بازدید 6878

اوج مصرف بنزین 400 تومانی از امروز

با آغاز دور جدید سفرهای تابستانی مصرف بنزین در کشور افزایش و حتی به 75 میلیون لیتر نیز می‌رسد که براین اساس به نظر می‌رسد، مصرف بنزین 400 تومانی در کشور به اوج خود خواهد رسید
کد خبر: ۴۲۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ 29 July 2014
با آغاز دور جدید سفرهای تابستانی مصرف بنزین در کشور افزایش و حتی به 75 میلیون لیتر نیز می‌رسد که براین اساس به نظر می‌رسد، مصرف بنزین 400 تومانی در کشور به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون حدود یک میلیارد و ٨٦١ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر بنزین در کل کشور مصرف شد که این آمار نشان از کاهش ١٩٩ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتری در مصرف بنزین می‌دهد.

آمارها نشان می‌دهد، میانگین روزانه مصرف بنزین در ماه مبارک رمضان حدود ٦٤ میلیون و ١٧٢ هزار لیتر بوده است، اما این تمام ماجرا نیست، زیرا پیش‌بینی‌ها حاکی از ان است که پس از اتمام ماه مبارک رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، مصرف بنزین کشور رونده فزاینده‌ای به خود بگیرد و حتی به روزانه 75 میلیون لیتر نیز برسد.

براساس گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ذخایر بنزین کشور به بیش از 1.8 میلیارد لیتر رسیده و با آغاز دور جدید سفرهای تابستانی، وضعیت ذخایر مطلوب است که بنابراین جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بر اساس گزارش‌ رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در سه ماه نخست سال جاری متوسط مصرف بنزین در کشور رشد حدود 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده است.

از این رو با وجود افزایش قیمت بنزین هزار تومان پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها متوسط مصرف بنزین نه تنها متوقف نشد، بلکه به مرز 70 میلیون لیتر در روز هم افزایش یافت.

با این وجود با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان متوسط مصرف این فرآورده پرطرفدار نفتی موقتا فروکش کرد و میانگین مصرف بنزین ایران به حدود 60 تا 65 میلیون لیتر در روز رسیده است.

همچنین در مورد ذخیره بنزین 400 تومانی باقیمانده در کارت‌های هوشمند سوخت باید تاکید کرد با گذشت حدود سه ماه از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها روندی رو به کاهش داشته است، به طوری که ذخایر بنزین 400 تومانی کارتها از 2.7 میلیارد لیتر در اردیبهشت ماه سال جاری به کمتر از 1.3 میلیارد لیتر کاهش یافته است.

در حال حاضر یک میلیارد و 100 میلیون لیتر بنزین با نرخ 400 تومان در کارت‌ سوخت خودروهای سواری باقیمانده که همچنان معتبر است، همچنین موجودی بنزین 400 تومانی باقیمانده در کارت سوخت موتورسیکلت‌ها حدود 200 میلیون لیتر اعلام شده است.

از سوی دیگر، پیش بینی می‌شود، با آغاز سفرهای تابستانی مردم مصرف بنزین کشور به ویژه بنزین با قیمت 400 تومانی هم جهش یابد.

در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیت زمانی برای استفاده از ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت تعریف نشده است و دارندگان سهمیه بنزین 400 تومانی می‌توانند بنزین مورد نیاز خود را از جایگاه‌ها تامین کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان