بازدید 42895

ایران هدف رژیم اسرائیل و سه شریک عرب پس از نابودی حماس!

نتانیاهو همچنان در انتخاب یکی از دو گزینه تشدید درگیری‌ها در غزه با هدف نابودی حماس و یا پذیرفتن آتش‌بس سردرگم است؛ از سویی تشدید درگیری‌ها باعث گسترش خشم بین‌المللی علیه اسرائیل و انزوای آن می‌شود و از سوی دیگر، نظرسنجی‌های از حمایت ۸۰ تا ۹۰ درصدی افکار عمومی صهیونیست‌ها از گسترش درگیری‌ها حکایت دارد.
کد خبر: ۴۲۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰ 29 July 2014
ایران هدف رژیم اسرائیل و سه شریک عرب پس از نابودی حماس!بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در وضعیت معماگونه‌ای قرار گرفته که در نتیجه اقدامات نظامی این رژیم در غزه و همراهی وی با سه کشور عربی در جریان این درگیری‌ها پدید آمده است.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که رسانه‌ها و مقامات اسرائیلی در روزهای اخیر در اظهاراتی که مقامات آمریکایی آن را بسیار توهین‌آمیز دانسته‌اند، به جان کری به دلیل مواضعش درباره شرایط آتش‌بس حمله‌ور شده‌اند، وب سایت اسرائیلی دبکا به چرایی همکاری دولت‌های مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با اسرائیل در موضوع غزه پرداخته است.

در شرایطی که دولت آمریکا در همه پنج دهه گذشته، حمایت بی‌قید و شرط خود را در مجامع جهانی، نثار رژیم اسرائیل کرده است، در روزهای اخیر، علاوه بر حمایت از بیانیه رئیس شورای امنیت در مورد ضرورت توقف فوری خشونت‌ها در نوار غزه، در چهارچوب مذاکرات با کشورهای اروپایی، دبیر کل سازمان ملل و وزرای خارجه ترکیه و قطر برای یافتن راهکاری آبرومندانه برای خروج اسرائیل از درگیری‌ها در غزه بر نتانیاهو فشار وارد کرده است که حمله به غزه را هر چه زودتر متوقف کند.

هرچند مقامات آمریکایی مدعی هستند پیشنهادی که در هفته گذشته به اسرائیل ارائه کرده‌اند، یک پیشنهاد اولیه به اسرائیلی‌ها بوده است تا آن‌ها دیدگاه های خود را به آن اضافه کنند، ناکامی‌های اسرائیل در صحنه نظامی و ناامیدی آن‌ها از شرایط بعد از آتش‌بس سبب شده که آن‌ها طرف های درگیر در طرح برخی شرایط آتش‌بس را گروه حمایت از حماس بدانند.

عصبانیت و سردرگمی اسرائیلی‌ها تا جایی پیش رفت که برخی رسانه‌های اسرائیلی با توجه به مفاد طرح آتش‌بس کری، وی را غریبه‌ای توصیف کنند که سوار بر فضاپیمای خود به منطقه آمده و بدون آگاهی از شرایط منطقه، طرح آتش‌بسی را نوشته که انگار رهبران حماس آن را نوشته‌اند. انتقادات اسرائیلی علاوه بر توضیح آمریکایی‌ها که در بالا به آن اشاره شد، با چندمین تماس تلفنی اوباما و نتانیاهو همراه شد که در آن اوباما ضمن تأکید بر ضرورت آتش‌بس فوری، بر خلع سلاح حماس نیز تأکید کرده است.

نتانیاهو همچنان در انتخاب یکی از دو گزینه تشدید درگیری‌ها در غزه با هدف نابودی حماس و یا پذیرفتن آتش‌بس سردرگم است؛ از سویی تشدید درگیری‌ها باعث گسترش خشم بین‌المللی علیه اسرائیل و انزوای آن می‌شود و از سوی دیگر، نظرسنجی‌های از حمایت ۸۰ تا ۹۰ درصدی افکار عمومی صهیونیست‌ها از گسترش درگیری‌ها حکایت دارد.

به نوشته دبکا، نتانیاهو در برنامه خود برای گسترش درگیری‌ها از حمایت برخی بازیگران منطقه‌ای برخوردار است. برخی مقامات حکومت خودگران فلسطین، پیشنهاد کری برای آتش‌بس را باج دادن به قطر و ترکیه دانسته‌اند. آن‌ها نگران دور خوردن تشکیلات خودگردان هستند که خود را تنها مرجع دارای مشروعیت بین فلسطینی‌ها می‌داند.

افزون بر این، ارتش اسرائیل در جنگ خود با حماس از حمایت برخی قدرت‌های منطقه‌ای دیگر نیز برخوردار است. مصر با پیگیری سیاست مهار اجازه نداده است که حماس از مصر به عنوان عمق استراتژیک خود استفاده کند. قدرت مالی و نفتی عربستان و امارات متحده عربی نیز همراه آنهاست.

این مجموعه گمان می‌کند که اگر در هدف خود در نابودی حماس از طریق تشدید درگیری‌ها موفق شود، آن‌گاه از این موفقیت به عنوان سکویی برای حرکت بعدی خود یعنی حمله‌ای موفق به ایران استفاده خواهد کرد.

چنین روندی آسیبی جدی به سیاست منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه وارد خواهد کرد، روند کاهش تدریجی تنش‌ها با ایران را متوقف خواهد کرد و حتی مذاکرات هسته‌ای با ایران را به خطر خواهد انداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲۰
انتشار یافته: ۵۶
خیمه زدن داعش در همسایگی ایران را هم بر این پازل بیافزایید
قطر چرا هنوز اینقدر امنیت داره؟
پاسخ ها
saeedeh
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
دقیقا. بهترین راه متوقف کردن داعش اینه که گروههای مشابهی توی قطر. عربستان و ترکیه شروع به فعالیت کنند
بیشتر موشک های حماس در زمان حکومت مورسی وارد غزه شده است بنا بر این پیش بینی اسراییل این است که در صورت مصرف یا نابودی این سلاح ها با توجه به بد بودن رابطه حماس با حکومت جدید مصر امکان تجهیز دوباره حماس وجود ندارد
زهي خيال باطل
در غزه تعداد اندكي مشغول مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند اگر دشمن صهيونيستي قصد حمله به ايران را بكند حد اقل بالاي 90 درصد افراد بزرگسال حاضرند عليه رژیم غاصب صهيونيستي بجنگند .
پاسخ ها
سیدعلی محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
نمیدونم پرا بعضی ها تا اسم جنگ و دفاع میاد،ترس برشون میداره.
ایمان و تقواتون رو بالا ببرید.امت حزب الله نمیزاره به شما ترسوها هم آسیبی برسه
شاید هم برعکس بشه و اسراییل و اون 3 تا کشور وابسته بهش هدف ایران قرار بگیرند.... تابی خواهشا چاپ کن تا ایادیشون ببینن
ارزو بگور خواهند برد
اوباما جلو اسراییل را می گیرد..اگر می خواهد مذاکرات هسته ای با ایران جواب بدهد پس باید جلوی تندروی های اسراییل را بگیرد..
این پنج خط آخر دقیقا همون چیزیه که اسراییل و اعراب میخوان .پس یعنی دارند درست حرکت میکنند
اینها رو که همه میدانیم که اینها همه یکی هستند و به خون ما تشنه. مهم اینست که حداکثر وحدت درایت و سیاستمان را داشته باشیم تا این گردنه را هم به سلامت پشت سربگذاریم.
مطمئن باشید اسرائیل اگه کمی امیدبه جنگبا ایران داشت معتل نمی کرد وقتی کشوری قدرتش به باریکه غزه نمیرسه بیاد به ایران حمله کنه!!!!!!!!!!!تازه مابا قدرت ایمان به امید ظهور هستیم بچه ها عیدتون مبارک
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
اسرائیل عددی نیست
هههههههههههههه
این میخواد به ما حمله کنه؟
ههههههههههههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
اینایی که منفی میدن یه مشت وطن فروش منافق بیش نیستن. مرگ بر منافق
اسرائیل از انجام هر عملی که باعث برهم خوردن مذاکرات ما با ایالات متحده شود دریغ نخواهد کرد و جلوی برقراری روابط بین ایران و ایالات متحده را به هر نحوی خواهد گرفت
حتی ممکن است به ما تعرض کند تا ماهم جواب دهیم با این کار آمریکا را در عمل انجام شده قرار میددهد تا ایالات متحده رودر روی ما قرار گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
موافقم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
در حدی نیست که بخواد به ما حمله کنه
باید هوشیار و متحد باشیم
واقعا چه افکار احمقانه ای ، این رژیم همین الان مثل خررررررررر در غزه گیر افتاده است ...
خادم حرمین داونینگ استریت ووایت هاوس وسیسی خاینو تازه به دوران رسیده های اماراتی همگی سگهای دم جنبان صهیونیسم کثیف هستند
این عربها برای اینکه دشمنی خودشونو ثابت کنند پول هم خرج میکنند
چنین روندی آسیبی جدی به سیاست منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه وارد خواهد کرد، روند کاهش تدریجی تنش‌ها با ایران را متوقف خواهد کرد و حتی مذاکرات هسته‌ای با ایران را به خطر خواهد انداخت وازآن گذشته اسرائیل را هم دراکی ثانیه نابودخواهدکرد.
آقا این چیه خدا وکیلی نوشتی؟؟؟؟؟

آخه آمریکا نتونست به ایران حمله کنه اونم وقتی به عراق و افغانستان حمله کرد و تیپ های نظامی آمریکا در بالاترین آمادگی خود بودند -یادتون هست که فقط در عرض 2 هفته عراق رو به زیر کشید؟
اون وقت نوشتی ایران هدف بعدی اسراییل هست که الان در مقابل حماس سردرگم شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلتمردان ما باید خیلی آگاه باشند و از اختلاف بوحود امده بین کشورهای قطرو ترکیه با شیوخ خاین امارت، عربستان و مصر به نحو احسن استفاده کند و دوباره حماس را به محور مقاومت برگردانند.این وهابی های عربستان به خون شیعیان تشنه اند.ایشالله که پرونده هسته ای کشورمان نیز به خوبی و به نفع منافع کشورمان مختومه بشه.
مبارزه با اسرائيل جز ارزوهاي منه ..به وعده خدا ايمان دارم
طبق فرموده مقام معظم رهبری "اگر اسراییل بخواهد موشکی به سمت ایران پرتاب کند،تلاویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم."
نمیدونم کدوم سخنرانی حضرت آقا بود که این جمله را فرمودند ولی مطمعنم اولین پرتاب موشک اسراییل به ایران یعنی نابودی اسراییل و محو شدن آن از نقشه جهان.
آمریکاییها هم از دست اینا خسته شدن ترجیح میدن همینطور درگیر بمونه اسراییل تا باز توی انتخابات آمریکا فضولی نکنه.
چن روزه اسرائیل رو نابود میکنیم.
خیال همشون جمع
ایران باوجود موانع بسیار در بسیاری از عرصه ها پیشرفت کرده و رتبه اول را در خاورمیانه دارا است از طرف دیگر دارای منابع گاز و نفت و معادن غنی بسیاری است عربستان به لحاظ اقتصادی به عنوان رقیب منطقه ایی از قدرت روز افزون ایران در هراسه اگر ایران در سال های اینده رشد اقتصادی و صنعتی بیشتری بیابد و قدرتمندتر شود پذیرفتن ان برای کشوری مدعی مثل عربستان سخت خواهد بود لذا به هر حیله ایی متوسل می شود ایران را گرفتار کند و یا با تبانی با اسرائیل موجبات تضعیف و انزوای ایران رو بوجود بیاره! اما ایا ریسک خواهد کرد؟
اولا شتر دخواب بيند پنبه دانه اسرائيل به طور مستقيم جسارت درگيرشدن با ايران را ندارد فقط ممكن است لابي صهيونيستي به مذاكرات ايران با غرب لطمه بزند وان هم در نهايت به ضرر خود انها ميباشد چرا كه ايجاد بحران براي ايران موجوديت انها را به خطر مياندازد
اونا زمانی اسراییل را برای کنترل خاورمیانه و زمینه چینی برای غارت درآمدهای نفتی می خواستند.اما حالا کشور های عربی بدون افسار دنبال غربی ها می روند. تقریبا تاریخ مصرفش سپری شده است.
اهداف کمیته 300 در اینه که به قول خودشون مصرف کننده های بی مصرف با ایجاد جتگهای الکی در حوزه های ثروت جهانی ( خاور میانه ) هم از بین بروند و هم باعث رونق اقتصادی غرب شوند با راه افتادن چرخ کارخانه های اسلحه سازی و ... جنگهای آرماگدونی هم بخشی از این بازیه و داعش رو برای همین منظور باشگاه روم ( کمیته 300 و فراماسونها) علم کردند تا اول جنگ شیعه و سنی راه بیفته و بعد هم جنگ آرماگدونی . اگر مذاکرات به نتیجه برسه جناح تندروی امریکایی که وابسطه به کارتلهای نفتی و اسلحه و مواد مخدره و اوصلا بر طبل جنگ میکوبه اوباما رو ترور خواهد کرد همانند جان اف کندی .
bayad aghel bashim .javgir beshim nabodim . maghror nashim. hamea donyaro ke harif nemishim?
ههههههههه.خخخخخخخخخ

ایران بعد از حماس؟واقعا خنده داره اینا از پس حماس بر نمیان اونوقت ایران؟
مثل این که یکی نتونه از پس یه گربه بر بیاد بعد بخواد به جنگ یه ببر بره؟به راستی چنین نیست؟حماس بالواقع یه سوپر مینی بسیار کوچکی از ایران هست درست مثل گربه و ببر
خدا وکیلی چجور به خودتون اجازه میدید به ای موضوع فکر کنید که داعش یا اسرائیل به ایران حمله کنه؟؟ زمان جنگ تحمیلی از هر لحاظ فکر کنید ضعیفتر از الان بودیم و کشور های حمایت کننده دشمنمون همه ابر قدرت با همه ای تفاسیر اگه فرمان آتش بس نداده بودند الان عراق مال ما بود بازم فکر میکنید با این همه پیشرفت بازم داعش میتونه؟؟؟!!!!
وقتى كسانى صحبت از حمله اسراييل به ايران را مطرح مى كنند سران صهيونيزم رامتوهم مى كنند باورشان مى شه كه ،،،،،،،،،، هستند
سلام دوستان خودتان را نگران نکنید پاسخ این یاوه گویی ها را ما بروبچه های نظامی بلدیم بدیم شما به زندگی عادی تون فکر کنید و به فکر پیشرفت ایران سرفراز باشید .نکند غافلت این منظره ها از منظور - محو شو در هدف این رسم کمانداران است . آسوده بخوابید ما بیداریم
اسراییل خیلی کوچکتر از عراق است که هشت سال در جتگ تحمیلی مقاومت کریم.پس اسراییل جرات حمله به ایران حتی با همایت عربها ندلرد.
آقا تو رو خدا از این تحلیلهای سطحی که بعد از حماس نوبت ایرانه دست بکشید. عربستان یا امارات یا مصر کیه که بخوان کیان این سرزمین رو تهدید کنند. داعش میدونید کجاها خطرناکه؟ جایی که برای رشدش شرایط مهیا باشه. تو کشورهای عربی که سطح فرهنگشون پایینه و جامعه اتحاد نداره. اما ایران اینطوریه؟!! داعش اصلا تو ایران نمیتونه موجودیت داشته باشه چرا که جامعه ایران در برابر این ویروس، میکروب، انگل یا هر چیز دیگه واکسینه است. بذاریم مردم در آرامش زندگی کنند و با این تحلیلها مردم رو ناراحت نکنیم.
ممنون
ایران باید صد هزار موشک اماده شلیک به اسرائیل را در برنامه خود داشته باشد
من کاری به این احمقها ندارم(اسرراییل اعراب داعش و غیره) فقط میدانم اگر یک غریبه به هموطن من سیلی بزند جگرش رو پاره پاره می کنیم. می گید نه. امتحان کنید.ما ایرانی هستیم
اگه یه روزی اسراییل غلط اضافه کنه چنان درسی بهش خواهیم داد تاحامیانش ازترس دنبال سوراخ موش برای پنهان شدن باشن جانم فدای ایران.
دشمن صهیونیستی که تکلیفش معلومه انگلیس زالو و روسیه و چین انگل و امریکای سوء استفاده چی هم که معرف حضور همگان هستند . اما از همه اینها خبیث تر و وحشی تر این سران کشورهای عربی تازه به دوران رسیده هستند .
بابا چه احمقایی ان اینا...
حریف چوب و سنگ و چند تا راکت نمیشن
اون موقع فکر حمله به ایران؟
خدا لعنت کنه اون سران عربستان رو که
همیشه به ایران و ایرانی حسادت کردند
خودشون که جرات حمله ندارن چهار تا اشغال کله مثل داعش و النصره را می‌فرستند.
هموطنان عزیز! درود بر شما.ببینید غرب بامردم منطقه چکار میکند.آیا فاجعه نیست که غرب جنایتکار مردم منطقه را با اسامی کرد، داعش،تکفیری،شیعه،سنی،عراقی،عربستانی و اسامی دیگر بجان هم انداخته.آیا اغتشاش داخلی ایران را بیاد دارید که هیلاری کلینتون از طریق ماهواره آنرا هدایت میکرد و صیهونیستها غرق شادی بودند. عزیزان ما با هر اسم ایرانی و هموطنیم چه اسممان اصولگرا باشد وچه اصلاح طلب. مدیران جامعه باید اتحاد داخلی که بحد اعلای خود برسانند
در صورت کوچکترین حماقت از اسراییل ما جوانان ایرانی با خاک یکسانش میکنیم
اين حرف رو نزنيد!عيبه والله.مگر ايران تكه پنيره كه موشي مثل صهيونيسم بخواد بخوردش؟!!!!!
ما به حرف رهبرمون ایمان داریم که فرمودند در صورت غلط زیادی اسرائیل ما تلاویو و حیفارو با خاک یکسان خواهیم کرد
فرق ما ایرانیا با اعراب خود فروخته ای مثل اینایی که دم از اسلام میزنند و حتی حاظر نیستند به برادرانشون که مثلا مثل خودشون سنی هستن کمک کنن (این اعراب خود فروخته ی آل سعود و حامیانشون نه سنی را قبول دارن و نه شیعه،چون مسلمان نیستن و کافرن) اینه: که ما از مرگ نمی ترسیم و هروقت که زمانش برسه لبیک میگوییم و با لبی خندان و قدرت تمام به استقبال مرگ و شهادت می رویم.خداوندا مارا با پیامبر و امامان معصوممان محشور بفرما.
سلاح ما ذکر یا ابا صالح المهدی ادرکنی است.
ایران نه عراقه و نه افغانستان.دولتهای عربی هم که نام بردید شکمبارگانی بیش نیستند که اگه نفتشون به خطر بیفته فوری مفلوک میشن.در صورت حمله اسرائیل به ایران،به حول و قوه ی الهی لهشون می کنیم .یا حق
فقط با حمایت پشت پرده نمیشه جلوی این حرکت منسجم صهیونیستی - وهابی رو گرفت.دیگه لازمه ایران یه تکونی به خودش بده و عراق و سوریه رو هر چه سریعتر از شر داعش پاکسازی کنه وگرنه دست ایران از منطقه کوتاه خواهد شد.
چه تخیلاتی دارند برخی کارشناسان یا تحلیل گران سیاسی جهان. بیچاره مشتریان بولتن های خبری ایشان. اسرائیل متعاقب دریافت تعدادی موشک، به بیچارگی و وحشت افتاده، اون وقت می خواد با چند شریک ترسو تر از خودش که وارد نشدی، کشور رو ترک می کنن و خالی تحویل می دن و تا قصر شوکت و رونق شون را ساخته اند و هنوز حالش رو نبرده اند، وارد جنگ با ایران بشه.
ای بابا، هر مریضی حرفی زد، شما تیتر نکنید و منتشر نکنید تابی جان.
اگه مقاومت غزه پیروز و محاصره غزه برداشته شود .داعش نیز کم کم بساطش جمع میشه
ایران باید با هشیاری و زیرکی محض عمل کند.گزینه های فراوانی ممکن است پیش روی آنها باشد اما این ما هستیم که باید صحنه رویارویی را با آنها انتخاب کنبم.بقول امام علی (ع) : همچون کفتار نخواهم خوابید تا ریسمان بگردنم انداخته و مرا از خانه خود اسیر بیرون بکشند. چون در صفوف خویش احساس بروز شکاف کنم پا پیش نهاد و با این شمشیر مشرفی خود چنان بر کاسه سرشان خواهم نواخت که تکه های جمجمه آنها در آسمان پرواز کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار