بازدید 96211

اشتباه عربستان در اعلام عید فطر!

دادگاه عالی عربستان سعودی بر اساس شهادت چند مرد عادل مبنی بر رویت هلال ماه شوال پس از غروب آفتاب در برخی مناطق کشور عربستان، دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۸ جولای ۲۰۱۴) را عید فطر اعلام کرد اما این هلال در هیچ منطقه‌ای از کشور عربستان قابل رویت نبود!
کد خبر: ۴۲۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸ 28 July 2014
دادگاه عالی عربستان سعودی بر اساس شهادت چند مرد عادل مبنی بر رویت هلال ماه شوال پس از غروب آفتاب در برخی مناطق کشور عربستان، دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۸ جولای ۲۰۱۴) را عید فطر اعلام کرد اما این هلال در هیچ منطقه‌ای از کشور عربستان قابل رویت نبود!

«خبرآنلاین» با انتشار این خبر نوشت: در بیانیه دادگاه عالی عربستان سعودی به وضوح اشاره شده که «بر اساس شهادت تعدادی از شاهدان عادل در برخی مناطق کشور، رویت هلال ماه شوال سال ۱۴۳۵ هجری پس از غروب آفتاب روز یکشنبه برای دادگاه عالی اثبات شده است ... و دادگاه عالی حکم می‌کند که فردا دوشنبه ۱ شوال ۱۴۳۵ هجری - بر حسب تقویم ام‌القری - مقارن با ۲۸ جولای ۲۰۱۴ میلادی روز عید مبارک فطر امسال یعنی ۱۴۳۵ هجری است».

با توجه به رویت‌ناپذیر بودن هلال و ادعای چند شاهد مبنی بر رویت این هلال، خوش‌بینانه‌ترین توضیح این است که این افراد یا دچار توهم رویت هلال شده‌اند (که برای ۱۵ درصد از رصدگران هلال اتفاق می‌افتد) و یا چیزهای دیگری را (مثلا ابر یا رد هواپیما یا ...) را با هلال ماه اشتباه گرفته‌اند.

شایان ذکر است در کشور عربستان، ماه مبارک رمضان یک روز دیرتر از تقویم ام‌القری آغاز شد و همانند ایران، روز یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ هجری شمسی مقارن با ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی، اول رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷۴
انتشار یافته: ۳۰
تقریبا 22 کشور اسلامی امروز (دوشنبه)را عید فطر اعلام کردند از جمله ترکیه و سوریه. اگر اشتباه بوده چرا فقط به عربستان گیر داده اید؟ خیلی از این کشورها هم اشتباه کرده اند. از طرفی مالزی هم دوشنبه عید اعلام کرده. حالا ما اشتباه کرده ایم یا سایرین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
خوب معلومه! سایرین!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
لابد ما ؟
اینم منطق جدید شماست؟
مالزی اختلاف ساعت زیادی با عربستان داره بعد درسته ولی ما که از روی علم نحوم بررسی میکنیم اشتباه میکنیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
بهتره در این باره با تحقیق حرف بزنیم.
ملاک ها متفاوت است.
جمهوری اسلامی و شیعیان اعتقاد دارند که می بایست ماه را رویت کنند و عید اعلام کنند( روایت از پیامبر اکرم ص که با دیدن ماه روزه بگیرید و با دیدن ماه عید فطر اعلام کنید)
ولی اهل تسنن با تولد ماه جدید عید اعلام می کنند و الزامی به دیدن ماه جدید ندارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
اصلا شما خودت روزه ميگيري كه اينهمه ادعا داري
مسعود نصرت زهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
ناشناس عزیز این حدیث نبی پاک که با دیدن ماه روزه بگیرید و با دیدن ماه عید کنید یا اگر ماه رویت نشد 30 روز را حساب کنید حدیث صحیحی است که اهل سنت قبول دارد شما از کدام فقه سخن می گویی؟ اگر چند انسان عادل و راستگو با صفات امده در شرع شهادت بدهند حتما لازم نیست که حاکم شرع با چشم خود ماه را ببیند شهادت در دین اسلام یعنی همین علی هذا در هر کشوری این امور در دست حاکم اسلامی می باشد و قبول یا رد آن ملاک است
و من الله توفیق
اکثر کشورهای اسلامی هم در تعیین عید به عربستان نگاه می کنند و اصلا خودشون رویت هلال رو ملاک قرار نمی دهند، حتی مسلمانان در کشورهای اروپایی. چون مثلا عربستان (حامی داعش و تروریست های سوریه) رو ام القرای جهان اسلام می دانند!
امسال ایران عید فطر را یک روز زودتر شروع کرد هیچ ایرادی هم ندارد چون همیشه مردم یک روز پیشواز می روند و عید فطر هم در ایران به صورت کاملا درست فردا سه شنبه می باشد.
خدا را هزار بار شکر که عید عربستان همزمان با کشور ما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
آخه چه ربطی داره. عید هم شد مال من مال اون
عربستان اشتباه کرد، آیا کشورهای زیر هم اشتباه کردند؛ تنها ایران و شیعیان لبنان و عراق معصومند؟!

کردستان
عربستان
تاجیکستان
ازبکستان
قزاقستان
قطر
کویت
امارات
بحرین
عمان
سوریه
ترکیه
فلسطین
لیبی
سودان
الجزائر
مغرب
تونس
مصر
یمن
اردن
اندونزی
مالزی
لبنان (اهل سنت)
عراق (اهل سنت)
ایتالیا، فرانسه و ...
این کار چیزی جز ضدیت با شیعه ها نیست
این که دلیل نشد اشتباه باشه!!!
چرا در مورد اشتباه احتالی خودمان صحبت نمیشه .اطراف کشور ما همه عید اعلام شده اونوقت همه اشتباه می کنند جز ما؟
چرا مطلبی درباره مناطق مرزی شمالغرب نمینویسد متاسفانه این ناحیه دوشنبه را عید فطر اعلام کردند و تعطیل است
اصلا عربستان هيچ ربطي به احكام شرعي ما نداره . اونا كدوم حكمشون طبق اصوله كه اين دوميش باشه .
hdk چرا شرق وغرب کشور ما عید راهمزمان اعلام مینمایند ولی همیشه ما جداگانه ومعمولا یکروز بعد عید الام میکنیم مگه جهت جغرافیایی چقدر تاثیر دارد که شرق وغرب ما یکروز باهم میشوند ولی ما یکروز برای اعلام عید همیشه تاخیر داریم.اگر کسی میداند لطفا توضیح دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
پاسختون را خود تابناک داده. اینجا را ببینید:
http://www.tabnak.ir/fa/news/420321/%DB%B1%DB%B0-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D8%A4%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%84%D8%A7%D9%84
شهادت چند مرد عادل کفایت می کند حتی اگر شما خوشتان نیاید
اعلام عید فطر ربطی به مسایل سیاسی ندارد و مساله به دانش و تکنولوژی و نحوه محاسبات نجومی بر می گردد/. عید بر همه مسلمانان مبارک باشد
آن کشورهایی که عیداعلام کرده اندازعربستان تبعیت کرده اندهرچه عربستان بگویدهمان است
در مقاله دیگری کفتن که از 1999 به بعد روش عربستان از طریق روش نجومی میباشد .
با سلام و آرزوي قبولي كارهاي خوبتان در ماه رمضان،خدا رو شكر كه چند ساليه عيد فطر ما طبق تقويم و قابل پيش بيني شده،دوستان در نظر داشته باشيد آدميزاد تونسته وقوع رويدادهاي نجومي رو حتي براي چند صد سال آينده پيش بيني كنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
حرف شما منطقیه ولی اعلام وپایان رمضان درتقویم ما بر اساس علم نجوم نیست . بر اساس علم نجوم مقارنه روز یکشنبه ساعت 3 بعد از ظهر اتفاق افتاده پس روز دوشنبه عیده.
اینو میگن تبعیت کورکورانه رو چه حساب مثلا اندونزی یا فرانسه عید فطر هماهنگ دارند؟! فردی که در مالزی روزه گرفته ویادر فرانسه، پس باید اوقات شرعی اش را هم با سعودی ها هماهنگ باشد؟!
باسلام اين اقاياني كه عرستان الگوي انهاست ونظر ميدهند پيروان همان داعش هستند وگرنه با وجود اين همه مراكز ديني وعلمي در كشور چه احتياجي به كشورها همسايه داريم مگر اول ماه را از انها پرسيديم
با سلام
خیلی ساده هست با استفاده از اصول علمی در روز اول ماه که سه شنبه عید هست . کافیست از یک جی پی اس غروب ماه و خورشید را مقایسه کرد .در ایران درست اعلام کردند . و در ضمن کشورهای که در غرب ایران قرار دارند دوشنبه عید بوده و درست می باشد.
از نظر علم نجوم امکان نداشت هلال دیده شه مگر توفهم زده باشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باسلام به نظرم چون نمی خواهند وحدت رویه باشه
مسلمونای عزیز با گرفتن عید به صورت همه گانی در تمام کشورهایی که مسلمون هستش.وحدت و هم دلیشون رو ثابت میکنند.
از جمله مشخص شدن هلال ماه مربوط به علم نجوم هستش.و تنها یک کشور دیدن اون هم با دلیل روشن و دقیق کفایت میکنه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی