بازدید 5859

کاهش 50 هزار هکتاری سطح زیر کشت برنج

کد خبر: ۴۲۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹ 28 July 2014
نماینده مردم رشت مجلس با بیان اینکه سطح زیر کشت برنج به دلیل اقتصادی نبودن کشت برنج طی 5 سال گذشته 50 هزار هکتار کاهش یافته است،‌ گفت: اگر خرید تضمینی برنج به درستی اجرا شود سطح زیر کشت از هزار هکتار هم بیشتر خواهد شد.

غلامرضا جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از سیاست تهاتر انرژی با برنج ، گفت: در حال حاضر بابت صادرات برق به پاکستان برنج وارد می کنیم و این سیاست تهاتری را با سایر کشورهای همسایه هم داریم که این سیاست درستی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: نه نیاز به این همه واردات برنج داریم نه می توانیم با این واردات مطالبات خود را وصول کنیم و این اشتباهی است که انجام می شود.

وی با بیان اینکه تهاتر برق با برنج  به  تولید ضربه می زند، ‌گفت: انتظار داریم دولت یازدهم از محل هدفمندی به تولید و کشاورزی به ویژه کشت برنج که فصل برداشت آن است کمک کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه برداشت محصول درگیلان شروع شده است،‌ گفت: کشور به 100 هزارتن برنج نیاز دارد نه یک و نیم میلیون تن از این رو از دولت می خواهیم جلوی واردات برنج را بگیرد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه این سیاست  تجاری دولت می تواند برنج را کاملا فلج کند،‌ افزود:‌ سطح زیر کشت برنج 220 هزار هکتار بود که ظرف 5 سال به 170 هزار هکتار رسیده است و روز به روز هم در حال کاهش است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سطح زیر کشت برنج به دلیل اقتصادی نبودن کشت برنج طی 5 سال گذشته 50 هزار هکتار کاهش یافته است، ‌افزود:‌ اگر خرید تضمینی برنج به درستی اجرا شود سطح زیر کشت از هزار هکتار هم بیشتر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل