بازدید 1695

عالم اهل تسنن: مساجد در عراق نباید تخریب شوند

کد خبر: ۴۲۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲ 28 July 2014
یکی از علمای اهل تسنن عراق ضمن محکوم کردن اقدامات تروریست‌های تکفیری بعثی در تخریب اماکن مذهبی و مساجد آن را نشانه جهل و برداشت غلط دانست.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه المدی پرس، عبدالملک السعدی یکی از علمای  اهل تسنن عراق با صدور بیانیه‌ای درباره انفجار مرقد یونس پیامبر(ع) و دیگر قبور از سوی گروهک داعش  ضمن محکوم کردن این اقدامات اعلام کرد: علت این اقدامات برداشت غلط و اصرار بر فهم غلط است.زیرا هیچ روایت و سندی درباره باطل بودن نماز و حرام بودن آن در مسجدی که قبر در آن قرار دارد وجود ندارد.برخی علمای دین از جمله ابن تیمیه و دیگران در مسجد نبوی با وجود قبور در آن نماز خوانده اند.

وی افزود: این نشانه جهل است و نباید مساجد خراب شود.اسلام احترام زیادی به اهل کتاب می گذارد و نباید مورد تعدی واقع شوند.دین، جان و مال، سرزمین و آبروی آنها نباید مورد تعدی واقع شود به ویژه که مسیحیان مودت خاصی به مسلمانان دارند.من از کسانی که مسیحیان را از موصل، بغداد و دیگر مناطق اخراج کرده اند می خواهم که آنها را به خانه و کاشانه خود برگردانند و اموال به غارت برده از آنها را پس بدهند.

یادآور می شود که تاکنون تروریست های تکفیری بعثی با اشغال مناطقی از عراق سبب آوارگی شمار زیادی شده اند که در این میان اقلیت های دینی مانند ایزیدی ها، الشبک، ترکمن و مسیحیان بیشتر قربانی شده‌اند. تروریست ها همچنین اماکن مذهبی را در مناطق مختلف مورد حمله قرار می دهند و آنها را منفجر می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار