بازدید 1764

برپایی بیمارستان صحرایی هلال احمر در غزه

کد خبر: ۴۲۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ 29 July 2014
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از اعلام آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم چهار نفره پزشکی و استقرار بیمارستان سریع‌الاحداث صحرایی با همه امکانات در غزه برای ارائه خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان خبر داد.

به گزارش سرویس(ایسنا)، دکتر سیدرضا رئیس‌کرمی با اعلام این خبر افزود: هلال‌احمر ایران به منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان جنگ در غزه برای برپایی بیمارستان سریع‌الاحداث صحرایی اعلام آمادگی کرده و در صورت صدور مجوز پرواز و نبود مشکل، مراحل اعزام به فوریت انجام خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: این بیمارستان سریع‌الاحداث صحرایی در مدت شش ساعت برپا می‌شود و به همه امکانات بیمارستانی از جمله اتاق عمل، آی.سی.یو، اورژانس، بخش‌های درمان سرپایی و بستری با 20 تخت مجهز بوده و زیرساخت‌های مورد نیاز برای برپایی آن هم، از جمله آب و برق در خود بیمارستان مهیا است.

ارسال تجهیزات و بیمارستان صحرایی به غزه پس از صدور مجوز و انجام تحقیقات تیم ارزیاب ایران

رئیس کرمی با بیان این که با توجه به امکانات این بیمارستان صحرایی، انجام 100 عمل جراحی در آن ممکن خواهد بود، توضیح داد: برای ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان صحرایی گروه پزشکی 23 نفره‌ای هم از جمله جراح عمومی، ارتوپدی، بیهوشی، متخصص زنان، پزشک عمومی، پرستار، بهیار و نیروهای تدارکاتی و تاسیساتی فعال خواهند بود.

وی اعلام کرد: به محض اعزام و انجام ارزیابی‌های تیم چهار نفره درمانی هلال‌احمر در غزه و اعلام به هلال‌احمر، ما تجهیزات و نیروهای مورد نیاز برای برپایی این بیمارستان صحرایی را پس از صدور مجوزهای لازم، اعزام خواهیم کرد.

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای پذیرش مجروحان انتقالی از فلسطین

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر همچنین با اعلام این که هلال‌احمر ایران برای پذیرش مجروحان انتقالی از فلسطین هم آمادگی دارد، تصریح کرد: ما آماده ارائه خدمت در دو بیمارستان فوق‌تخصصی نورافشار و مجتمع دارویی و درمانی هلال‌احمر ایران هستیم.

تیم ارزیاب هلال‌احمر ایران آماده اعزام به غزه

رئیس‌کرمی همچنین با اعلام این که تیم ارزیاب هلال‌احمر ایران برای اعزام به غزه آماده است، اظهار کرد: این تیم شامل سه پزشک و یک پرستار باسابقه ومتخصص در ارائه خدمت در بحران‌های داخلی و خارجی هست که در صورت موافقت و صدور مجوز روا آنها بلافاصله عازم غزه خواهند شد.

وی افزود: این تیم در صورت اعزام ارزیابی‌های لازم برای نحوه برپایی بیمارستان صحرایی در فلسطین را انجام خواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان