بازدید 3996

کاخ‌سفید: اسرائیل حامی قاطع‌تر از جان‌کری ندارد

«تونی بلینکن»، معاون مشاور امنیت ملی اوباما گفت: «اسرائیل دوستی بهتر و حمایت‌کننده‌ای قاطع‌تر از کری ندارد.»
کد خبر: ۴۲۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵ 29 July 2014
کاخ سفید در واکنش به جنجال‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی که طرح وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه را »«خیانتکارانه» خوانده بودند اعلام کرد کاخ سفید حمایت‌کننده‌ای قاطع‌تر از جان کری ندارد.

به گزارش تسنیم، مقامات مختلف آمریکا روز دوشنبه از جان کری، وزیر خارجه این کشور که رسانه‌های اسرائیل طرح وی برای آتش‌بس در غزه را «خیانتکارانه» خطاب کرده بودند حمایت کردند. یک مقام کاخ سفید گفت: «اسرائیل حمایت‌کننده‌ای قاطع‌تر از جان کری ندارد.»

به گزارش پایگاه خبری «هیل»، «تونی بلینکن»، معاون مشاور امنیت ملی اوباما گفت: «اسرائیل دوستی بهتر و حمایت‌کننده‌ای قاطع‌تر از کری ندارد.»

روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی با استناد به منابعی که نامشان را ذکر نکرده بود مدعی شده بود وزیر خارجه آمریکا در طرحی که برای آتش‌بس در غزه ارائه داده تسلیم خواسته‌های حماس شده است.

مقامات آمریکا، از جمله خانم جن ساکی، سخنگوی وزیر خارجه آمریکا می‌گویند این کشور هیچ پیشنهاد رسمی برای آتش‌بس در غزه به اسرائیل ارائه نکرده و آنچه روزنامه‌های اسرائیلی بر سر آن کری را متهم می‌کنند در واقع بخش‌هایی از طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در غزه بوده است.

مصر این طرح سه مرحله‌ای برای آتش‌بس در غزه را روز دوشنبه 23 تیرماه ارائه کرده بود. طبق اعلام  وزارت خارجه مصر این طرح سه مرحله‌ای قرار بود در صورت موافقت طرفین از صبح روز سه‌شنبه با آغاز آتش‌بس 12 ساعته آغاز شود.

طرح مورد نظرهمچنین برقراری آتش‌بس فوری بین دو طرف و متعاقب آن بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و برگزاری گفت و گو میان طرفین در قاهره پایتخت مصر را خواستار شده بود.

وزیر خارجه آمریکا پس از رد این طرح از طرف حماس طرح پیشنهادی دیگری به اسرائیل ارائه داد. رسانه‌های اسرائیلی بر اساس آنچه ادعا می‌کنند نسخه‌ای از این طرح پیشنهادی بوده کری را به تسلیم در برابر خواسته‌های گروه حماس متهم می‌کنند.

بلینکن در ادامه اظهاراتش گفت که طرح درز کرده در واقع طرح مورد حمایت دولت آمریکا نبوده بلکه سندی بر اساس طرح اصلی پیشنهاد شده از طرف مصر بوده است.

به گفته بلینکن، اسرائیل پیشتر با همین طرح پیشنهادی مصر موافقت کرده بود.

اما سایر مقامات دولت باراک اوباما هم روز دوشنبه ضمن تأکید بر حمایت‌های خلل‌ناپذیر آمریکا از اسرائیل به دفاع از جان کری پرداختند. سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا با رد اتهامات علیه وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن و تل‌آویو متحدانی نزدیک هستند.

وی در اظهاراتی دیگر در همایشی که در نیویورک برای اعلام همبستگی با اسرائیل ترتیب داده شده بود هم گفت اسرائیل باید از یک چیز مطمئن باشد و آن حمایت آمریکا است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی