بازدید 3317

افشاگري رضاييان عليه عاملان کارت‌هاي معافيت

کد خبر: ۴۲۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ 28 July 2014
ماجراي کارت‌هاي معافيت برخي از بازيکنان شاغل در ليگ برتر، اين روزها به سوژه اصلي فوتبال ايران تبديل شده است.

يکي از باشگاه‌هايي که در مظان اتهام قرار دارد، فولاد خوزستان است. از همين رو رضاييان، مديرعامل سابق فولاد زواياي ديگري از اين پرونده را روشن کرد.

دليل اينکه کارت‌هاي جعلي معافيت بيشتر در اهواز رايج شده، چيست؟

من فکر مي‌کنم اين بحث به اهواز برنمي‌گردد، بلکه به يک فرد که نفوذ و توانايي داشته مربوط مي‌شود. شما وقتي در يک جايي، به يک نفر يک سري امکانات بدهيد و اين امکانات فريبنده باشد، اين مسايل پيش مي‌آيد. بازيکنان فولاد پول داشتند و از تسهيلات غيرقانوني که اين فرد به آنها ارايه داده، استفاده کردند.

به نظر شما بايد بازيکنان فولاد هم مجرم شناخت؟

نمي‌شود گفت بازيکنان از غيرقانوني بودن اين کارت‌ها اطلاع نداشته‌اند. قطعا آنها هم در جرم اين فرد با او همدست بوده‌اند. به طور کلي بحث کارت‌هاي معافيت بازيکنان را نمي‌شود باز کرد چرا که مسايلي است که نظام وظيفه از کم و کيف آن مطلع است. تمام ماجرا هم به طرف فوتبالي قضيه برنمي‌گردد.

در دوره‌اي که شما مديرعامل فولاد بوديد، براي بازيکنان‌تان کارت معافيت جعلي گرفته بوديد يا نه؟

در دوره ما هفتصد هزار تومان مي‌داديم و کارت معافيت را مي‌خريديم. چون مجلس مجوزهاي لازم را داده بود. زمان ما با اين مبلغ به طور قانوني کارت معافيت صادر مي‌شد و ديگر نيازي به 20، 25 ميليون تومان هزينه براي گرفتن کارت معافيت نبود. البته بايد به اين موضوع هم اشاره کنم که اين کارت‌ها جعلي نيست!

با بازيکنان سربازتان چکار مي‌کرديد؟

راستش آن زمان بازيکنان ما با اينکه شامل قانون معافيت نمي‌شدند و مجلس مجوزش را پس گرفته بود، ما همه بازيکنانمان را مانند مبعلي، ميثم سليماني و مکي شريفي را به تيم‌هاي نظامي فرستاديم.

به نظر شما آيا باشگاه فولاد با آگاهي اين کارت‌ها را براي بازيکنانش گرفته يا خير؟

راستش من هم شنيده‌ام پسر خود دهکردي هم در ميان اين افراد بوده و قاعدتا نمي‌شود گفت که ايشان از اين مساله مطلع نبوده‌اند. اصولا دهکردي آدم محافظه‌کاري است و خيلي وارد اين‌جور مسايل نمي‌شود. بايد با خودش مصاحبه کرد و پاي صحبت‌هايش نشست و ديد که چه مي‌گويد. من اگر حرفي هم بزنم، مي‌گويند از روي خصومت اين حرف‌ها را زده. بهتر است خود آقاي دهکردي از اعتبار خودش و فولاد دفاع کند.

اينکه مي‌گويند ماجراي کارت‌هاي معافي بازيکنان فولاد از يکي دو نفر هم فراتر است، صحت دارد؟

راستش من در باشگاه فولاد نيستم که اين موضوع را به طور دقيق بخواهم توضيح دهم. اما من هم شنيده‌ام که چهار، پنج بازيکن ديگر فولاد هم چنين مشکلي دارند. بايد ديد چه کسي در تيم فولاد نوين اين مسايل را به وجود آورده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر