارستان میدانی تیم اماراتی در کنار بیمارستان الاقصی در دیر البلح، این بود که بزرگ ترین لانه جاسوسی را در نوار غزه به نفع رژیم اشغالگر دایر کند.
پیشتر رسانه های فلسطینی فاش کردند که گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به گردان های قسام اطلاع دادند که یک شهروند فلسطینی به آنها گفته است، یکی از اعضای تیم هلال احمر امارات در صدد به دست آوردن اطلاعات درباره سکوهای پرتاب موشک مقاوت بوده و تلاش کرده است که از شهروندان فلسطینی اطلاعات دقیق در این خصوص به دست آورد و به این ترتیب طرف های فلسطینی وارد عمل شده اند.
جمع آوری اطلاعات درباره مکان های پرتاب موشک مقاومت فلسطین برای رژیم صهیونیستی بویژه از زمان بازداشت و قتل شمار زیادی از جاسوسان به دست نیروهای امنیتی حماس، بسیار حایز اهمیت است و به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، رژیم اشغالگر اینک از کمبود شدید اطلاعات درباره غزه رنج می برد.
سایت "الجمهور" تصریح کرد: اندک بودن اطلاعات، عنصر غافلگیر کننده اقدامات قسام و توسعه توانمندی های فنی آن، دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را دچار آشفتگی شدید کرده و به همین علت صهیونیست‌ها دست به دامن دستگاه‌های امنیتی کشورهای عربی دوست، شده اند تا آنها را در این زمینه یاری کنند.

-4داعش

در فیلم منتشر شده یکی از عناصر داعش با پایین آوردن پرچم فلسطین و لگدمال کردن و برافراشتن پرچم این گروه تروریستی می‌گوید: "هرکسی آن را بر منطقه فردوس برافراشت، می‌خواهد فتنه‌گری کن ، زیرا پرچمی را که روی آن عبارت لا اله الا الله نوشته شده پایین آورده است. به همه مجاهدان می گوییم در برابر این فتنه مقابله کنید زیرا افرادی هستند که از این فتنه استفاده می‌کنند. آیا این پرچم را برافراشته کنیم؟ آیا ارتش مجاهدان چنین پرچمی را برافراشته کند؟ از خدا بترسید. مبادا پرچم انقلاب پایین آورده و پرچمی دیگر به اهتزار درآید. ما به خاطر این پرچم آمده ایم و جان خود را فدای آن     می کنیم.
داعش: شرکت‌ در راهپیمایی‌ روز قدس حرام است. این گروه تروریستی در بیانیه‌ای مدعی شد: هرکس در روز قدس شیعیان شرکت کند، مرتکب فعل حرام شده است و باید مجازات شود. عراقی‌ها بدانند اگر قدم در راه شیعیان ایرانی بگذارند، مجازات می‌شوند.
برخی از تندروهای داعش که به سبب کینه اربابان سعودی و قطری‌شان، از مقاومت فلسطین و لبنان عقده دارند، با منصوب کردن حماس به شیعیان خواستار برخورد ویژه با آنها شدند.
به طور مثال، صلاح الدین ایوبی از مفتیان بلندمرتبه داعش با تاکیدبر اینکه " ابتدا شیعیان مشرک رافضی، مرتدان و منافقین جنگید و سپس به جنگ با صلیبی‌ها رفت" گفته است: ما نیز ابتدا باید حماس را طرد کنیم تا پیروز شویم و این بنده فقیر، جنگ با حماس را مقدم بر جنگ با یهود می‌دانم. اگر این حماس مرتد و ارتش آن "قسام" در غزه نبود، مسلمانان بر یهود پیروز می‌شدند.
یک سایت منتسب به تروریست‌های داعش با انتشار تصاویری گزارش داده که اعضای این گروهک تروریستی با لگد مال کردن پرچم فلسطین اعلام کردند باید پرچم داعش به جای آنها به اهتزاز در آید.

-5غرب

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از آغاز جلسه شورای روابط اروپا گفت: دفاع از خود حق مسلم رژیم صهیونیستی است. حمایت وقیحانه غرب از صهیونیست ها می تواند برای دیگران نیز الگو باشد.
حمایت وقیحانه سیاستمداران غربی از جنایات رژیم صهیونیستی می تواند درسی برای شیفتگان ایرانی غرب باشد تا لااقل با الگو گیری از غربی ها، مسئله فلسطین را موضوعی داخلی و مربوط به فلسطینیان توصیف نکنند و وفاداری را از امثال اشتون بیاموزند.    
اشتون افزود: دولت مصر در حال تلاش برای کسب آتش بس در این بحران است و نسبت به وضعیت مردم در غزه نگران هستیم.به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، وزرای خارجه 28 کشور اروپایی امروز سه‌شنبه خواستار خلع سلاح مقاومت اسلامی فلسطین شدند.
اتحادیه اروپا درحالی این درخواست را از حماس کرده که طی روزهای اخیر در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه و شهادت بیش از 700 نفر طی این حملات سکوت اختیار کرده است.
سنای آمریکا ۲۲۵ میلیون دلار برای تقویت "گنبد آهنین" اختصاص داد . به گزارش "رویترز"، نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز گذشته در اقدامی فوری ۲۲۵ میلیون دلار برای بالا بردن کارایی سپر دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی اختصاص دادند
مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لیئور در فتوایی که به طور گسترده در پایگاه های اینترنتی صهیونیستی منتشر شده است گفت: «تورات اسرائیل در همه مراحل خاص و عام زندگی و همچنین چگونگی رفتار در جنگ ها، ما را راهنمایی می کند.»

وی افزود: همه ساکنان غزه دشمن و هدف جنگ هستند.

خاخام صهیونیست تصریح کرد: در تمام جنگ هایی که ملتی مورد هجوم قرار می گیرد، آن ملت حق دارد با جنگ متقابل علیه مهاجمان و ملتی که از آن سر برآورده اند، اقدام کند و لازم نیست تفحص کند تا دریابد که آیا شخص مقابلش جزء جنگنجویان است یا نه!!

لیئور ادامه داد: به همین دلیل در مواقع جنگ، مردم مورد هجوم واقع شده اجازه دارند ملت دشمن را مورد پیگرد قرار دهند و هر گام مناسبی را بردارند؛ مانند قطع برق یا بمباران و نابود کردن کل منطقه.

این فتوا یک هفته بعد از سخنرانی یک استاد دانشگاه یهودی در دانشگاه بارایلان صادر می شود. او در این سخنرانی گفته بود که باید زنان و خواهران مردان مقاومت به عنوان ابزاری پیشگیرانه مورد تجاوز قرار گیرند.

این اظهارات صهیونیست ها همراستا و تداعی کننده اقدامات متوحشانه اخیر اعضای گروه تروریستی داعش در عراق است که علاوه بر قتل و کشتار بی رحمانه، جنایت و تجاوزهای جنسی را نیز به راحتی توجیه می کنند و با وجود دشمنی با شیعیان، اهل سنت را نیز با خونسردی به قتل می رسانند.

این در حالی است که آگاهان و ناظران سیاسی و امنیتی مانند ادوارد اسنودن افشاگر اسناد آمریکا، داعش را تربیت یافته موساد اسراییلی می داند و بسیاری نیز بر این باورند که این گروه تروریستی اساسا مسلمان نیست و با هدف تخریب چهره اسلام به وجود آمده است.
یک استاد دانشگاه در اسراییل در اظهاراتی عجیب که حتی اعتراض برخی رسانه‌های اسراییلی را نیز در پی داشته است، گفت تنها راه مقابله با حماس تجاوز به مادران و خواهران آنهاست. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه هاآرتص "مردخای کدار" استاد دانشگاه "کارایلان" در اسراییل در یک برنامه رادیویی گفت: "تنها راه متوقف کردن تروریست‌ها مثلاً گروه‌هایی که اخیراً سه نوجوان شهرک نشین را ربوده و کشته‌اند، تجاوز به مادران و خواهران آنها است. در این هنگام مجری برنامه که از این سخنان شوکه شده بود، گفت: البته که ما چنین کارهایی نخواهیم کرد"؛ اما استاد دانشگاه کارایلان اسراییل در پاسخ به مجری گفت: "من درباره اینکه چه می‌توانیم بکنیم یا نه سخن نمی‌گویم من درباره واقعیات سخن می‌گویم.


اما حمایت غرب و سلفی  ها   بی غیرت و بی دین از جنایات صهیونیست ها آنقدر بی   شرمانه بود که   آقای زبیگنیو برژینسکی، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با فرید زکریا، تحلیل‌گر سی‌ان اندر رابطه با حملات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه نیز گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با انجام حملات علیه نوار غزه مرتکب اشتباه بسیار جدی شده است. او در مصاحبه‌ای با همین شبکه خبری گفته بود که هدف از انجام این حملات غیرنظامی کردن غزه است وبا این کار استفاده از نیرو و زور را در این منطقه توجیه کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که حماس پذیرفت تا در کنار رهبری فلسطین، فتح، عمل کند به این ترتیب به دنبال یافتن راه حل صلح آمیز با اسرائیل است. این یک گزینه واقعی بود و آن‌ها بایستی بر آن پافشاری کنند اما در عوض نتانیاهو علیه حماس عملیاتی نظامی ترتیب داد و حماس را به خاطر کشتن سه نوجوان اسرائیلی بی‌گناه مجرم شناخت. بدون آنکه شواهدی در دست داشته باشد. به عقیده من این روند باعث منزوی شدن اسرائیل می‌شود. نتانیاهو آینده اسرائیل را در معرض خطر قرار داده است. به عقیده من ما نباید از این مساله حمایت کنیم چرا که کاملا ناامید کننده است. تمام جامعه بین الملل بایستی اقداماتی را در قانونی و مشروع کردن تمایلات فلسطینی حتی در سازمان ملل انجام دهند.

غرب و کشورهای به ظاهر مسلمان  چرا بدنبال نابودی مقاومت هستند ؟

 جواب این پاسخ روشن است  کشورهای  مانند عربستان ، مصر ،قطر ، اردن، امارات، ترکیه و...  بعنوان عروسک های خیمه  شب بازی و نوکران حلقه به گوش غرب انجام وظیفه می کنند تا با این سر سپردگی  و حقارت  بتواند چند صباحی حکومت خود را ادامه دهند ، وبا  تعریف استراتژی به ظاهر مشترک بین غرب و آنها تقسیم کار کردند و غرب با  برنامه ای مشخص برای پیشبرد اهداف خود و در راس آن از بین بردن اسلام  با بکار گیری سران و شخصیت های سلفی و بهتر بگویم بی دین و بعضا یهودی  در رسیدن به مقصود شوم خود هر روز در نقاط مختلف کشورهای اسلامی  با توطئه و خباثت مسلمانان را در افغانستان ، پاکستان ، سوریه ، لبنان ، یمن، لیبی ، مصر و ... بجان هم انداخته و هر روز صد ها مسلمان کشته میشود،   گرچه غرب پس از بهره برداری خود آنها را به زمین خواهد زد اما  جای تاسف و اندوه فراوان آنجاست که اینان بنام اسلام تیشه به ریشه اسلام می زنند و با همراه و همفکر شدن با غرب بدنبال ازبین بردن مقاومت و حاکم کردن تکفیری ها با نسخه ای که غرب  برای آنها پیچده و  دیروز در لبنان ، سوریه و عراق امروز در قزه  دست به جنایت می زنند.
ایگاه اینترنتی اسرائیلی "دبکا" درتازه ترین گزارش خود نوشت:

 -1جنگ غزه بدنبال توافق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل،ملک عبدالله پادشاه عربستان و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر صورت گرفت که در این میان بندر بن سلطان دبیرشورای امنیت ملی عربستان نقش رابط و حلقه وصل را ایفا می کرد.
توافق میان ملک عبدالله و عبدالفتاح السیسی در دیدار طرفین درهواپیمای پادشاه عربستان درفرودگاه قاهره صورت گرفته بود

-2محور اصلی این توافق این بود که اسرائیل به منظور انهدام قدرت نظامی حماس،حمله به غزه را انجام دهد و پس از نابودی حماس در غزه،گذرگاه رفح به تشکیلات خودگردان تحویل داده شود

-3دراین توافق،قرار شد که پس ازحمله اسرائیل،مصر با صدور بیانیه ای حماس را مسئول شروع جنگ غزه معرفی کند و درعین حال طرح آتش بسی را پیشنهاد دهد که مورد قبول حماس نباشد اما اسرائیل با آن موافقت کند و از این طریق حماس جنگ طلب معرفی شده و زمینه پذیرش حمله زمینی اسرائیل به غزه از سوی جامعه بین المللی فراهم شود

-4ازآمریکا خواسته شود که پیش از نابودی کامل توانایی نظامی حماس از دخالت برای توقف جنگ خودداری نماید

-5جنبش حماس در این جنگ از سه تاکتیک استفاده از تونل،استقرار تک تیرانداز و حمله موشکی به شهرها ومراکز اسرائیلی استفاده کرد و اسرائیل توانست بطور نسبی با دو تاکتیک اول مقابله کند اما در جلوگیری ازاستفاده حماس از موشک ناتوان بود

-6جنبش حماس با کمک ایران توانسته است ارتشی متشکل از بیست هزارجنگجو که به خوبی آموزش دیده اند،ایجاد نماید

-7سامانه گنبد آهنین اسرائیل بطور نسبی توانست مانع اصابت موشکهای حماس به شهرها،فرودگاه ها و برخی مراکز اسرائیل شود اما شلیک این موشک ها چند میلیون اسرائیلی را مجبور کرد که زمان زیادی را در پناهگاه ها بگذرانند

-8دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل از کمبود شدید اطلاعات رنج می برند وهمین امر موجب شد که حملات هوایی و توپخانه ای اسرائیل به نوارغزه کم اثر باشد وبیشتر،شهروندان عادی فلسطینی کشته شوند اما توانایی رزمی حماس همچنان حفظ گردد

-9هدف دیدارشیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با ملک عبدالله پادشاه عربستان درجده،فشار بر ریاض برای قانع کردن قاهره جهت تعدیل طرح آتش بس مصر بود اما ملک عبدالله مخالفت کرد

-10هم اکنون جنبش حماس به قوی ترین گروه نظامی تبدیل شده است.

پایگاه اینترنتی عرب تایمز در پایان تصریح کرد گزارش پایگاه اسرائیلی دبکا درباره جنگ غزه،شانزده صفحه است که خلاصه ومطالب مهم آن در عبارات فوق ارائه شد.


 برخی از این اهداف به ظاهر مشترک  این جبهه کفر و نفاق عبارتند از:
أ‌-    تضعیف مقاومت و در نهایت خلع سلاح و از بین بردن آن
ب‌-    همکاری  کشورهای به ظاهر مسلمان با غرب  برای بقای حکومت های خود
ت‌-    استراتژی امریکا در تامین و تضمین امنیت اسرائیل و دیکته آن جهت اجرا به کشورهای  مثل عربستان ،مصر، ترکیه ، امارات ، قطر و...
ث‌-    محقق کردن خارمیانه بزرگ
ج‌-     پر رنگ شدن نقش سلفی  ها  بعنوان پیاده نظام غرب
با این بررسی اجمالی کاملا مشخص است که  غرب و سلفی های تکفیری چگونه تقسیم کار کردند  و هرکدام با شرح وظایفی مشخص انجام وظیفه می نمایند .
و در این رابطه وظیفه ما بسیار خطیر است  وامید می رود با استعانت از خدای متعال ،نصب العین قراردان قرآن ، اسلام ، تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و با وحدت و همدلی مسلمین بر این توطئه فائق آیم . انشاالله



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل