بازدید 23826
سی‌امین افطار‌‌ با «تابناک»؛

فیلم: سرنوشت تلخ خودپسندی و خودخواهی

در آخرین غروب مبارک رمضان، اشاره‌ای به یکی از گروه‌هایی از مردم می‌کنیم که مصائب‌شان از دشوارترین مشاغل نیز بیشتر است و با این حال بسیاری از ایشان با زبان روزه این ماه عزیز را گذرانده‌اند. جانبازان سرافزار کشورمان به ویژه جانبازان شیمیایی که همچون شمعی آب می‌شوند و راه حق را برای حق‌طلبان روشن می‌کنند و به واسطه فداکاری‌های این قهرمان، همواره روی ماهشان را می‌بوسیم.
کد خبر: ۴۲۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸ 28 July 2014
برای سی‌امین ‌‌افطار‌‌ در رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری کنارتان دوزانو می‌نشینیم و در شب عید سعید فطر، روزه‌مان را با همان نوایی که آغاز کردیم، به پایان می‌رسانیم و خشنودیم که در درگاه پروردگار، این ماه عزیز را به بندگی گذراندیم و همنوا با موذن در سی غروب همراهتان بودیم.

خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) فرمود: «فَإِذَا كَانَتْ لَیلَةُ الْفِطْرِ وَ هِی تُسَمَّى لَیلَةَ الْجَوَائِزِ أَعْطَى اللَّهُ الْعَامِلینَ أَجْرَهُمْ بِغَیرِ حِسَابٍ. فَإِذَا كَانَتْ غَدَاةُ یوْمِ الْفِطْرِ بَعَثَ اللَّهُ الْمَلَائِكَةَ فِی كُلِّ الْبِلَادِ فَیهْبِطُونَ إِلَى الْأَرْضِ وَ یقِفُونَ عَلَى أَفْوَاهِ السِّكَكِ فَیقُولُونَ یا أُمَّةَ مُحَمَّدٍ اخْرُجُوا إِلَى رَبٍّ كَرِیمٍ یعْطِی الْجَزِیلَ وَ یغْفِرُ الْعَظِیمَ؛ و چون شب عید فطر-كه شب جوائز نام دارد- فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ كنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد و چون صبح روز عید فرا رسد خداوند فرشتگان را به همه شهرها بفرستد. پس در زمین فرود آیند و سر كوچه‏ ها و گذرها بایستند و [با صدایى كه آن را همه‏ آفریده‏ هاى خدا جز جن و آدمیان می ‏شنوند] گویند: اى امّت محمّد! به سوى پروردگار كریم [براى نماز عید] بیرون شوید كه او پاداش فراوان دهد و گناهان بزرگ را بیامرزد».  

همچون غروب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی ‌و در ادامه، نوای ربنا را می‌شنوید. در 29 غروبی که از این ماه عزیز گذشت، اشاره‌ای کوتاه به مشاغلی داشتیم که پیگیری‌شان با سختی هایی همراه است و در این ماه نیز ‌همچون دیگر ماه‌ها به فعالیت‌هایشان ادامه می‌‌دهند.

در آخرین غروب مبارک رمضان اما اشاره‌ای به یکی از گروه‌هایی از مردم می‌کنیم که مصائب‌شان از دشوارترین مشاغل نیز بیشتر است و با این حال، بسیاری از ایشان با زبان روزه این ماه عزیز را گذرانده‌اند. جانبازان سرافزار کشورمان به ویژه جانبازان شیمیایی که همچون شمعی آب می‌شوند و راه حق را برای حق‌طلبان روشن می‌کنند و به واسطه فداکاری‌های این قهرمان، همواره روی ماهشان را می‌بوسیم.

فیلم: سرنوشت تلخ خودپسندی و خودخواهی

همچنین جا دارد یادی کنیم از مادر و همسران و فرزندان شهید و همچنین خانواده جانبازان به ویژه همسرانشان که مسیر سختی پیموده‌اند و مسیر دشواری نیز در پیش دارند؛ اسطوره‌های مقاومت و ایثار که جایگاهشان در وصف نمی‌گنجد. جایگاه ایشان نیز روی چشم مردم قدرشناس ایران است و در این دقایق از ایشان التماس دعا داریم.

پس از این تصاویر از جانبازان شیمیایی، نوای روح‌بخش اذان را با صدای مرحوم موذن‌زاده خواهیم شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز سی‌ام ماه مبارک ‌را زمزمه خواهیم کرد و با دعایمان در آخرین روز این ماه رحمت و مغفرت راز و نیاز می‌کنیم.

در دعای روز سی‌ام می‌خوانیم: «اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّكْرِ والقَبولِ على ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْكَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین.» خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانى و قبول بر طبق خوشنودى تو و پسند رسول تو باشد و استوار باشد فرعش بر اصل به حق آقاى ما محمد و خاندان پاكش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است.

سپس نکات اخلاقی را از بیان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری برای روزهای مبارک رمضان که اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته در سی‌امین روز ماه مبارک رمضان درباره آثار منفی خودپسندی و خودخواهی و عوارضی که دارد، سخن می‌گوید و از سرنوشت تلخ اشخاصی نشانه می‌آورد که با این رفتارهای ناصواب گره خورده بودند.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه‌ در بخش نوای دل، موسیقی شنیدنی به مناسب فرارسیدن عید سعید فطر را خواهید شنید و در پایان نیز با هم دعا خواهیم کرد. در آخرین افطار، ما را فراموش نکنید. همچنین دعا کنیم تا توفیق سیر کردن گرسنه‌ای و پوشاندن بی‌لباسی در همه سال نصیب‌مان شود و نیکی ها به سی روز رمضان محدود نشود.

دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل