بازدید 10231

موافقت آمریکا با تجارت محدود شرکت‌های اروپایی با ایران

موافقت آمریکا با معاملات اقلام انسان دوستانه از سوی شرکت‌های اروپایی با ایران، سفر یک مقام ارشد آمریکایی به کره جنوبی برای بحث درباره تحریم‌های ایران، رقابت ایران و آمریکا در حوزه صادرات نفت در بازارهای جهانی و صف کشیدن کامیون‌های ترکیه‌ای برای عبور از مرز ایران جهت ترانزیت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۲۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 29 July 2014
موافقت آمریکا با تجارت محدود شرکت‌های اروپایی با ایرانموافقت آمریکا با معاملات اقلام انسان دوستانه از سوی شرکت‌های اروپایی با ایران، سفر یک مقام ارشد آمریکایی به کره جنوبی برای بحث درباره تحریم‌های ایران، رقابت ایران و آمریکا در حوزه صادرات نفت در بازارهای جهانی و صف کشیدن کامیون‌های ترکیه‌ای برای عبور از مرز ایران جهت ترانزیت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

موافقت آمریکا با تجارت محدود شرکت‌های اروپایی با ایران

به گزارش «تابناک»، در مطلبی مربوط به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، روزنامه «وال استریت ژورنال» از تغییر رویکرد آمریکا در قبال فرستادن محموله‌های اقلام انسان دوستانه برای ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، هرچند در آغاز دوره توافق مقدماتی هسته‌ای ژنو، دولت آمریکا از شرکت‌های اروپایی متمایل به تعامل با ایران می‌خواست در این زمینه خویشتنداری کرده و کارهای خود را به آهستگی پیگیری کنند، اکنون از برخی از این شرکت‌ها خواسته فعالیت‌های خود را در این زمینه سرعت بخشند؛ بنابراین، در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی با شماری از شرکت‌های اروپایی ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها خواسته‌اند فروش اقلام دارویی به ایران را سرعت ببخشند.

موافقت آمریکا با تجارت محدود شرکت‌های اروپایی با ایران

در همین حال، روزنامه «کره هرالد» خبر داده که یک مقام ارشد آمریکایی برای بحث درباره تحریم‌های ایران و همچنین روسیه، به کره جنوبی سفر کرده است.

به نوشته این روزنامه، پیتر هارل، از مقامات ارشد بخش اقتصادی وزارت امور خارجه آمریکا به سئول سفر کرده تا ضمن گفت‌و‌گو با مقامات کره‌ای درباره تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، درباره اقدامات لازم در دوره تمدید مذاکرات هسته‌ای نیز با آن‌ها به بحث و تبادل نظر بپردازد. در موضوع ایران، جایگاه کره جنوبی به عنوان یکی از خریداران مهم نفت ایران ـ که البته به واسطه تحریم‌ها خرید خود را بسیار کاهش داده ـ عاملی است که سبب شده آمریکا در این موضوع با مقامات این کشور وارد گفت‌و‌گو شود.

موافقت آمریکا با تجارت محدود شرکت‌های اروپایی با ایران

اما در روزهای اخیر، مطبوعات گوناگون جهانی، مطالبی را درباره تلاش آمریکا برای صادرات نفت خام خود و لزوم رقابت این کشور با ایران در بازار نفت منتشر کرده‌اند. «بیزنس تایمز» از جمله مطبوعاتی است که امروز به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، آمریکا در نخستین تلاش خود طی چهل سال اخیر برای فروش نفت در بازارهای جهانی، با رقیبی جدی به نام ایران روبه روست.

به نوشته این روزنامه، یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف آمریکا در این زمینه، کشور چین است؛ اما از آنجا که ایران نفت با کیفیت‌تر و ارزان قیمت تری را به این کشور می‌فروشد، فضای مانور اندکی برای آمریکا در قبال چین می‌ماند. 

موافقت آمریکا با تجارت محدود شرکت‌های اروپایی با ایران

در پایان در یک مطلب اقتصادی دیگر، خبرگزاری «ترند» از استفاده کامیون‌های ترانزیتی ترکیه از مسیر ایران به دلیل ناامن شدن عراق خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، در پی ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی از سوی تروریست‌های تکفیری در عراق، صفی از کامیون‌های ترکیه‌ای به طول ۱۲ کیلومتر در مرز ایران تشکیل شده که همگی خواستار استفاده از مسیر ایران برای ترانزیت کالاهای خود هستند. این خبرگزاری می‌نویسد، وضعیت ناآرام امنیتی در عراق، سبب شده کامیون داران ترکیه‌ای به مرز بازرگان توجه نشان داده و تلاش کنند از این طریق نسبت به انتقال کالا به خارج از کشور اقدام کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل