بازدید 14038
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

دیدگاه «هیلاری کلینتون» درباره آینده برنامه غنی‌سازی ایران

گفت‌و‌گو‌ وزیر خارجه ایران با همتای کویتی خود و همچنین دبیرکل سازمان ملل درباره لزوم کمک به مردم غزه، ادعای مطبوعات اسرائیلی درباره نقش ایران در رویدادهای جاری حماس، دیدگاه هیلاری کلینتون درباره آینده برنامه هسته‌ای ایران و بازتاب تلاش مجلس ایران برای ارتقای نقش خود در مذاکرات هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۲۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 28 July 2014
دیدگاه «هیلاری کلینتون» درباره آینده برنامه غنی‌سازی ایرانگفت‌و‌گو‌ وزیر خارجه ایران با همتای کویتی خود و همچنین دبیرکل سازمان ملل درباره لزوم کمک به مردم غزه، ادعای مطبوعات اسرائیلی درباره نقش ایران در رویدادهای جاری حماس، دیدگاه هیلاری کلینتون درباره آینده برنامه هسته‌ای ایران و بازتاب تلاش مجلس ایران برای ارتقای نقش خود در مذاکرات هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

دیدگاه «هیلاری کلینتون» درباره آینده برنامه غنی‌سازی ایران

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مواضع ایران در قبال اوضاع غزه اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری کویت، سخنان وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که خواستار اقدام بین‌المللی برای تسهیل فرستادن کمک‌های انسان‌دوستانه برای غزه شده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، محمد جواد ظریف در گفت‌و‌گو‌‌ تلفنی با شیخ خالد الصباح، همتای کویتی خود، از جامعه جهانی ‌خواسته برای توقف حملات سنگین رژیم اسرائیل علیه غزه و همچنین کمک به تسهیل کمک‌های انسان دوستانه و اقلام پزشکی برای مردم این منطقه، اقدام فوری انجام دهد. 

دیدگاه «هیلاری کلینتون» درباره آینده برنامه غنی‌سازی ایران

در همین زمینه، سایت خبری «آروتز شوا»، از درخواست ظریف از سازمان ملل برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه خبر داده و می‌نویسد، روز گذشته، وزیر خارجه ایران، سازمان ملل را به دلیل ناکامی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار داده است.

آروتز شوا با اشاره به اینکه این موضوع در جریان گفت‌و‌گو‌ تلفنی ظریف با ‌بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل مطرح شده‌ می‌نویسد، وی روندی از دیپلماسی تلفنی را برای جلب حمایت از غزه آغاز کرده است. ظریف در این باره با کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات عالی‌تربه در کشورهای منطقه گفت‌و‌گو کرده است. 

دیدگاه «هیلاری کلینتون» درباره آینده برنامه غنی‌سازی ایران

در همین حال، اظهارات یک شخصیت سیاسی فلسطینی، بهانه‌ای ‌برای فضاسازی علیه ایران به دست مطبوعات اسرائیلی داده است. روزنامه «تایمز اسرائیل» با برجسته ساختن بخشی از سخنان احمد جبرئیل، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین که در آن، به ارائه کمک و آموزش نظامی از سوی ایران، سوریه و حزب الله لبنان برای حماس اشاره شده، تلاش کرده تا به نوعی ایران را ‌مسئول رخدادهای کنونی غزه جلوه دهد.

جبرئیل گفته، حماس کمک بسیاری ‌از جنبه علمی و فناوری و همچنین از لحاظ انتقال اسلحه و مهمات از ایران و متحدان منطقه‌ای این کشور، یعنی سوریه و حزب الله دریافت کرده است. 

دیدگاه «هیلاری کلینتون» درباره آینده برنامه غنی‌سازی ایران

اما در میان دیگر مطالب، روزنامه «وال استریت ژورنال» اظهارات وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را بازتاب داده که درباره موضوع هسته‌ای ایران مواردی را مطرح کرده است. به نوشته این روزنامه، هیلاری کلینتون گفته، داشتن هر گونه توانایی غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، می‌تواند سبب بروز رقابت تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه شود.

وی در این زمینه گفته: «من قویاً اعتقاد دارم، ‌بسیار مهم است دست‌کم برای یک دوره طولانی، ایران از یک برنامه غنی‌سازی بسیار کوچک برخوردار بوده و یا غنی‌سازی خود را به صفر برساند، زیرا به گمانم هر گونه غنی‌سازی به یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه منجر خواهد شد. 

دیدگاه «هیلاری کلینتون» درباره آینده برنامه غنی‌سازی ایران

در پایان در مطلب دیگری در همین زمینه، روزنامه «الشرق الاوسط» به برنامه‌های مجلس شورای اسلامی در ایران برای افزایش نظارت بر مذاکرات هسته‌ای پرداخته و با بیان اینکه مجلس ایران با طرح برنامه‌هایی، در تلاش است تا نقش خود را در مذاکرات هسته‌ای افزایش دهد، مدعی شده این کار می‌تواند به سخت شدن موضع ایران در مذاکرات منجر شود.

الشرق الاوسط با اشاره به برخی مطالب منتشره در رسانه‌های داخلی ایران‌ می‌نویسد، جدید‌ترین تلاش مجلس در این زمینه، در قالب طرحی نمود یافته که از سوی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
خانم هیلاری کلینتون خیلی شکر خورده اند که حرف نامربوط زده اند
من نمی دونم چرا هر ننه قمری باید راجع به برنامه هسته ای ایران نظر بدهد؟!
چرا هیچ کدومشون راجع به 200 کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی هیچ نظری نمی دهند؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار