بازدید 1788

تاج: تيم‌هاي بازيکنان متخلف مقصر نيستند

کد خبر: ۴۲۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ 28 July 2014
رئيس سازمان ليگ گفت: تيم‌هايي که از بازيکنان متخلف در ليگ برتر استفاده کردند، مقصر نيستند و بازيکنان بايد به نوعي جريمه شوند.

مهدي تاج پس از پايان جلسه هيأت رئيسه سازمان ليگ گفت:‌ امروز هيأت رئيسه دستورات متفاوتي داشت. يکي از اصلي‌ترين آنها در باره رعايت مقررات و شرايط بود که خوشبختانه مشخص شد 80 درصد باشگاه‌ها در خصوص انتشار مبالغ قرارداد بازيکنان و کادر فني خود به درستي عمل کرده اما 20 درصد ديگر مورد سؤال هيأت رئيسه سازمان ليگ بود که قرار شد با اين 20 درصد برخورد قانوني شود.

به نقل از فارس، وي ادامه داد:‌ بر همين اساس قرار شد يک مرجع متشکل از واحد صيانت و سلامت سازمان ليگ به همراه ساير نهادهاي نظارتي موضوع را پيگيري کنند تا در صورتي که احساس شود خلافي صورت گرفته، اين موضوع پيگيري و برخورد قانوني شود.

تاج گفت: متخلف از ديد هيأت رئيسه به چند دسته تعريف شد که اولين دسته سربازاني هستند که عليرغم داشتن کارت نظام وظيفه، کارت‌هايشان مشکل داشته و در معافي آنها شک و شبهه وجود دارد. دسته دوم متخلفان باشگاه‌هايي هستند که مبالغ اعلام شده قراردادهاي بازيکنان يا کادر فني‌شان به سازمان ليگ با مبالغ اعمالي فرق دارد. يعني چيزي که گفته‌اند با آن چيزي که صحت دارد فرق داشته باشد.

رئيس سازمان ليگ تاکيد کرد: ابتدا قرار شد در هيأت رئيسه نوع تخلف را تعيين کرده و سپس مجازات آن بر حسب نوع تخلف اعمال شود. در همين راستا يک نوع تخلف ديگر نيز وجود دارد که آن هم اين است که باشگاه‌ها از سقف بودجه خود فراتر رفته و بيشتر از 15 يا 18 ميليارد هزينه کرده باشند. يک مدل ديگر اين است که شايد يک باشگاه از سقف بودجه بالا نزده باشد اما رقم اعلامي با رقم اعمالي تفاوت داشته باشد.

تاج گفت: در هيأت رئيسه امروز مقرر شد تا 20 درصد هزينه باشگاه‌ها از 15 يا 18 ميليارد به هزينه‌هاي اداري، اجرايي، برگزاري و اردوي تيم‌ها تعلق پيدا کرده و در واقع امروز براي همه موارد تعريف لازم به عمل آمد.

وي افزود: تيم‌ها تا شب گذشته وقت داشتند تا ليست اسامي بازيکنان خود به همراه مبلغ قراردادهايشان را منتشر کنند و خوشحاليم امروز مجبور نشديم تا ليست تيمي را روي سايت سازمان ليگ قرار دهيم. البته در مورد بازيکناني که مقابل نام آنها عددي ثبت نشده است بايد اعلام کنند که ما دستور داديم تا قراردادشان ثبت نشود چون يا سرباز بودند يا با وجود داشتن معافي مشکلات نظام وظيفه داشتند.

تاج گفت: آنها حتي با کارت پايان خدمت خود بارها به سفر خارجي رفته بودند اما جالب اينکه ما از مدت‌ها پيش از اين دسته از بازيکنان خواسته بوديم خود را به نظام وظيفه معرفي کنند که اين موضوع را جدي نگرفته بودند. در مورد نويدکيا هم بايد بگويم که شايد او مشکل ديگري داشته باشد که رقم قراردادش اعلام نشده است.

رئيس سازمان ليگ تصريح کرد: ‌اگر مشکل سربازان حل نشود هيأت رئيسه به باشگاه‌ها مجوز داد تا بتوانند به اندازه قرارداد آنها بازيکن جذب کنند چرا که در اين صورت اگر تخلفي هم باشد، تخلف باشگاه‌ها تلقي نمي‌شود و منطقي اين قضيه اين است که باشگاه‌ها ضرر نکنند چون مجوز استفاده از آنها را داشتند.

تاج افزود: هيأت رئيسه مصوب کرد باشگاه‌هايي که بازيکنان‌شان کارت پايان خدمت داشته باشند و بارها استعلام گرفته و استعلام‌شان تائيد شده و حتي بر حسب آن گذرنامه گرفته‌اند، در اين خصوص باشگاه‌ها مقصر نباشند و بازيکنان بايد تکليف‌شان مشخص شود.

وي افزود: حدود 80 درصد قرارداد باشگاه‌ها به 15 ميليارد تومان نمي‌رسد و بايد ديد چه تخلفي وجود دارد.

رئيس سازمان ليگ در مورد اينکه آيا سقف 15 ميليارد تومان بودجه براي هزينه‌هاي باشگاه‌ها هم هست، عنوان کرد:‌ اين 15 ميليارد فقط براي دستمزد کادر فني و بازيکنان است که خوشبختانه رقم 80 درصد باشگاه‌ها به اين سقف نمي‌رسد و تنها 3-4 تيم هستند که هزينه بيشتري انجام دادند.

تاج در مورد نحوه برخورد با تخلف‌کنندگان اظهار داشت: براي اين مسئله هم مصوباتي در نظر گرفتيم. واحد نظارت‌کننده مشخص است و نوع تخلف و مقدار جريمه هم معلوم شده است. ابتدا با ابلاغ کتبي به باشگاه‌هاي خطا کننده فرصت اصلاح به آنها مي‌دهيم و بايد ايرادات را برطرف کنيم. دوم اينکه در صورت عدم اصلاح اين تخلفات آنها را به نهادهاي نظارتي معرفي مي‌کنيم. در مرحله سوم کسب عوايد درآمدي باشگاه‌ها به اندازه يک‌چهارم هزينه بيشتر آنها از سقف قرارداد است يعني اگر باشگاهي 4 ميليارد تومان بيشتر از سقف بودجه هزينه کرده باشد يک چهارم آن که معادل يک ميليارد مي‌شود از محل درآمدهاي آنها صرف توسعه فوتبال خواهد شد. در مرحله چهارم هم محروميت از انجام نقل و انتقالات در نيم‌فصل و طول فصل براي باشگاه‌‌ است. باشگا‌ه‌ها در طول فصل مي‌توانند 6 نقل و انتقال انجام دهند که آنها را از اين مسئله محروم مي‌کنيم.

تاج با انتقاد از انتقاداتي که در اين رابطه از سازمان ليگ شد، خاطرنشان کرد: اين مورد باشد براي رسانه‌هايي که خيلي زود انتقاد کردند، تا تخلفي صورت نگرفته نمي‌توانيم کسي را توبيخ کنيم. ديروز آخرين فرصت اعلام ليست قراردادها بود. برخي رسانه‌ها که تعداد آنها کم هم نبود انتقادات زيادي انجام دادند که البته در اين بين رسانه‌هاي نوشتاري کمتر بودند. شايد اگر جلوي هزينه بي‌رويه را نمي‌گرفتيم امسال بازيکني با قرارداد 10 ميليارد توماني هم پيدا مي‌شد.

(تاج قصد داشت ليست هزينه تمام باشگاه‌ها و جمع آنها را نشان دهد که برگه خود را به همراه نداشت. او به دنبال اين برگه مي‌گشت و از دوربين‌ها خواست اين مسئله را ضبط نکنند. چراکه فردا متهم به بلد نبودن کار مي‌شوند و اگر اعتراضي هم کنند آنها را محکوم به برخي مسائل مي‌کنند).

وي در مورد مسئله جعلي بودن برخي کارت‌هاي پايان خدمت افزود: هنوز به طور کامل اين مسئله مشخص نشده است اما تعداد تخلفات بالاست و نمي‌توانم بگويم 2 تا 3 نفر اين مشکل را دارند. ما اين مسائل را به باشگاه‌ها اعلام کرديم به همين خاطر باشگاه‌ها مي‌توانند به جاي اين نفرات بازيکن بگيرند.

تاج اظهار داشت: خوشبختانه فيفا هم اعلام کرده سقف قرارداد دارد. ما نمي‌گوييم از فيفا جلوتر هستيم ولي خيلي‌ها اعتقاد داشتند اين قانون من درآوردي است. شما مي‌دانيد اگر جلوي اين مسئله را نمي‌گرفتيم مقدار قراردادها بالا مي‌رفت. بازيکنان ملي‌پوش پس از بازگشت از جام جهاني به دريافت قرارداد به مبلغ پايين رضايت نمي‌دادند. البته براي جلوگيري از اين مسئله رسانه‌ها هم به ما کمک کردند ولي از فعاليت آنها راضي نيستيم. برخي سايت‌ها و رسانه‌ها کنک کردند اما برخي نمي‌فهميدند چه مي‌کنند و مرتب در حال انتقاد بودند معلوم نبود آنها به نفع چه کسي سينه مي‌زدند آيا افزايش هزينه‌ها به نفع کسي است؟ شما ديديد بدهي برخي باشگاه‌ها حدود 150 ميليارد تومان است. جالب اينجاست که آنها نسبت به اين مسئله هم انتقاد مي‌کنند و نسبت به جلوگيري از اين موضوع هم انتقاد دارند.

رئيس سازمان ليگ در ادامه در مورد حق پخش تلويزيوني تصريح کرد: از شما مي‌خواهم مصوبات را به طور دقيق مطرح کنيد، براي اينکه روي اين مسائل به صورت شبانه‌روزي کار و زحمات زيادي کشيده شده است، در مورد حق پخش به عزت‌الله ضرغامي نامه زديم و اعلام کرديم تا 24 ساعت قبل از شروع ليگ برتر قرارداد حق پخش را ببندند. يک‌بار اعلام کردند امسال بايد پيکان، راه‌آهن و نفت در ورزشگاه خودشان با استقلال و پرسپوليس بازي کنند. عده‌اي در خبر خود نوشتند گاف بزرگ تاج چرا که پيکان در ليگ برتر حضور ندارد. من گفتم ببينيد ما با چه کساني به 13 بدر مي‌رويم که چنين مسائلي را مطرح مي‌کنند.

تاج تاکيد کرد: به صدا و سيما و تقدس‌نژاد نامه نوشتيم که هنوز نتيجه‌اي نگرفتيم. دوباره نامه ديگري تهيه کرديم و خواستار اين شديم تا 24 ساعت قبل از شروع ليگ برتر قرارداد جديدي براي حق پخش تلويزيوني بسته شود. قرارداد قبلي که به مدت سه سال بوده است به پايان رسيده است. حتما بايد اين مسئله مشخص شود و منتظر عدد پيشنهادي صدا و سيما هستيم. ما مسئله کاهش هزينه‌ها را دنبال کرديم اما به دنبال احقاق حقوق حقه فوتبال هستيم.

وي گفت: اميدواريم با درايتي که به خرج داده مي‌شود اين مشکل با سرعت حل شود هر چند در صورتي که فردا عيد هم باشد منتظر پاسخ مسئولان سازمان صدا و سيما هستيم تا در هر ساعتي که بگويند مشکل را حل کنيم. مبلغ 60 ميليون دلار پيشنهاد فردي بود که ليگ قهرمانان آسيا را پوشش مي‌دهد اما در هر صورت بايد منتظر مسئولان صدا وسيما باشيم.

رئيس سازمان ليگ با اعلام مبلغ قرارداد باشگاه‌ها به تفکيک، تاکيد کرد: اين موضوع نشان داد که طرح سازمان ليگ بسيار کارساز بود و حتي اگر اعدادي که در رسانه‌ها هم بيان مي‌شود واعلام آن با اعمالش متفاوت باشد، باز هم اين مبلغ به 200 ميليارد تومان نخواهد رسيد البته تخلف تخلف است و نوع مجازات آنها مشخص است و هيچ چيزي در لايه ابهام وجود ندارد و اي کاش برخي دوستان به خصوص در راديو يک هفته فرصت مي‌دادند تا سازمان ليگ اقداماتش را انجام دهد و بعد انتقاد مي‌کردند.

وي در خصوص اينکه آيا استقلال و پرسپوليس در اين مورد تخلفي کردند، گفت: قرار شد عدد و رقم اعلام نشود شايد ارقام بالا نزده باشد اما بحث‌هايي ديگر هم وجود دارد ضمن اينکه بحث استفاده جداگانه از اسپانسر نيز مطرح نبوده و وقتي مي‌گوييم سقف بودجه ديگر تأمين از خارج يا داخل باشگاه معني ندارد.

وي ياداور شد: بسياري از مشکلات ورزشگاه نفت مسجدسليمان حل شده اما باز هم مشکلاتي وجود دارد که طي دو سه روز آينده اميدوار به رفع آن هستيم.

تاج در ادامه درباره قيمت بليت‌هاي استاديوم گفت:‌قيمت بليت‌ها را کاهش داديم و هيچ‌جا به جز مراکز مشخص شده بليت فروخته نمي‌شود و هواداران بدانند که در استاديوم هيچ بليتي فروخته نخواهد شد. باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس هم موظف هستند که چهار جا را مشخص کنند و همچنين در باشگاه‌هايشان بليت‌فروشي کنند البته هواداران شهرستاني با در دست داشتن کارت ملي مي‌توانند بليت بخرند.

وي درباره بليت‌هاي اعتباري سازمان ليگ تصريح کرد: هر بليت براي سازمان ليگ 15 هزار تومان هزينه در بر دارد اما با يارانه‌اي که به آن تعلق مي‌گيرد اين مبلغ 5 هزار تومان مي‌شود هرچند که مي‌توانستيم اين بليت‌ها را رايگان بدهيم اما براي اينکه هواداران اين بليت‌ها را گم نکنند 5 هزار تومان قيمت براي آن گذاشتيم.

رئيس سازمان ليگ در خصوص وضعيت راه‌آهن هم خاطرنشان کرد: به نظرم دادسرا کار درستي کرد و قطعاً استيلي هم در شرايط قانوني حضور مي‌يابد و اگر برنده اين مزايده شد مي‌توانند با راه‌آهن در ليگ برتر شرکت کنند به نظرم راه‌آهن وارد مسابقات خواهد شد و تصور مي‌کنم اين تيم در ليگ برتر به ميدان برود.

وي در ادامه درباره اينکه اگر راه‌آهن نتواند در ليگ برتر حضور يابد آيا فجر سپاسي وارد اين مسابقات مي‌شود يا نه، خاطرنشان کرد: اگر راه‌آهن در ليگ شرکت نکند تيمي از ليگ يک که فجرسپاسي خواهد بود مي‌تواند در ليگ برتر شرکت کند اما با آنها صحبت کرديم و فکر نمي‌کنم اين اتفاق بيفتد.

تاج درباره قرارداد بازيکنان و مربياني که هنوز اعلام نشده اظهار داشت: اين از نواقصي است که ما خواستيم هرچه زودتر برطرف شود.

وي در پايان گفت: از نظر حضور تماشاگران ما بيست و سومين کشور در دنيا هستيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان