بازدید 4363

علم‌الهدی: فقط دولت مسئول فرهنگ نیست

امام جمعه مشهد گفت: در زمینه‌ی مسائل فرهنگی همه وظایف تنها برعهده دولت نیست.
کد خبر: ۴۲۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹ 29 July 2014
امام جمعه مشهد گفت: در زمینه‌ی مسائل فرهنگی همه وظایف تنها برعهده دولت نیست.

به گزارش ایسنا آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» صبح امروز(سه‌شنبه 7 مردادماه) در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز عید فطر، اظهار کرد: مسائل دینی بر مسائل اقتصادی و رفاهی اولویت دارد و علت آن هم این است که مردم جانشان را برای دینشان می‌دهند اما برای موضوعات اقتصادی و ... نمی‌دهند بنابراین مسئولان باید بگویند برای توسعه‌ی فرهنگ دینی در جامعه چه کردند؟

وی افزود: در فساد وضع هر سال بدتر از سال پیش است و مظاهر بی‌دینی در جامعه بروز می‌کند آن هم در شرایطی که 1.5 میلیارد مسلمان می‌خواهند اسلام را در ما ببینند.

امام جمعه مشهد با اشاره به وضعیت مسلمانان در عید سعید فطر امسال خاطرنشان کرد: فشار و حملات عوامل مزدور به مسلمانان افزایش یافته، در چندین جبهه مسلمانان تنها به جرم دین اسلام و محبت اهل بیت کشته می‌شوند، غزه به یک کشتارگاه عظیم بدل شده است، در عراق گروه ضاله‌ی داعش به وجود آمد و سوریه هم هنوز از لوث تروریست‌ها پاک نشده است.

وی با برشمردن وظیفه‌ی مردم نسبت به مسلمانان جهان تصریح کرد: مشارکت فعال در جبهه‌ی مقاومت که خاکریز اول ما در مقابل دشمن است نخستین وظیفه‌ی ماست آن هم در شرایطی که عربستان سعودی به هر خانواده مخالف دولت سوریه ماهیانه 200 دلار و قطر ماهیانه 80 دلار شهریه می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: یک ستاد کمک‌های مردمی در مشهد در محل میدان 15 خرداد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه‌ی مقاومت تشکیل شده است، علاقه‌مندان برای کمک به مسلمانان کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 22222222 بانک مهر واریز کنند.

وی افزود: ما در مقابل مسلمانانی که به خاک و خون کشیده می‌شوند مسئولیم و باید توجه داشته باشیم که قدرت اسلام در جامعه‌ی دینی ما با زنده نگه‌داشتن مظاهر اسلامی نشان داده می‌شود و وقتی مسلمانان با آمدن به شهر مقدس مشهد این همه بی‌عفتی و بی‌حجابی در مظاهر زندگی ما ببینند از دین اسلام دلسرد می‌شوند آن هم زمانی که مشاهده می‌کنند این همه مسلمان در جهان به جرم مسلمانی به خاک و خون کشیده می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما در برابر آبروی اسلام مسئولید و اگر کسی نسبت به مظاهر دینی در جامعه بی‌تفاوت باشد خائن است.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش از تولیت آستان قدس رضوی بمنظور گستراندن سفره‌ی افطار برای ۳۶۰ هزار روزه‌دار و اطعام نمازگزاران با سه میلیون ‌و ۲۵۰ بسته افطاری قدردانی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار