بازدید 5680

بررسی مذاکرات ایران و 1+5 در سنا

وندی شرمن، رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات ایران و 1+5، با حضور در کمیته روابط خارجی سنا، در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران سخن گفت.
کد خبر: ۴۲۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹ 29 July 2014
وندی شرمن، رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات ایران و 1+5، با حضور در کمیته روابط خارجی سنا، در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکای در ابتدای جلسه استماع این کمیته درباره مذاکرات هسته ای گفت: ما از تمدید مجدد مذاکرات حمایت نخواهم کرد.

وی افزود: ما آماده حرکت به سمت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور هستیم

من از روز اول به صداق ایرانی‌ها شک داشتم. امروز هم چیزی از شک من نسبت به ایرانیان در مقایسه با 6 ماه گذشته کاسته نشده است.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا افزود: ایران در مذاکرات موفق شد زیرا ما امروز با شرایط موافقت کرده‌ایم که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم قابل قبول باشد.

وندی شرمن رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5 نیز گفت: نمی توانم امروز به شما بگویم که دیپلماسی در پرونده ایران موفق خواهد بود چون از این امر مطمئن نیستم.

وی افزود: وقتی می خواهیم در خصوص ایران تصمیم بگیریم، هیچ گاه فقط روی حرف تکیه نمی‌کنیم.

دیوید کوهن نیز در این جلسه گفت: ما باید فشار تحریمها را در طول مذاکرات روی ایران حفظ کنیم و فقط از این راه است که میتوانیم موفق باشیم.

وی مدعی شد: ایران منبع قابل توجهی از درآمدهای نفتی خود را از دست داده است و مقیاس صنعتی آن کوچکتر شده است. در خلال تمدید ۴ ماهه مذاکرات ما همچنان تحریمها را حفظ میکنیم چرا که ایران همچنان از مبادلات بین المللی محروم است. ما در طی این مدت به سیستم بانکی بین‌المللی خواهیم فهماند که ایران همچنان تحریم است و راه مبادله با ایران باز نیست.

شرمن درباره بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن پست نیز گفت: هیچ دلیلی برای این بازداشت وجود ندارد و این امر با آزادی مطبوعات مغایرت دارد. ما طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مطمئن شویم که آنها به سلامت بازخواهند گشت.

شرمن در ادامه در پاسخ به سوالی افزود: ما اعتقاد داریم جنبه‌های احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران حتما باید در این مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و باید به سابقه فعالیت‌های نظامی احتمالی در خلال برنامه هسته‌ای ایران دسترسی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر رئیس جلسه در خصوص لزوم راستی آزمایی اظهارات مقامات ایرانی گفت که ما برنامه مشخصی برای این کار داریم که دسترسی مدیریت شده به سایت‌های هسته‌ای ایران یکی از اهرمها در این راستا است.

وی در پاسخ به این سوال که مذاکرات چه تاریخی تمام خواهد شد گفت: ما نمی‌دانیم ولی تمام تلاش ما این است که مذاکرات تا ۲۴ نوامبر به نتیجه برسد.

وی افزود: ما نیز مثل کنگره به هیچ وجه به دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم.

درحال تکمیل..

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی