بازدید 6024

کاهش دمای نیمه شمالی در روزهای آینده

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: روند کاهش دما تا روز سه شنبه در نیمه شمالی کشور ادامه می‌یابد که با افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه است
کد خبر: ۴۲۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ 29 July 2014
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: روند کاهش دما تا روز سه شنبه در نیمه شمالی کشور ادامه می‌یابد که با افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه است.

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که طی سه روز آینده در سواحل دریای خزر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد و دریا مواج پیش بینی می‌شود که این وضعیت در سواحل شرقی دریای خزر شدت بیشتری خواهد داشت و روند کاهش دما تا روز سه شنبه در نیمه شمالی کشور ادامه می‌یابد.

وی افزود: در همین مدت در برخی مناطق جنوب شرق‌ کشور، در جنوب سیستان وبلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس نیز افزایش ابر، وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با رگبار و رعد و برق رخ همراه خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از تشدید گرد و خاک در برخی مناطق شرق کشور بویژه در شمال سیستان وبلوچستان و ادامه آن تا پایان هفته خبر داد و افزود: طی دو روز آینده به سبب افزایش سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شمال اصفهان، تهران، البرز، قم، مرکزی در بعضی ساعات باد و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. درهمین مدت در جنوب غرب کشور و سواحل خلیج فارس نیز باد وگرد و خاک رخ خواهد داد.

وی با بیان این که به سبب افزایش سرعت وزش باد طی دو روز آینده خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود، افزود: به دلیل بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد از اواخر وقت امروز و طی روز سه شنبه در استان گلستان و شرق استان مازندران آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود از این رو توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روزسه‌شنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک و اوایل شب افزایش ابر در ارتفاعات و با بارش پراکنده همراه خواهد بود که حداقل و حداکثر دما به 23 و 36 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری گاهی وزش باد و اوایل شب افزایش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 36 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر